| Forfatter |
|
kingjolly2000 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentlig nogle TV på markedet der allerede har indbygget DVB-T tuner frem for den analoge ? Eller begge dele ?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kingjolly2000 skrev:
| Er der egentlig nogle TV på markedet der allerede har indbygget DVB-T tuner frem for den analoge ? Eller begge dele ? |
|
|
Ja...bl.a. Pio. XDE modellerne og SONYs nye S og V modeller m.fl. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle Sony´s modeller fx. KDL-32S2010 til kr. 14.500,- fås også i 40" og 26"
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 25 April 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kingjolly2000 skrev:
| Er der egentlig nogle TV på markedet der allerede har indbygget DVB-T tuner frem for den analoge ? Eller begge dele ? |
|
|
Alle Sonys 2006 modeller har (læs evt. om dem her)
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du kan også få DVB-T i nogle af Loewe's modeller.
__________________ MVH Allan
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyundai 320 32"
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornå mon de kommer med en indbygget " tre i en", DVB-T, DVB-S og DVB-C
Der jo kommet DVB-T og DVB-S i samme tuner
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orv, Janwa. Nu er jeg da lidt forvirret. Hvad søren er DVB-C og DVB-S?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Orv, Janwa. Nu er jeg da lidt forvirret. Hvad søren er DVB-C og DVB-S? |
|
|
Stadig Digital TV, men hhv. via "Cable" og "Satellite".
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
AM-E skrev:
| Orv, Janwa. Nu er jeg da lidt forvirret. Hvad søren er DVB-C og DVB-S? |
|
|
Stadig Digital TV, men hhv. via "Cable" og "Satellite".
/Lars |
|
|
Tak for oplysningen Larl. Men er DVB-T ikke det samme som DVB-C og DVB-S??? Mon ham Janwa var ironisk/sarkastisk?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken udbyder Skulle DVB-C kabel modtageren være til TDC, Stofa eller en af de mange andre DVB-C Kabel TV systemer der er. ligeledes med DVB-S satelit Viasat eller Canal Digital ? og hvad med HDTV modtagere ? Og det er kun i Danmark, det vil være forskelligt fra land til land, det er umuligt at indbygge DVB-C og DVB-S i et TV prøv at tænke sig hvor mange modeller en TV producent (fx. Sony) skulle lave til diverse lande.
Vi kan ligeså godt indse at det bliver en løs box løsning i fremtiden, med mindre man kan finde en fælles EU løsning, og alligevel ville den løse box være at foretrække af flere årsager, som fx. når ny komprimerings teknik bliver indført (MPEG4) så kan man nøjes med at udskiftet boxen istedet for hele TV'et.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Men er DVB-T ikke det samme som DVB-C og DVB-S??? |
|
|
Nej, det er forskellige måder at sende digitale TV-signaler på.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
Hvilken udbyder Skulle DVB-C kabel modtageren være til TDC, Stofa eller en af de mange andre DVB-C Kabel TV systemer der er. ligeledes med DVB-S satelit Viasat eller Canal Digital ? og hvad med HDTV modtagere ? Og det er kun i Danmark, det vil være forskelligt fra land til land, det er umuligt at indbygge DVB-C og DVB-S i et TV prøv at tænke sig hvor mange modeller en TV producent (fx. Sony) skulle lave til diverse lande.
Vi kan ligeså godt indse at det bliver en løs box løsning i fremtiden, med mindre man kan finde en fælles EU løsning, og alligevel ville den løse box være at foretrække af flere årsager, som fx. når ny komprimerings teknik bliver indført (MPEG4) så kan man nøjes med at udskiftet boxen istedet for hele TV'et.
Mvh. |
|
|
Helt enig, der er så mange folk der siger: "aaarh jeg venter lige med at købe en fladskærm til der er indbygget digital tuner i...". Det nytter jo bare ikke særlig meget, hvis systemet ændrer sig 2-3 gange inden år 2009, som nogle forudser... Set-top-box er vejen frem...
|
| Til top |
|
| |
andefeldt Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi jo lige huske på, at Loewe har skærme med både DVB-T / DVB-C tunere samt CI-interface til "selector-kortet". Enkelte af deres modeller kan endvidere udvides med DVB-S tuner! Desuden fås deres store modeller med indbygget harddisk, så man ikke behøver noget andet end sit tv og en dvd-afspiller. Nu har jeg kun set folk med TDC-kabeltv svare på, hvorvidt Loewe kan bruges i stedet for en Selector. Svaret er, at Loewes tv kan bruges direkte til digitalt tv via TDC-kabeltv! Man putter simpelthen bare selector-kortet ind i CI-interfacet og vupti, så har man digitalt kabeltv fra TDC. Jeg har endnu ikke hørt fra folk med Stofa eller Canal Digital kabeltv. Mht satellit har jeg ikke hørt, om det bare virker der, eller om der er problemer. Problemet med HDTV er nok stadig den samme, men jeg vil vædde med, at Loewe kommer med en model, hvor alt er indbygget, når HDTV bliver mere udbredt. Hvorfor der ikke er andre mærker end lige Loewe, der har disse muligheder, aner jeg ikke. Måske nogen andre kan tage over her?  Ellers er set-top-box vejen frem, ja. Dog er jeg stadig forundret over, at set-top-boxe som fx. selector ikke har indbygget harddisk og 2x/3x tuner, så man kan optage 1/2 kanal(er), mens man ser en 2./3. ViaSat har jo lavet en til deres satellit-produkt. Så det er da klart muligt at lave. Anders
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 27 April 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVB-S er for mange skandinaviske kunder knap så interessant da begge betalings-tv udbydere Canal Digital og Viasat kræver godkendte modtager modeller for at ville sælge abonnementer. Det er det største problem, at udbyderen kræver fuld kontrol over modtageren og dens software.
Technisat har også en model med DVB-T, DVB-C og DVB-S og common interface. HD Vision hedder den, jeg tvivler dog på at der understøttelse for DVB Subtitles (altså dem der benyttes på DVB-T nettet.) http://www.technisat.com/?site=produkte/produkteview.php& ; ;kid=22,96&pid=1568&reload __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |