| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvilken prisklasse skal man op i før at man får et billed når man ser film som er godt, og er næsten svarende til fjernsyn?
Kan det lade sig gøre til 6-8000 kr.?
Og er det muligt at integrere en projektor på et 16 kvm værelse?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få en Sanyo Z3 for 7.000 - 7.500 fra Tyskland. Her får du et rigtigt godt billed, en stille maskine og meget projector for pengene. Der er andre alternativer, men jeg ville anbefalde en Z3.
Hertil skal du have et lærred + kabler. For 1.000 kan du selv lave et lærred, ved at købe lærred i løs vægt og lave en ramme eller bruge noget speciel maling.
Du kan sagtens have en projector i et 16 kvm værelse.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
For 250,- kan man få et "rullelærred" i ikea, som fungerer fortrineligt __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
For 250,- kan man få et "rullelærred" i ikea, som fungerer fortrineligt  |
|
|
Det ville jeg nu personligt IKKE kaste mig ud i. En god projektor kræver et godt lærred. Et rullegardin fra ikea buler og har ikke en optimal struktur. Det er sgu lidt at skyde sig selv i foden hvis man går ud og køber en god projektor og så køber noget så luset som et rullegardin fra ikea. Rullegardinerne fra ikea er gode.......TIL MØRKELÆGNING!
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu, ikke.
Det fungerer fint i praksis. Ingen nævneværdige buler og farverne er ok. Jeg er ihvertfald glad for mit "rullelærred".
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Rolig nu, ikke.
Det fungerer fint i praksis. Ingen nævneværdige buler og farverne er ok. Jeg er ihvertfald glad for mit "rullelærred". |
|
|
Der er skam ingen der ikke er rolige.... Jeg synes bare det er et dårligt råd at give. Alt for mange folk tror at det med lærredet er komplet ligegyldigt. Dette er nok de samme mennesker som køber et 40.000 kroners tv og sætter sammen med en dvd afspiller fra Bilka...Det endelige resultat bliver ikke bedre end det svageste led.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set det i funktion?
Et rigtigt lærred er givetvis bedre, men det koster så også noget mere end 250 bobs. Og, jeg er ikke sikker på at prisen på lærreder kan forsvares. Dem vi bruger på hospitalerne er jeg ihvertfald ikke videre imponeret over.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Har du set det i funktion?
Et rigtigt lærred er givetvis bedre, men det koster så også noget mere end 250 bobs. Og, jeg er ikke sikker på at prisen på lærreder kan forsvares. Dem vi bruger på hospitalerne er jeg ihvertfald ikke videre imponeret over. |
|
|
Ja det har jeg og jeg var bestemt ikke imponeret. Jeg ved ikke hvilke der benyttes på hospitalerne, men jeg er temmelig sikker på at de nok ikke er tiltænkt biobrug og nok heller ikke blevet behandlet super godt. Et rigtigt lærred er for mig at se den eneste vej frem, og allerhelst et fastramme af slagsen.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare umåde meget sjovere at købe en projektor og et lærred til 250kr, end et lærred til 4k og så sidde og lyse på det med en lommelygte fordi man ikke har råd til projektoren.
Det er altså svært at argumentere mod 250 kr. Specielt valget står mellem projektor/ikke projektor som det gjorde for mig __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Det er bare umåde meget sjovere at købe en projektor og et lærred til 250kr, end et lærred til 4k og så sidde og lyse på det med en lommelygte fordi man ikke har råd til projektoren.
Det er altså svært at argumentere mod 250 kr. Specielt valget står mellem projektor/ikke projektor som det gjorde for mig  |
|
|
Jeg er helt enig. Til 250 Kr. kan det da umuligt gå galt. Inden jeg fik mit rigtige lærred brugte jeg bare en træplade jeg selv havde malet, og det virkede fint. Mit nye "rigtige" lærred er da bedre, men en hjemmelavet plade eller lærred kan da sagtens bruges, indtil man evt. får råd til noget bedre. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 07 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder med en Hitachi TX200, jeg har lånt, den koster 9200.- + Moms eller 9200.- inc moms i Tyskland, Det er en kanon Projektor, hvis du har råd til det, så køb den, de HD klip jeg har downloadet ser helt utrolige ud, det er lige før jeg afbestiller, det Pana PV60 jeg har bestilet og køber en.
|
| Til top |
|
| |