Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Reparation af plasma tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har været så uheldig, at mit 42" plasma tv er gået i stykker, og skal til reparation - tuneren er stået af

Nu melder spørgsmålet sig så - skal tv'et afhentes/repareres på min adresse, eller kan jeg tvinges til at levere det til sælger - det vejer 42 kilo, og vil kræve en varebil og to mand at transportere?

Er der nogen, der har været i samme uheldige situation?

Mvh. Anders

Til top Vis Viffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viffer

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

har en kammerat der tabte sit plasma under flytning, han kontaktede fona om lørdagen, som afhentede det om tirsdagen. lørdag fik han opkald om at han kunne henvende sig i fona, for at få et nyt. så du er nok tvunget til det, da det nok ska på værksted!

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på Forbruger Informations hjemmesider, og der står følgende:

"Når sælgeren modtager en klage, skal han selvfølgelig have mulighed for at se og at undersøge varen, før han kan tage stilling til klagen.

Køber skal være sælger behjælpelig med at aflevere, sende eller på anden måde stille varen til sælgers disposition. Mindre ting - dvs. ting det er muligt at transportere med offentlige transportmidler – skal du normalt selv indlevere i butikken. Når det gælder større ting som hårde hvidevarer, møbler, antenner o.l., vil der ofte komme en montør eller anden sagkyndig fra firmaet hjem til dig. Hvis sælgeren ønsker en stor og uhåndterlig genstand indleveret i butikken, må han som hovedregel selv sørge for transporten, medmindre det er muligt for køberen at sende varen med posten."

Ud fra ovenstående, så vil jeg konkludere, at sælger er forpligtet til at afhente tv'et på min adresse, men en ting er jo teori en anden er praksis.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har arbejdet i Super Radio, Elgiganten og Hifi klubben. Alle steder har det været kotume, at store apparater afhentes, hvis kunden ikke selv har mulighed for at komme med produktet.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen, det lyder som god service.

Nu er der den finte, at mit tv er købt gennem mit arbejde, som et medarbejderkøb direkte hos producenten.

Jeg har være i kontakt med producenten, og forklaret dem, at mit tv desværre var gået i stykker, og deres første udspil var, at de har en aftale med en reparatør i Skovlunde - det er så ca. 300 km fra hvor jeg bor

Nu venter jeg så på en opringning fra en anden reparatør, så jeg er lidt spændt på at se, om de har tænkt sig at komme til mig, eller om jeg skal ud og leje en kassevogn!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Regler for medarbejderkøb kender jeg desværre ikke. Hvis der gælder samme regler som for B2B, kan der aftales næsten hvad som helst.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes