Forfatter |
|
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 12 November 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg er på udkig efter et nyt TV da mit gamle er gået i stykker og jeg ikke gider at bruge penge og ikke har det korrekte måleudstyr til at fejlfinde på det
Jeg havde engang et grundig fejenysyn hjemme på prøve med VGA indgang
Det var totalt lækkert med VGA indgang kunne side og spille computer over tv’et og når man så film med VGA indgangen så var det noget af det bedste billede jeg har set bare surt at man ikke laver dvd afspiller med VGA udgang
s-vhs ws VGA må man sige at forskellen den var stor det var klart meget bedre billede og mere roligt med VGA
ved så ikke om det måske skyldes at s-vhs udgangen på mit grafik kort ikke er skide god og jeg fik aldrig prøvet det med en dvd-afspiller
grunden til at jeg afleveret fjernsynet til bage var at jeg syndes ikke at billede var roligt nok når man så normalt fjernsyn og så var det for digitalt eller hvad man kan sige tror ikke billede behandlingen var hurtig nok men det er jo blevet bedre på de nye digi fjernsyn
mit problem nu er så at jeg ikke rigtigt kan finde nogle fjernsyn med VGA indgang og hvis man endelig finder et er det skide* dyrt
Sony, Philips JVC osv. Har faktisk aldrig VGA indgang
Er det virkeligt kun grundig der har den filosofi med at have VGA indgang selv i den billiger ende af deres produkt line Men er der nogen der har bud på nogle fjernsyn eller bag projektions-tv med VGA indgagn til rimelige priser må også gerne kunne købes i udladet over nettet så skal det bare forgå på engelsk fatter ikke andre sprog
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 13 November 2003 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare V25 har VGA udgang.
Det har ogsaa nogle af de helt billige (laes SKOD) DVD afspillere fra 0sten.
F.eks. nogle af Nintaus modeller...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 13 November 2003 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke meget fidus i at fremstille alm. tv med VGA indgang idag som producent. Derfor ser man dem næsten ikke mere. Gå efter et godt fjernsyn med fuld RGB via scart. Og anskaf dig et ATI Radeon 9XXX baseret kort som via en dongle (købes i USA) kan smide RGB singalet ud via Scart.
Så får du et meget flot billede, både 4:3 og 16:9, brug evt. PowerStrip applikationen til at specialindstillinger og ønsker der ligger ud over ATI driverens muligheder.
Philips havde også en overgang VGA indgang på nogle af deres CRT fjernsyn, men det er slut. Du ser det dog på Plasma, men her er VGA ikke godt nok, der skal man klart gå efter DVI og sætte grafikkortet til skærmens native opløsning, for at undgå at signalet interpoleres op eller ned med mærkbar forringet billedekvalitet til følge (det er derfor at VGA på plasma er noget l**t!!)

|
Til top |
|
|
PETERMIKKELSEN Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loewe & Grundig
Kan eftermonteres med VGA.
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay tak for svarene
Ja det ser lidt surt ud hvis jeg gerne vil have VGA tilslutnings mulighed så koster det dyrt øv!!
Men hvorfor skulle RGB være bedre end VGA da det da vist nok er stort set den samme teknik så vidt jeg husker ? kan være jeg tager fejl !! Er det ikke bare fordi man i forvejen har den tilslutnings standart og så spare man lidt der ved kun at have den mulighed og så at den er lige så god når det er lavet rigtigt
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 14 November 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang lavet en dongle til et Matrox G550, fra VGA til RGB-scart i mit TV. Det var stort set ikke andet end at tage de forskellige ledere i VGA og tilkoble de rigtige pins i SCART'et, med undtagelse af en enkelt modstand der skulle loddes på sync signalet, så vidt jeg husker. Så VGA er vel i bund og grund den samme teknologi som RGB. Så derfor giver RGB vel heller ikke bedre billede end VGA.
Det gav forøvrigt et rigtigt lækkert billede på mit TV.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
VGA er et 31,5 Khz signal, det kan alm. fjernsyn slet ikke gengive eller tage.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det forstår jeg så ikke. Tjek tegningen af et VGA-RGB kabel for Matrox: http://forum.matrox.com/mga/viewtopic.php?t=4383.
Aner ikke om det virker for andre grafikkort. Men der bliver kun sat en 75 Ohms modstand på RGB Switching control, og en 680 Ohms modstand på sync signalet. Red, Green og Blue kobles direkte over.
Jeg har som sagt lavet sådan et kabel og det virkede skam fortrinligt.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det Matrox kortet der ændrer på VGA signalet, det kan selvfølgelig forklare hvorfor dette kabel virker.
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! Jeg orkede ikke forklare men du fandt selv svaret.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm bruger du så ikke noget software til at sætte din HSYNC ned så det passer til tv standarten
På de omkring 15kHz
tror faktisk godt man kan få tvtools til det
Men lad mig høre hvad du gør
Og tror nu ikke kun at det gælder for det Matrox grafik kort men der imod alle man skal vel bare ind og sætte nogle ting op i softwaren til grafik kortet og så er det jo lige at gøre det hehe
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brugte bare Matrox softwaren, men jeg kan ikke helt huske hvordan det var sat op. Det er ca. 1½ år siden.
Jeg søgte lidt på google og fandt frem til, at det åbenbart ikke helt er lige så let, som med Matrox kortet, men dog muligt. Se f.eks: http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html.
|
Til top |
|
|
Martin N Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm lage lige mærke til at det er ben 9 på grafik kortet som bliver brugt til sync til RGB
Ved ikke lige om det ben normalt bliver brugt til noget eller om den er no connection normalt på andre grafik kort
Men mund ikke det er muligt at lave Hsync om til et normalt sync signal som tv’et kan forstå
Men så skal man nok ned og sætte nogle ting op i chip-sættet osv. Ikke noget jeg lige ved hvordan man gør men det skule være muligt at gøre det Softwaremæssigt vil jeg tro
Men nok om det jeg tror slet ikke jeg ville vælge selv at lave sådan et stik tror man mister alt for meget kval ved at lave kablede selv med mine lodde færdigheder hehe
nic3e link du kom med tranum1
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mange standard VGA-kabler er pin 9 udeladt, så jeg tror du har fat i noget der.
|
Til top |
|
|