Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor vs. Bagprojektions tv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestemt mig for at spare sammen til enten et bagprojektions tv eller en projektor med lærred.

Hvad ville være bedst hvis jeg kunne spare 10.000 sammen?

Kan man få en projektor man kan se almindeligt fjernsyn på?

Hvor lang levetid kan man få på en pære til en projektor?
Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke anbefale en projektor til at se TV på, da det er "dyre timer", for ikke at nævne at det (IMO) ikke er fedt at se knidret TV på en projektor. Måske når der kommer lidt HD og man har bestemt sig for at se en film der bliver vist- ellers ikke.

Man kan i princippet se TV på alle projektorer, så længe du har en tuner (en selector f.eks.) ( der er vist blevet lavet en enkelt projektor med indbygget tuner- men tror ikke det er noget værd)

Vedr. bagprojektions tv er det da en bedre løsning til at se tv på, men så igen ville du imo få mere "oplevelse" for pengene..

Men dette er self. min mening, og jeg gider egentligt kun se TV når jeg skal falde i søvn! ;) -ellers holder jeg mig til DVD'erne på projektoren.

/J
Til top Vis cooljules1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cooljules1

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

cooljules1 skrev:
Jeg ville ikke anbefale en projektor til at se TV på, da det er "dyre timer", for ikke at nævne at det (IMO) ikke er fedt at se knidret TV på en projektor. Måske når der kommer lidt HD og man har bestemt sig for at se en film der bliver vist- ellers ikke.

Man kan i princippet se TV på alle projektorer, så længe du har en tuner (en selector f.eks.) ( der er vist blevet lavet en enkelt projektor med indbygget tuner- men tror ikke det er noget værd)

Vedr. bagprojektions tv er det da en bedre løsning til at se tv på, men så igen ville du imo få mere "oplevelse" for pengene..

Men dette er self. min mening, og jeg gider egentligt kun se TV når jeg skal falde i søvn! ;) -ellers holder jeg mig til DVD'erne på projektoren.

/J

Jeg forstår ikke helt præcist hvor du syntes jeg skal bruge mine penge.

Til top Vis Aagaard1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aagaard1000 Besøg Aagaard1000's Websted

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

nej ok. det kommer vel an på om du ser flest film eller mest TV, og om du ser film om aftenen eller om dagen !? :)

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

cooljules1 skrev:
nej ok. det kommer vel an på om du ser flest film eller mest TV, og om du ser film om aftenen eller om dagen !? :)

Det bliver alligevel nok kun til at se film på.

Og uanset hvad kan jeg få helt mørkt. Mørklægningsgardin.

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

så ville jeg da helt klart anbefale en projektor, uden tvivl..
Men til under 10.000kr kan jeg ikke rigtigt hjælpe hvilken en der er bedst.. måske en BenQ?!

Prøv at søg lidt eller opret en tråd der hedder "bedste projekter til under 10.000kr" :)

Men hvis du vil have mest for pengene, og gider rode med det, så er en CRT projekter rimeligt fed!

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Maj 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Du ka jo os få et 42" Sony bagp tv til omkring 11.000.. Eller et 50" til ca 13.000. Det er et lækkert fjernsyn... http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=181682
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot

cooljules1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Aagaard1000 skrev:

Hvor lang levetid kan man få på en pære til en projektor?

Vel ca. 2000 timer måske mindre! -afhængigt af hvor meget blæs man har på pæren!

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
Du ka jo os få et 42" Sony bagp tv til omkring 11.000.. Eller et 50" til ca 13.000. Det er et lækkert fjernsyn... http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=181682

Ser sq lækkert ud. Har bare lige ne del spørgsmål.

1. Er der nogen minusser på det?
2. Hvor længe holder pæren i det?
3. Hvordan er billedkvaliteten ved almindeligt fjernsyns signal?

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Tja, det minus jeg umiddelbart ku finde ved det er at det er jo bagp, så betragtningsvinklen er ikke HELT i top. Men på den anden side, så render du nok heller ikke rundt i din hjemmebiograf og støvsuger mens du ser film, så hvis du bare sidder inden for (tror jeg) 160 grader af midten af det, så er der faktisk et rigtig flot billede.
Man ka så også sige at du bare ska sidde som du normalt sidder og ser tv og film.. Mere eller mindre foran. Der er forhåbentlig ingen som sidder helt ude i siden af deres tv og ser på det. Det ville være lettere irriterende, heh..

Pæren skulle holde 3-6000 timer alt efter brug, hvis jeg ik tager meget fejl. Mener det står på hifipriser eller på Sony' side. Jeg er bare for doven til at finde det lige nu.. Og når den til sidst dør, kan du selv udskifte den meget nemt.

Altså ved et alm signal er det bedre end de fleste LCD fjernsyn jeg har set. Det siger en del andre folk også. Det er lidt blødere og mere behageligt at se på. Det er selvfølgelig ikke HD eller knivskarpt, men med en god DVD-afspiller med HDMI udgang er du sikret et ret godt billede ved film. Og så kan det ikke indebrænde billedet, hvilket er ret rart (;

Du kan eventuelt smutte hen i SONY Center Odense, tror de har et der, eller i Bilka.. De har det på tilbud til 14.999,-. Bilka er bare ikke optimalt at se det i, for der er meget lys og så videre, men prøv...

Du skal være opmærksom på at det er fladt, altså bagtil. Selve "skærmen" er helt flad, men det fylder lidt bagtil eftersom det er bagp, men det må du jo prøve at finde ud af med dig selv om du kan finde dig i. Det kan jeg ihvertfald. 50" er kæmpestort og frækt, så jeg synes sgu det er ligemeget at det er i slutningen af 30'erne i dybden, heh.

Tjek evt denne anmeldelse af det. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32206&K W=Riot&PN=0&TPN=4

Aagaard1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Takke for hjælpen.

Desværre tror jeg det bliver for dyrt for så skal der jo også købes dvd afspiller med hdmi og det koster jo også helt pænt.

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Det jo det. Men skal du ikke ha såen en under alle omstændigheder? Nu er jeg ikke kendt på projektor området, så tilgiv mig hvis jeg tager fejl. Men ja, så vil det jo nok løbe op i en 16-17.000 hvis du køber 50" og en Denon 1920.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hvis det er til at se film på ville jeg klart anbefale en projektor, og så et lille 20" fjernsyn til at se tv avis på.

Jeg vil tro at man kan få Sanyo Z3 til 10k nu ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:

Jeg vil tro at man kan få Sanyo Z3 til 10k nu ..

Den kan findes til 7,5K hvis man bestiller den fra Tyskland.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Riot skrev:
Tja, det minus jeg umiddelbart ku finde ved det er at det er jo bagp, så betragtningsvinklen er ikke HELT i top. Men på den anden side, så render du nok heller ikke rundt i din hjemmebiograf og støvsuger mens du ser film, så hvis du bare sidder inden for (tror jeg) 160 grader af midten af det, så er der faktisk et rigtig flot billede.

Nu har jeg ikke set omtalte TV, men de fleste bagprojektionsTV, jeg har set, har haft en ekstremt ringe betragtningsvinkel - og langt fra det 160gr., du skriver - såvel vertikalt som horisontalt.

Eneste undtagelse var et Thomson DLP, der kun var 18(!)cm tykt og med et billede, der var lysår forud for andre bagprojektionsTV. Det var prisen til gengæld også.....

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Riot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2006 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Disse 3LCD som SONY kalder dem, er netop meget forbedret i betragtningsvinklen. Det er blandt andet derfor der er en del som er vilde med de 2 modeller. Istedet for det gamle projektor hjul, som vi kender fra de gamle skærme, bruges der i de modeller 3 LCD paneler som får primær og komponent-farverne til at nærmest smelte sammen inde i tvet.

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 06 Maj 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Der ligger en PM til dig Aagaard1000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes