Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips LCD-TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt et PHILIPS LCD-TV,    http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=180131  .   Jeg kan dog stadig nå at afbestille det. Jeg vil gerne høre jeres meninger, gode/dårlige erfaringer om det. Så hvis I lige kan komme med ris/ros til dette TV?

På forhånd tak.

Til top Vis bubbel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bubbel

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har du netop valgt dette Philips tv vil jeg gerne lige høre først?
Til top Vis Mrbendix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrbendix

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Hej MRbendix

Bl.a. for opløsningen, og så har jeg læst på denne hjemmeside at det PixelPlus2 tvèt har er rigtig godt. Responstid på 6ms. Og så de andre features det har. Jeg synes det lyder som et godt tv, men ret mig hvis jeg tager fejl...

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Det er også et udmærket tv. Jeg har deres topmodel 32pf9830 og den koster ikke meget mere. Jeg tror den giver dig et bedre billede plus at den har ambilight usb indgange og memory card indgange. Den har også bedre tilslutninger som du får brug for i fremtiden. Din har kun 1 dvi indgang. Hvorimod den jeg taler om har 3 indgange til high definition. Den model jeg har, har også bedre lyd.

Her er et link til priser på den model jeg taler om.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156446

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ja men dit har da ikke Indbygget digital DVB-T tuner...???

Igen, ret mig hvis jeg tager fejl.

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Nej det har ikke indbygget dvb-t tuner. Bor du i et område hvor det er nødvendigt?

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg bor nær Køge på sjælland, så det ved jeg faktisk ikke. Du må meget gerne forklare mig hvad DVB-tuner er og hvad det er godt for. For jeg ved det rent faktisk ikke.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Håber ikke du skal have den hængende på en væg ! DVB-T tuneren er påmonteret bagpå som en klods der giver TV'et ca. 5cm mere i dybden det ser temlig klodset ud, det er dog kun et problem hvis det skal op og hænge!

32PF9830 (Philips topmodel) er dog et bedre Tv men koster også mere ellers vent lige et par uger og se de nye modeller fra Philips an der kommer en afløser for den model du er ved at købe som bl.a. har HDMI indgang, dog er det altså ikke et dårligt køb 32PF9967D men det er ved at være en ældre model.   

Hvis du har Kabel Tv har du ikke brug for en DVB-T tuner se mere info på www.digi-tv.dk

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ville absolut selv vente og se de nye ClearLCD tv der snart skulle komme fra Philips.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:

Håber ikke du skal have den hængende på en væg ! DVB-T tuneren er påmonteret bagpå som en klods der giver TV'et ca. 5cm mere i dybden det ser temlig klodset ud, det er dog kun et problem hvis det skal op og hænge!

32PF9830 (Philips topmodel) er dog et bedre Tv men koster også mere ellers vent lige et par uger og se de nye modeller fra Philips an der kommer en afløser for den model du er ved at købe som bl.a. har HDMI indgang, dog er det altså ikke et dårligt køb 32PF9967D men det er ved at være en ældre model.   

Hvis du har Kabel Tv har du ikke brug for en DVB-T tuner se mere info på www.digi-tv.dk

Der står at dybden på fjernsynet 14´7 cm. Der rager den boks vel ikke ud over det? Det skal nemlig op og hænge.

Mvh.

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Ville absolut selv vente og se de nye ClearLCD tv der snart skulle komme fra Philips.

Er der ca. nogen dato hvornår de nye kommer?

Mrbendix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

bubbel skrev:

Batman skrev:

Er der ca. nogen dato hvornår de nye kommer?

Det første i 42tommer er kommet. De resterende Clear LCD kommer sidst i Juli start August.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

bubbel skrev:

Bl.a. for opløsningen, og så har jeg læst på denne hjemmeside at det PixelPlus2 tvèt har er rigtig godt. Responstid på 6ms. Og så de andre features det har. Jeg synes det lyder som et godt tv, men ret mig hvis jeg tager fejl...

Det er et udmærket fjernsyn (hvis det bruges rigtigt...), men lige en ting der faldt mig i øjnene: Alle 32" LCD-tv (med MEGET få undtagelser) har samme opløsning, 1366x768, så det kan undre lidt at du bruger dét som argument?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
bubbel skrev:

Det er et udmærket fjernsyn (hvis det bruges rigtigt...), men lige en ting der faldt mig i øjnene: Alle 32" LCD-tv (med MEGET få undtagelser) har samme opløsning, 1366x768, så det kan undre lidt at du bruger dét som argument?

Ja det har jeg godt set. Men de andre features lyder godt. Jeg tror det er godt ihvertfald.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Er også rigtig glad for mit 32pf9830, så jeg tror helt sikkert Philips som mærke er helt i top
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Har faktisk selv købt et Philips 32PF9967D (til soveværelset  )

Den blev oprindeligt købt som en slags "når det nu ikke kan være anderledes" løsning. - Dels fik konen et pænt tv til soveværelset & dels kunne jeg teste & vurdere lidt på kvaliteten & DVB-T, inden jeg valgte hvilken skærm jeg vil have i stuen.

Jeg må blankt indrømme, at jeg er MEGET positiv over dens performence ved DVB-t..... det ser STINKENDE godt ud, når de sender de rette film i topkvalitet! Desværre ser det også tilsvarrende stinkende ringe ud, når de viser eksempelvis Beverly Hill´s 90210 på TV2... der er med andre ord meget stor variation i kvaliteten på de programmer der udsendes via DVB-t.

En ting jeg har måtte erkende, er at det jeg i starten fandt at være en ligegyldig "pop" feature: Ambientlight, faktisk nu er blevet et krav til min næste skærm til stuen...så det bliver nok en af de næste Philips tv.... hvis de ellers kan løse problematikken mht. 1080P (1:1 pixelmapping) på deres 1080 panel ala. den kommende 37" 9731D.

Sum: Et godt tv, med en aldeles fremragende performence & det stærkt vanedannende ambientlight. IMHO klart bedre end de meget "hypede" Samsung skærme.

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

bubbel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Miagi skrev:

Har faktisk selv købt et Philips 32PF9967D (til soveværelset  )

Den blev oprindeligt købt som en slags "når det nu ikke kan være anderledes" løsning. - Dels fik konen et pænt tv til soveværelset & dels kunne jeg teste & vurdere lidt på kvaliteten & DVB-T, inden jeg valgte hvilken skærm jeg vil have i stuen.

Jeg må blankt indrømme, at jeg er MEGET positiv over dens performence ved DVB-t..... det ser STINKENDE godt ud, når de sender de rette film i topkvalitet! Desværre ser det også tilsvarrende stinkende ringe ud, når de viser eksempelvis Beverly Hill´s 90210 på TV2... der er med andre ord meget stor variation i kvaliteten på de programmer der udsendes via DVB-t.

En ting jeg har måtte erkende, er at det jeg i starten fandt at være en ligegyldig "pop" feature: Ambientlight, faktisk nu er blevet et krav til min næste skærm til stuen...så det bliver nok en af de næste Philips tv.... hvis de ellers kan løse problematikken mht. 1080P (1:1 pixelmapping) på deres 1080 panel ala. den kommende 37" 9731D.

Sum: Et godt tv, med en aldeles fremragende performence & det stærkt vanedannende ambientlight. IMHO klart bedre end de meget "hypede" Samsung skærme.

Det lyder rigtig godt. Men har jeg forstået det rigtigt, at du mener det ikke er så godt når det er på de andre kanaler der ikke er digitalt?? For det er jo heller ikke så godt..

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Jeg føler mig ret overbevist om at mit næste TV - som bliver mit første fladskærms TV - skal være Philips 37PF9731D. Det ser ud til at have det hele. Ægte HD panel , indbygget digital tuner, ClearLCD, ambiligh og meget mere. Gad vide hvornår det bliver tilgængeligt i Danmark. Ka næsten ikke vente. Tag et kig på databladet. (Findes hvis du googler på Phiips 37PF9731D side 2: Turn up your viewing experience.

MVH

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

bubbel skrev:

Det lyder rigtig godt. Men har jeg forstået det rigtigt, at du mener det ikke er så godt når det er på de andre kanaler der ikke er digitalt?? For det er jo heller ikke så godt..

Det jeg reelt mener er, at den (IMHO generelt for fladskærme) kræver et godt source materiale.... Modtagelse via analog antenne i mit hjem, er ikke specielt godt, og det straffer en LCD´er prompte!

-Så hvis du fodre den med et godt signal, vil den levere et temmelig godt billede (faktisk bedre end mit gode gamle 32" Sony Wega (CRT). - Men fodre du den med et dårligt analog, vil du få alverdens LCD fordomme at føle på egen krop :)

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Jeg føler mig ret overbevist om at mit næste TV - som bliver mit første fladskærms TV - skal være Philips 37PF9731D. Det ser ud til at have det hele. Ægte HD panel , indbygget digital tuner, ClearLCD, ambiligh og meget mere. Gad vide hvornår det bliver tilgængeligt i Danmark. Ka næsten ikke vente. Tag et kig på databladet. (Findes hvis du googler på Phiips 37PF9731D side 2: Turn up your viewing experience.

MVH

Har selv ventet med længsel på dette tv, da jeg for længe siden havde læst, at de på denne model ville få løst deres 1080P, 1:1 pixelmapping problem.... men efter at have læst spec´ene på den, er jeg nu igen nervøs! - Den er naturligvis native 1080P, men højeste understøttede indput er iflg. datablad 1080i......så den har muligvis arvet problematikken fra 37PF9830. - Men nu må vi se...håber at de spec´s jeg har læst ikke er fyldestgørende.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes