Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med LG 26LX2R (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle, håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Kæresten har fået lyst til et lcd-tv og så gælder det jo om "at koge mens gryden er varm", eller hvad man nu siger

Nå, men har kigget på et LG 26LX2R, men vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med dette tv. Jeg er specielt interesseret i at vide:

- Hvordan er billedet med analogt antenne-signal? (overvejer nemlig om det er merprisen værd at tage modellen med indbygget digital tuner)

- Hvor stor forskel er der på dette LG og fx et af Samsung populære tv når de tilsluttes en htpc digitalt? (hvor meget giver det at kunne kører 1:1)

Ellers øs løs af jeres erfaringer, hvad er godt og hvad er skidt...

På forhånd tak

mvh dissing
Til top Vis dissing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dissing

dissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

op

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er super glad for mit. Jeg modtog det for 1-1½måned siden og det hænger i mit soveværelse, hvor det også er tilsluttet computeren.

Det står klokke-skarpt via PC, så du skal have med 1:1 pixelmapping hvis du skal tilslutte HTPC.
Jeg synes mit analoge TVsignal er ganske fint (TDC KabelTV). Jeg overvejer stadig om jeg skal have Selector, men synes faktisk signalet er fint uden. Jeg har kun set meget lidt film på det, da jeg ser film i min hjemmebio i stuen, men ser mest Lost og Prison Break på det og der står det skide godt.

Jeg har oplevet ét problem via DVI fra computeren og det er at der ligesom opstår nogle vandrette linjer midt i billedet. Ved ikke helt hvorfor de opstår, da jeg ikke har fået rodet videre med det, men må være muligt at indstille det væk eller anden form for løsning. Jeg har bare tilsluttet og afspillet via PowerDVD. Jeg tror lidt det måske er mit dvddrev der ikke kan følge med (?) for afspiller jeg fra harddisk, mener jeg ikke der er problemer. Har i hvert fald ikke oplevet det mens jeg har set Prison Break eller Lost.
Lagde bare mærke til det da mine kusiner så Narnia på det forleden da.
Nogen der ved hvad der er galt?

Men alt i alt er jeg 99% tilfreds. Virkelig lækkert tv, synes jeg. Så køb du bare

dissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

ok, tak for dine råd.
Bestemt med at det skal tilsluttes en htpc, på et tidspunkt, havde bare læst nogle reviews hvor der var lidt delte meninger om billedet fra den analoge tuner, men det er da vidst et generelt problem for alle lcd-tv... Man ja, jeg regner bestemt med at det bliver et LG, muligvis køber jeg det i Tyskland, da jeg har set at prisen på et 26 tommer er omkring 5500 plus porto og 7500 for et 32 tommer... Der er muligvis en m8 der vil købe sammen med mig og porto er ens lige meget om man køber et eller to tv... så det er helt kanon...

Men jeg vil da gerne høre flere lige så konstruktive input...

Mvh Dissing

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Maj 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej dissing.

Jeg har præcis samme fjernsyn og har haft det i over et halvt år nu. Og kan kun sige jeg er MEGET glad for dette fjernsyn. Kører med dvi til HTPC hvor det står knivskarpt som insaniac også beskriver det. Jeg har dog ikke oplevet denne vandrette streg, så det må være en indstillingsfejl. DVD film er også et utrolig pænt billede den spytter ud, ikke så meget andet at sige til det.

Til det analoge. Jeg er koblet til en fællesantenne i en lille by. Og synes alle kanaler går pænt igennem. Det er ikke knivskarpt som ved HTPC, da det jo er analog . Men synes den leverer hvad man kan forvente der, man bliver i hvert fald ikke skuffet.

Set i et andet perspektiv, så skal man jo heller ikke bruge det analoge så lang tid mere. Jeg selv overvejer at købe en digital satelit modtager engang. Så en sådan opstilling i Expert i Varde og det stod knivskarpt. Må godt nok sige jeg var imponeret.

Så istedet for at du ofre penge på den indbyggede digitale tuner, så køb hellere en digital satelit modtager en gang.

Hvad størrelsen angår kan man sige jeg PÅ EN MÅDE har fortrudt. Jeg har et 26", og kunne nok egentlig godt have brugt et 32", da alt computer-tekst jo er småt, pga den gode opløsning. Men jeg valgte i sin tid denne størrelse pga jeg senere ville købe projekter hvilket jeg skal bestille om en halv måned .

håber du kan bruge det.

ugge out

dissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens bruge det til noget, hvad angår størrelsen så er den lidt usikker, stuen hvor det skal være er ikke voldsomt stor, men tror nok at det bliver en 32 tommers udgave...

/dissing

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har 26" versionen som hænger i mit soveværelse, der er ~11kvm. Det passer perfekt. Jeg var meget i tvivl da det så så småt ud i butikken, men da det først kom hjem på værelset var det kæmpe i forhold til hvad jeg havde forventet.

Jeg bestilte det hos Justbuyit for små 8000kr for 1½måneds tid siden. Kan se det koster 7500kr nu.

Jeg overvejede at bestille fra tyskland, hvor jeg blandt andet har bestilt min Z3 fra, men jeg var lidt nervøs for pixelsfejl, samt hyletone fra panelet (som der er nogen få der har oplevet), samt hvis det sku gå i stykker, så kunne jeg indlevere det hos Infocare eller lign i fx Ballerup, som er tæt på mig. Hvorimod hvis jeg bestilte det i Tyskland sku det helt tilbage til Tyskland. LG har åbenbart ikke samme nordiske garanti som med Sanyo, så man kan ikke få det reppet i DK. Det var hvad jeg blev fortalt af selve LG, forhandler og servicecenter.

Ugge: Kan jeg ikke få dig til at skrive alle dine farveindstillinger, hvad du har on/off af de der smarte teknologier osv osv, så jeg evt kan se om jeg stadig oplever det problem, som jeg har?

Takker.

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
Ugge: Kan jeg ikke få dig til at skrive alle dine farveindstillinger, hvad du har on/off af de der smarte teknologier osv osv, så jeg evt kan se om jeg stadig oplever det problem, som jeg har?

Takker.

Kan du tro, men skal først lige på work, så har ikke tid nu, men gør det så snart jeg hjemme igen. Dvs. ved en 8-tiden.

ugge out

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Undskyld ventetiden, men DIY projektet havde lige første prioritet, men nok om det, her kommer indstillingerne:

• PSM: User
  • CSM: Cool (R: -2, G: 0, B: 15)
  • sRGB: Off
  • Contrast: 100
  • Brightness: 37

Håber det kan hjælpe dig. Kører som sagt DVI-DVI fra min HTPC som er i besiddelse af et 6600GT grafikkort. Raporter gerne tilbage og sig hvis det hjælper eller om du finder ud af noget andet? Bedre?

ugge out

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hvis mine indstillinger for det analoge tv signal også ønskes skal du/i endelig sige til.

ugge

dissing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jo tak til de analoge indstillinger, vil jo gerne vide så meget som muligt... EFter den gode respons regner jeg bestemt med at de bliver et LG...

/dissing

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

PSM: User

CSM: Warm (R: 12, G: 0, B: -25)

XD: On

ACM: (F: 1, G: 1, B:, 1)

Conrast: 86

Brightness: 49

Colour: 43

Sharpness: 43

Sig endelig til hvis jeg er helt galt på den. Hvis nogen har andre indstillinger og andre forslag så kom endelig med dem.

ugge

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

har selv 32" og jeg synes ikke xd-engine gør noget godt. på mit ellers gode analoge signal bliver signalet mere grynet når jeg sætter det on?

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Synes jeg ikke jeg oplever her. Har lige testet xd demoen et par gange nu, og mener at contrasten og mørkeniveauet bliver meget bedre ved XD on.

ugge

Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Har fået taget nogle billeder af skærmen, mens den tændt (Disney channel, The Incredibles). Så hvis nogen er interessere kan i maile mig privat og så skal jeg sende jer billederne. Det ene billede er i en god opløsning på 2592 x 1944. Det har været lidt svært at få et helt ordentlig billede da man tv'et ikke har en funktion der hedder still picture. Men synes især den ene er blevet rigtig og viser fjernsynets gode kvalitet.

ugge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes