| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du sat din Projektor LCD/DLP op, med hvilken indstillinger,
bruger du filter, dyre kabler m.m. eller andre fiduser, for at få mere
ud af den.
Eller bliver der brugt lige ud af æsken uden andre ting en at sætte div. kabler stik til.
Kort og godt, hvordan har du tweak din projektor.
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pt. bruger jeg følgende på min AE700:
HTPC - TheaterTek + FFDSHOW + diverse plugins (Der er mange tweak muligheder her)
Indstillingerne er nogle jeg har fundet på AVS forum (har prøvet 6-7 forskellige inden jeg fandt en der virkede for mig). De er så yderligere blevet indstillet en smule med DVE så kontrast og brightness passer til projektorens omgivelser.
Fremtidige planer:
B+W KR-6 filter til min projektor men det er %#&% svært at bestille i Danmark (jeg har nu ventet 2,5 måned). Når jeg har fået filteret (if ever) skal jeg lege lidt mere med indstillingerne da det eftersigende skulle give mulighed for bedre kontrast.
Og så har jeg planer om at alt kobber skal fjernes i en 4 kilometers radius fra min lejlighed da mine ultra super kabler ellers bliver påvirket (det var en joke rettet imod kabel nørderne;-))
- God påske
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 03:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. B+W KR-6 filter prøv at bestile det hos Foto C  .
Er der nogle der har Tweak deres PT-AE900 eller Z4 ?
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektor: Sanyo Z3
DVD: Sony DVPS7700!! (synes i jeg bør upgrade fra min 1999 model??)
HTPC: Geforce 6800ultra - WinDVD, zoomplayer med FDDshow
Kabler: Supra Component fra DVD 576i til projektor, DVI noname kabel fra PC med DVI-HDMI adapter, trækker det 10 meter, men virker perfekt.
Tweaks og setup: Købte et gråt lærred, hvilket hjælper en del på kontrasten.
DVD mørkelagt:
Bruger: Creative Cinema Contrast=+6 Brightness=-2 Color=+1 Tint=+1 Color temp=User Low1 Red=+3 Green=+2 Blue=-2 Sharp=-2 Gamma=1 Lamp mode=Theater black. Iris=-40 Gain R=+3 Gain G=-1 Gain B=-3 Offset R=0 Offset G=+1 Offset B=-5 Auto Black Stretch On
Contrast Enhancement=L1 Transient Improvement=L1
TV med lys i rummet:
Samme som DVD dog med iris fuld åben og brightness +3
Jeg har købt DVE, men jeg kan slet ikke indstille efter det Jeg gad godt tage et kursus i at indstille grej til 6500k! :) Synes i det hele taget det er svært at tweake en projektor.
Indstillingerne er med inspiration fra AVSforum og så justeret efter hvad mine øjne synes så godt ud!
/claus
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er forskellen imellem din stationære DVD afspiller og din PC?
Jeg har nemlig også den SONY DVD men jeg har aldrig brugt den sammen med min projektor.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle gerne modtage min nye Optoma HD-72i i næste uge 
Indtil da må jeg nøjes med min Infocus X1. Den er tweaked ved at jeg har indlæst firmwaren fra en Infocus SP4800. Det har givet bedre farvemætning og flere detaljer i mørke scener. Det tweak kan varmt anbefales til alle X1-ejere! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spænde om du også tweak din kommene Optoma HD-72i  .
Kom gerne med flere tweak  .
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Hvordan er forskellen imellem din stationære DVD afspiller og din PC?
|
|
|
Det er afhængigt af source. Fx er Cronnicles of Riddick fra PC helt vildt suveræn, hvorimod Meet the fookers ser bedre ud fra DVD'en.
Generelt synes jeg at jeg kan tweake sortniveau bedre fra PC faktisk, men til gengæld får jeg mere støj og edge enhancement fra PC.
Jeg synes DVD afspilleren leverer et jævnt godt billede der ikke skal tweakes osv - så jeg fortrækker den. Min HTPC er mest for sjov - og så fordi jeg har købt nogle WMV HD film fra tyskland. Bulletproof monk ser helt vild suveræn ud! glæder mig som et lille barn til HD-DVD og blu-ray!
/claus
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en go' DLP er tweak slet ikke nødvendigt Har intet stillet på IN76 og billedet er bare knivskarpt og med masser af dybde i... Glæder mig til at høre mere om Optoma HD-72i og om den heller ikke kræver diverse tweaks inden det lækre billede bare står der.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
På en go' DLP er tweak slet ikke nødvendigt Har intet stillet på IN76 og billedet er bare knivskarpt og med masser af dybde i... Glæder mig til at høre mere om Optoma HD-72i og om den heller ikke kræver diverse tweaks inden det lækre billede bare står der.
M.v.h. Strong
|
|
|
Nogle gange ville jeg ønske at jeg bare kunne sætte mig ned og være glad for tingene som de nu engang er men så kommer jeg i tanke om at jeg helt sikkert ville komme til at kede mig efter 10 minutter:-P
Det er et tveægget sværd at få tweaking i blodet. Naturligvis er der underholdningen vil at lege med produkterne og at se forbedringer (eller tro at de er der) men der er også problemet med at det ikke er nemt at give slip igen og bare slappe af og se en film
Det bliver en trist dag når der ikke længere skal tweakes og vi skal finde en ny hobby.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop kortvarigt været ejer af en HS60 fra Sony, og den krævede mange små tweaks før billedet var iorden. Måtte lede længe før jeg fandt en d65 farvekalibrering osv. Det er fedt at presse lidt mere ud af udstyret men det skal være for fornøjelsens skyld og ikke af nødvendighed... Man kan ikke tweake sig ud af alt, produktet må ha' en hvis standard fra start.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 April 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja man skulle havde en standart på alle Projektor for D65, men en
mulighed for at indstille den til hvilken type lærred man, Grå eller
Hvidt plus hvilken gen. lærret har, det ville gøre opsætningen så let.
Først vælg D65, derefter grå eller hvid lærred og derefter den gen. som
lærret har, sådan viller jeg gerne se en menu på en Projektor til
hjemmebrug.
Herved en iden.
|
| Til top |
|
| |
Naddali Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle
Jeg har læst et sted at man med et filter kan optimere billedet en del på sin hitachi pj-tx100... er det korrekt, og hvor kan man købe det henne ?
Rune __________________ "Gode ører lytter bedst"
|
| Til top |
|
| |