Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 03:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Beovision 3 eller Loewe Articos/Mimo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Kunne godt bruge et godt råd. Jeg har i længere tid ledt efter et nyt 32" widescreen tv. Jeg er kommet frem til at det skal være Beovision 3, Loewe Articos eller Loewe Mimo. Jeg ved godt, at der er billigere tv på markedet, der billedmæssigt er lige så gode, måske endda en tand bedre som Panasonic TX-32pd30, men jeg ligger også stor vægt på godt og tidsløst design.

Hvilken en af de tre skal jeg vælge?  Er Articos nævneværdig bedre end Mimo'en?

Til top Vis peja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peja

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart gå efter articos.  Billedet er bedre end på mimoen og B&O (men ikke så godt som panny pd30). 

Eneste minus er prisen! 

Hvis du dog går op i pris/ydelse, vil mimo nok være det bedste valg.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2003 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Køb et billigt TV nu, lev med det et par år og investér derefter i LCD eller plasma. Til den tid kan du få noget æstetisk flot til en mere fair sum penge.

I disse fladskærmstider synes jeg priserne på f.eks. Beovision 3 m.fl. er latterlige. Om et par år vil de se antikverede ud sammenlignet med alle de smarte flade skærme. Bare min mening...

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg ville klart gå efter articos.  Billedet er bedre end på mimoen og B&O (men ikke så godt som panny pd30). 

Eneste minus er prisen! 

Hvis du dog går op i pris/ydelse, vil mimo nok være det bedste valg.

Ja problemet er bare at Mimo'en med fod kommer meget tæt på Articos-modellens pris. Jeg vil gerne have foden med, da jeg deri kan gemme surroundforstærker og dvd. Den kan ikke være i bordet der hører til Articos.  

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

ok, troede ikke det var så galt med den mimo fod.  Men der findes jo også to forkellige føder? En der har et "apple-design" og en anden der er lavet i metal?

Men som sagt, så ville jeg foretrække articos, bl.a. pga. billede og features.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:

Køb et billigt TV nu, lev med det et par år og investér derefter i LCD eller plasma. Til den tid kan du få noget æstetisk flot til en mere fair sum penge.

I disse fladskærmstider synes jeg priserne på f.eks. Beovision 3 m.fl. er latterlige. Om et par år vil de se antikverede ud sammenlignet med alle de smarte flade skærme. Bare min mening...

Jeg må jo desværre erkende, at du nok har ret. Det er bare pokkers svært at vente. Pengene er der nu, og om ganske kort tid flytter jeg i hus, hvilket jo ikke er helt billigt. Spørgsmålet er, om jeg vil ofre så meget på et tv om et par år.  

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 November 2003 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Peja

Forstår jeg godt.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

peja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

ok, troede ikke det var så galt med den mimo fod.  Men der findes jo også to forkellige føder? En der har et "apple-design" og en anden der er lavet i metal?

Men som sagt, så ville jeg foretrække articos, bl.a. pga. billede og features.

Hej Jdg1

Jeg har med stor interesse fulgt de forskellige tråde omkring dit køb af tv og ved herfra at du besidder en ret stor viden på dette felt. Grunden til at jeg pludselig har fundet interesse for Boevision 3, er at dette stod i Hifi-klubben side om side med Loewe. Sælgeren her oplyste mig om at billedet på Beovision 3 var bedre end Loewe Mimo og på højde med Articos. Det er du ikke helt enig i, kan jeg høre? Sådan lige umiddelbart kunne jeg ikke se den store forskel, men jeg vil naturligvis kigge lidt grundigere næste gang. Det nye hus jeg flytter i har beolink i alle rum og derfor er det naturligvis lidt oplagt med B&O'en. Jeg har set et par tests af Beovision 3 og de er da faldet hæderligt ud. Har du slet ikke noget godt at sige om dette tv. Jeg ved godt prisen er høj, men tilgengæld ved jeg også, at B&O på brugtmarkedet holder nogle gode priser. 

Håber du kan give mig et par gode råd her inden jeg tager den store beslutning. 

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kan virkelig godt følge din problematik.

Jeg står selv overfor at skal have nyt anlæg og i mine overvejelser er Beovision 3, eller et plasma tv. Mhp. dit valg mellem B&O og loewe ville jeg mene at der reelt ikke er noget valg her

Ville helt klart tage Beovision 3 da det i forhold til loewe efter min ydmyge mening er et betydelig bedre design. B&O laves squ ikke flottere efter min mening!

Men kan så sige for og imod de forskellige TV'ere mhp. detaljer, men vil vove pelsen og sige at kvalitetsmæssigt er der ikke nogen forskel af betydning.

Håber at hvad du end vælger at du bliver glad for det!!!!!

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Godt argument, meget kan der siges om b&o, designet er en smagssag, jeg er vild med det, men brugtprisen kan der ikke rykkes ved. Den fås ikke meget bedre. Jeg synes dog at det blå articos, er meget liret, på den gode måde.

Hvad er dit budget på, plasma evt?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Design er som bekendt ikke alt, og Loewe rummer bedre teknik end Beovision 3 - jeg vil mene der er forskel af betydning, hvor tungt man så vejer den betydning er en helt anden sag!

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at smide Ringenes Herre 2 på begge tv via en god DVD afspiller (denon 2200 eller 2900), og prøv at lægge mærke til 3D gengivelsen på de to TV.

Jeg kender ikke så meget til udvidelsesmuligheder hos B&O, men hos Loewe kan du udvide til stort set alt, lige fra dolby digital modul og til digital parabolmodtager. Og så har loewe et helt genialt text tv.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

AC3 dekoder og PIP modul fåes til Beovision 3, samt sat dekoder og IR blaster (kode konverter) men det er rimelig dyrt.

Køb iøvrigt aldrig en Beovision 3 eller Avant UDEN konstrastskærm, for så får man en virkelig grim overraskelse når man kommer hjem . Alle udstillingsmodeler har konstrastskærm, og uden får du alle reflekser på skærmen og skærmen ser heller ikke så dybsort ud som i udstillingen. Det undlader mange forhandlere at gøre opmærksom på, tillægsprisen er vist 3-4.000,-  så det er også værd at tage med når beslutningen skal tages.

Hvis det var mig der stod og skulle købe et fjernsyn i dag, så ville valget falde på Sony FQ85 til vejl. 15.000,- Samme design som FQ70/80, dog med helt ny indmad på nær billederør. Eller tage springet til 22.500,- vejl. for HQ100 der ser ekstremt spændende ud på spec og et kort glimt live.

God fornøjelse

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Loewe Articos har både pip pap og pat samt 3000 siders tekst tv, og er født med kontrastskærm.
Herudover kan fås til indbygning i tv:
VGA modul
Trådløs sender til baghøjttaler
AC3 modul
Digital sattelit modul (conax/viacces)
Internet modul
Harddiskoptager (snart)
diverse aktive højttalere - store som små.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

PETERMIKKELSEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Loewe articos besidder udover natural-motion som osse sidder i B&O.

DMM funktionen hvor der håndteres 4 extra delbilleder.

Loewe Articos har klart et bedre højttaler system indbygget.

Til top Vis PETERMIKKELSEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PETERMIKKELSEN

malthe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

hej peja!

jeg har selv et beovision 3, og jeg er simpelt hen super glad for det - det er et meget smukt og stilrent fjernsyn, og der er jo virkelig et fantastisk billede på det!  jeg har aldrig prøvet at sammenligen det direkte med et loewe, men det ER jo sådan at begge producenter benytter sig af Phillips de bedste billedrør og teknik, så den der skrøne om, at Loewe er så meget bedre holder vist ikke i virkeligheden! Personligt kan jeg bedre lide B&Os design, men det er jo en smagssag.

Da jeg købte mit for et år siden var det på en eller anden måde også lidt vigtigt at støtte et dansk forhavende i stedet for et tysk!

mvh malthe

Til top Vis malthe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malthe

malthe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

jeg forstår for øvrigt ikke, hvorfor alle slipsedrengene inde fra HIFI-klubben er så begejstrede kun for Loewe og ikke for det danske B&O, når deres produkter minder så utrolig meget om hinanden, også prismæssigt! Det er sikkert fordi HIFI-klubben får en masse penge af de større producenter (denon, nad etc)  for at sælge deres produkter. Det gamle motto i hifi-klubben om at håndplukke de bedste og billigste kvalitetsvarer synes meget langt væk idag...
Til top Vis malthe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malthe

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 15 November 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har været den glade ejer af et Beovision 3 i ca. 22 måneder og synes at det har det bedste billed jeg har set. Man skal dog være parat til at leve med diverse skavanker som langsom betjening, en irriterende fjernbetjening og totalt mangel på integration med andre apparater.

Apropos brugtpris - konen og jeg gav 23000 og fik 19500 for det da vi solgte for et par uger siden SLÅ DEN

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 November 2003 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Lige præcis malthe! Den gode gamle hifiklub, se den var der noget ved. Men det er, som så meget andet, blevet til profit profit profit.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

malthe skrev:

hej peja!

jeg har selv et beovision 3, og jeg er simpelt hen super glad for det - det er et meget smukt og stilrent fjernsyn, og der er jo virkelig et fantastisk billede på det!  jeg har aldrig prøvet at sammenligen det direkte med et loewe, men det ER jo sådan at begge producenter benytter sig af Phillips de bedste billedrør og teknik, så den der skrøne om, at Loewe er så meget bedre holder vist ikke i virkeligheden! Personligt kan jeg bedre lide B&Os design, men det er jo en smagssag.

Da jeg købte mit for et år siden var det på en eller anden måde også lidt vigtigt at støtte et dansk forhavende i stedet for et tysk!

mvh malthe

Loewe benytter Panasonic og ikke Philips-teknik!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes