| Forfatter |
|
prodic Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foranlediget af at CRT'en sprang i luften, så blev det nødvendigt at se sig om efter noget nyt.
I den forbindelse faldt jeg over EISA-vinderen Samsung LE-40M61B, som kan skaffes til en acceptabel pris, og som efter sigende skulle være et LCD af de bedre. Spørgsmålet er nu - kommer der snarligt en afløser for Samsung's LE-40M61B som man SKAL vente på? og i givet fald hvilken...
Er der ellers nogle konstruktive indlæg i denne forvirrende LCD-verden vedr. hvad man bør/skal købe sig - så modtages de nemlig yderst gerne.
På forhånd tak.!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er kommet - LE40R72B. Problemet med 72´eren er bare at den ikke er specielt meget bedre - faktisk så er sort-niveauet på den slet ikke på højde med M61. Der er for meget knald på baggrundsbelysningen, og det ødelægger for meget for et ellers lækkert tv...
Der er selvfølgelig en sandsynlighed for at det kan være en defekt, men nu har jeg set 3 af dem som opfører sig sådan, og det samme på 32"´eren. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Stampe Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2005
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afløseren for M61B er ikke R72B men M71B og den er lige på trapperne.
M-modellerne er topmodellerne og R-modeller er mere skrabede versioner
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 "defekte" kan ikke være en tilfældighed. Jeg vælger i hvert fald at tolke det som en potentielt problem. Så efter din kyndige mening, så er LE-40M61B stadigvæk et rigtig godt bud i den prisklasse?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
prodic skrev:
| Spørgsmålet er nu - kommer der snarligt en afløser for Samsung's LE-40M61B som man SKAL vente på? og i givet fald hvilken... |
|
|
Herhjemme venter de med afløseren, som såvidt vides bliver 40M72. Såvidt jeg ved kommer den til efteråret.
Men du kan allerede nu bestille afløseren for 40M61 som hedder 40M71. Der foregår allerede en livlig parallel-import af den model (eksempel) med levering senere i maj måned når den udkommer.
Såvidt jeg har hørt udkommer 40M71 ikke herhjemme.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stampe->Er lige på trapperne indenfor meget kort tid? Det lånte 20" CRT må nemlig meget gerne forsvinde fra mit åsyn.
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl->1000 tak for linket. Jeg holder lidt øje med tråden/siden, men umiddelbart er levering i maj lidt for sent. På den anden side, så er der godt nok ikke længe til...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stampe skrev:
| Afløseren for M61B er ikke R72B men M71B og den er lige på trapperne. M-modellerne er topmodellerne og R-modeller er mere skrabede versioner |
|
|
Det er kun designmæssigt at de er skrabede, nøjagtigt som f.eks. med R51 og M51 - teknikken er den samme, men indpakningen er anderledes. Dog er R72 betydeligt mere eksklusiv end R51, og den er da heller ment som en skrabet udgave....
Desuden er M71 ikke lige på trapperne herhjemme - der er derimod en R71 og R75 på vej. Den ene med indbygget DVB-T tuner - som entry-level kommer R53, og M51 udgår derfor i løbet af kort tid. R51 og M61 er allerede udgået og er direkte afløst af R72 på det danske marked.
M71 tilbyder dog det som mange har efterspurgt - mere end 1 HDMI-indgang, samt kortlæseren. Det ville være nice hvis de besindede sig og lancerede den herhjemme senere, for den er sgu flot  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 26 April 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
prodic skrev:
| Spørgsmålet er nu - kommer der snarligt en afløser for Samsung's LE-40M61B som man SKAL vente på? og i givet fald hvilken... |
|
|
Herhjemme venter de med afløseren, som såvidt vides bliver 40M72. Såvidt jeg ved kommer den til efteråret.
Men du kan allerede nu bestille afløseren for 40M61 som hedder 40M71. Der foregår allerede en livlig parallel-import af den model (eksempel) med levering senere i maj måned når den udkommer.
Såvidt jeg har hørt udkommer 40M71 ikke herhjemme.
/Lars
|
|
|
Lige nøjagtigt - den kommer ikke herhjemme, eller er ihvertfald ikke planlagt herhjemme, derfor er den desværre ikke på trapperne (herhjemme). Den måtte dog godt komme, for den ser sindsygt lækker ud!
Jeg kom dog til at filosofere over kortlæseren - er det kun en læser, eller kan den skrive som på f.eks. Panasonics topmodeller?? Synes ikke at det fremgår nogle steder, eller har jeg bare overset det? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de forskellige indlæg og debatter.
Jeg er rykket lidt nærmere en beslutning på basis af f.eks. denne tråd og diverse andre indlæg på hifi4all.dk
Nu mangler der så bare en forhandler, og ikke mindst en god pris.
|
| Til top |
|
| |
fbforever Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
prodic Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fbforever->Tak for linket. Jeg har været ved at undersøge det tyske marked, og overvejer pt. for/imod et evt. indkøb syd for grænsen. Mig bekendt er der noget med 0-pixel garanti'en som kun dækker i danmark, og evt. problemer i tilfælde af reperation, som peger i danmarks retning. Omvendt så lokker besparelsen også ganske kraftigt.
|
| Til top |
|
| |