| Forfatter |
|
jesperdj Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg vil blot dele en meget positiv oplevelse med jer:
Jeg har nu fået fat i et FujitusSiemens Myrica VQ40-1 40" LCD TV. Jeg har før prøvet et Sony Bravia, men sammenlignet med FS VQ40-1 taber Sony´en godtnok med en del point..
Pakken ankom med PostDK gods dagen efter jeg bestilte den hos www.vildepriser.dk. - Tak for lovet hhurtig levering!.
Allerede da jeg pakkede TV´et ud stod det klar at det var klasser federe end Sony´et.. Designet er meget mere let og lige frem, langt fra så klodset og bombastisk som Sony´et.. Vægten er også betydelig lavere!
Der er alle former for tilslutninger bag.. bl.a. både DVI og HDMI, begge med HDCP. Dualtuneren formåede at få knivskarpt TV2 og DR1 ind på mit ellers så ruste cykelstativ af en antenne! Ved PC tilslutning via DVI fandt den selv skærmens preferencer og efter en genstart havde den opløsning på 1360x768, uden det mindste problem.. Det resulterede i KNIVSKARPT billede!!! det er tydeligt at Pixelmapping på 1:1 slår igennem der!.
Fj. betj. er nem og overskuelig.. for at få skærmen på PC trykkes bare på "PC" og hvis man slukker på PC, så tænder den også på PC igen.. NEMT!.
Farverne er med rig kontrast, uden at de virker overnaturlige eller forskruede, dejlig mættet, klart og lyst billede, selv idag i solen (Ja.. jeg gad ik ud i solen da TV´et kom ;)
At hænge skærmen op på væggen tar 2min.. man kan gå ned til den lokale smed og så ham til at lave 2 stykker fladjern til at hænge skærmen på.. det virker og er billigt.. og så hænger den også helt ind til væggen!
Alt i alt er jeg MEGET positivt overrasket!
Jeg har sikkert glemt at fortælle noget.. men det kommer sikkert, ellers er i velkommen til at spørge..
PS. Skærmen var så fed at min kammerat gik ind og bestilte et magen til 10min. efter han havde set mit!! ;) __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder jo godt tillykke med det..
Hvis jeg kigger inde på hjemmesiden vildepriser kan hverken se at fjernsynet har HDMI eller dual tuner!?? Rettelse : kiggede på det forkerte.:D
Lyder super med HDMI og dual tuner 1:1 pixelm. osv. Kunne være man skulle kigge nærmere på det. Kunne bare godt tænke med et tv med sort ramme om.
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja smag og behag.. jeg er mest til poleret alu, da resten af mit AV er samme... 
Men faktisk er den sorte ramm "bedre" da den laver et mere venligt kontrastskifte. __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
..dog vil jeg ikke anbefale skærmen, hvis man ikke har en ekstern lydgiver (læs: anlæg)
__________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
dingodix Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man se denne dejlige LCD-skærm. (helst i Københavns området;o)
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har jeg ikke kunnet finde nogen steder hvor jeg kunne se skærmen inden jeg købte.. men du er da velkommen til at kikke forbi.. desværre bor jeg bare helt nede i den mørke del af jylland hvor vi har adgang til ufattelig billige dåsebajere.. ;)
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
Knolf Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dingodix,
de har den hos Computer City på Roskilde vej til 17000 kr.
Den eller modellen mindre var også udstillet (var derude igår (søndagsåbnet))
Den er også på deres hjemmeside
http://computercity.dk/
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun set 26" live.. jeg ved ikke om det er samme type panel som bruges, men den var jeg godt nok ikke imponeret over. I forhold til netop et Sony Bravia som stod ved siden af, manglede FS'en detaljer og farver i en stor grad.
Nu er skærmene self. ikke kalibreret optimalt i butikkerne, men de har jo stadig samme feed, som i dette tilfælde var DVD via scart.
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik mit til 14600kr.
Bare husk at der er væsentlig forskel på V og VQ modellerne..!! __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
dingodix Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oplysningen Knolf - jeg ryger i Computer City i morgen...
Mvh P.
|
| Til top |
|
| |
HisLogin Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperdj skrev:
|
Hej Jeg vil blot dele en meget positiv oplevelse med jer:
Jeg har nu fået fat i et FujitusSiemens Myrica VQ40-1 40" LCD TV. Jeg har før prøvet et Sony Bravia, men sammenlignet med FS VQ40-1 taber Sony´en godtnok med en del point.. ...
.......
|
|
|
Hej Jesper.
Nu skal du være ærlig 
Hvordan er billedet ved analog signal? Bliver det uskarpt/sløret/pixelleret ved panoreringer og hurtige bevægelser?
Hvilken Sony Bravia sammenlignede du med?
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LoOnEyBinDK Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er egentlig forskellen på V40-1 og VQ40-1? Mangler der HDCP via HDMI / DVI på den gamle? Er det et bedre panel i den nye?
- Anders
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bla. lidt forskel mht. til stik ja..
Der er kun et digital indput på V40 og officielt uden HDCP Desuden er der kun understøttelse for 1280 på PC ind, officielt.. nogle har fået 1360 til at fungere..
Menu og fj. betj. er også anderledes, noget nemmere at betjene og vælge input f.eks. __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
LoOnEyBinDK Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, for ca 1000 kr mere får jeg 2 Digital inputs, og officel understøttelse af 1360...hmmm
Det med betjeningen tror jeg er dråben der får scalaen til at tippe til VQ40's side... tak for hjælpen.
Anders
EDIT: okay, der vist kun nærmere 500 kr...endnu bedre... 
|
| Til top |
|
| |
LoOnEyBinDK Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm har lige været ud og kigge på svinet i Computercity i dag.
Jeg var dog ikke imponeret over billedet fra tuneren. Der var noget Fodbold på, fra DR, og det røde spillere havde nærmest et hale efter sig når det løb rundt på banen. 
Det var dog vist nok V40, der var udstillet. Er der nogen der ejer den i forvejen der har nogen problemer med dårlig tv billede, eller skal det bare tilskrives ComputerCitys antenne signal?
Den hang lige ved siden af en FS 42 plasma, som tilsyneladene ikke havde nogen problemer med overstående, og enda billigere en LCD'en....
Det skal dog tilføjes at da der kom noget 720p material fra et Mediacenter på skærmen, var det smukt, på trods af en mærkelig overscan agtigt problem.
Hvad siger i?
- Anders
EDIT: BTW kan du uddybe hvordan du har hængt den op på væg? Fladjern, hva' #¤# mener du med det? 
I følge manualen som jeg hentede online, kan man bare bore nogen kroge ind i væggen og så hænge den på den??!! 
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg har ikke besvær med signalet, det står 100% klart og jeg nyder frodbold på den for tiden.. jeg har ellers ikke noget imponerende signal fra min antenne..
Ja jeg har forgæves søgt efter et sted de havde VQ modellen stående til demo, men alle steder er det kun V modellen..
Og ja, der skal blot bruges nogle metalkroge, længere er den ik :) __________________ .................
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
fllau Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jesperdj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt det er den LoOnEyBinDK beskriver som den han så i butikken ved siden af V40 modellen..... men det er ikke den indlægget handler om..
Under alle omstændigheder, så giver P42-1 et godt kontrastrigt billede, men opløsningen på 852 x 480 pixels er bare ALT for lidt hvis man skal bruge den til mediacenter eller hd-tv - P40-1 er meget brugt som infostander.. men jeg ville ikke eje det som TV
Jesper Sørensen
|
| Til top |
|
| |
peterfc Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 16 September 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prisen er nu faldet til et niveau hvor jeg overvejer at købe den (ca 11.000). Er tidligere købere (inkl Jesperdj) staigt tilfredse med den og er der nogen der ved hvor den kan ses i Kbh området? På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |