| Forfatter |
|
felixen21 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Jeg er ny her på siden. Jeg har brugt timevis på at læse en del i forskellige tråde men har svært ved at finde et konkret svar. Jeg overvejer at købe et nyt TV hvor en af de primære funktioner skal være tilslutning af en Xbox 360 i HD.
Jeg har læst mange steder at et plasma ikke er så godt at spille på pga burn-in osv. Men mange siger at det ikke gælder for de nyeste generationer. Jeg vil gerne op i 42 tommer, men kan også leve med 37 tror jeg. 32 tommer er simpelthen for småt til min stue. Ikke at jeg bor i et palads, men det passer ikke til indretningen - sofa langt væk fra væggen hvor det gerne skal hænge.
Jeg har kigget meget på et LG 42PM1MA og også læst en del om det nye LG 42PC1R der snart kommer. Begge ligger på en pris der minder om 11.000 (det sidste vist kun til den pris i Tyskland).
Mit spørgsmål er om folk herinde mener det vil være et godt valg til det jeg skal bruge det til eller om det er bedre at gå lidt ned i størrelse og anskaffe et lcd. Men så ryger budgettet nok ud af vinduet. 
Hvor godt billedet er på almindeligt tv betyder ikke synderligt meget for mig. Men det skal være ordentligt på Xbox 360 og DVD. Håber på lidt feedback.
På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD udgangen på Xbox er component.
Men som du selv siger, så skal du jo passe på med at lade den stå med fast billede, når du f.eks. lader den stå i en menu e.lign.
Med hensyn til billede kvaliteten, så er den i top hvad angår spil og WMV afspilning, men DVD dekodning er direkte elendig!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvordan det ser ud på Plasma, kan jeg desværre ikke fortælle dig, da jeg ikke kan få min komponent indgang på mit Pioneer Plasma til at virke, men jeg har også et LCD tv, og her har jeg haft min Xbox360 sat til og kørt med 720P og det ser mega godt ud, lige nu er den sat til min PJ ( Også LCD ) og det ser om end endnu bedre ud, men jeg vil næsten mene at det ser endnu bedre ud på Plasmaén da den i mine øjne har et langt bedre billede end LCD tvét har, ihvertifælde her hos mig 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
|
HD udgangen på Xbox er component.
|
|
|
Eller rgb via vga.
|
| Til top |
|
| |
mice Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk jeg sad lige med samme spørgsmål. Jeg har kun set X-boxen på en 26'' LCD og det så rigtig godt ud, men hvad når man gerne vil op i 37-40'', hvad skal man så gå efter?
/Mice
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en meget subjektivt vurdering, men efter hvad jeg har set, ser det rigtigt godt ud på LCD, men bedst ud på plasma.
Hvis du skal have en htpc, vil jeg umiddelbart anbefale en lcd, men til dit brug, Plasma.
Dette valg(plasma) begrundes med at du får bedst billedkvalitet og størrelse for pengene. Det du skal være opmærksom på burnin.
Men som du selv siger, så er burnin ikke så stort et problem, som tidligere, forudsat du har gjort visse foranstaltninger, som kan ses her:
http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=333
Dvs. groft set hvis du har kørt med ½ kontrast de første par hundred timer, så skulle oddsene for en permanent burnin være reduceret betydeligt.. Jeg har selv valgt et lg 42pc1r, til min kommende ps3:-)
Jeg kan fortælle af en af mine venner arbejder i en radiobutik. De havde et sat en xbox 360 til en panna 60E, hvor den stod et døgns tid med stillbillede. Et par timer efter de havde ændret billedet, var burnin, fuldstændig væk. 
|
| Til top |
|
| |
weiglin Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Pana PV60'er 42" Jeg bruger den primært til TV og dernæst har jeg tilsluttet min XBox 360 via component. Det giver et fantastisk dejligt billede. Jeg kan sagtens spille en 6 timer i træk uden der kommer burn-in. Plasma vs. LCD er jo lidt et spørgsmål om religion. De har begge deres fordele og ulemper. En af tingene jeg dog kan lide ved Plasma er at sort er sort og at panoreringer foregår uden hakkeri som kan forekomme på nogen LCD. Hvis du ser en masse sport kan det være en fordel med Plasma.
__________________ Weiglin
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved du at den nye XBOX, larmer som en gammel Nilfisk støvsuger??
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
weiglin skrev:
Jeg har selv en Pana PV60'er 42" Jeg bruger den primært til TV og dernæst har jeg tilsluttet min XBox 360 via component. Det giver et fantastisk dejligt billede. Jeg kan sagtens spille en 6 timer i træk uden der kommer burn-in. Plasma vs. LCD er jo lidt et spørgsmål om religion. De har begge deres fordele og ulemper. En af tingene jeg dog kan lide ved Plasma er at sort er sort og at panoreringer foregår uden hakkeri som kan forekomme på nogen LCD. Hvis du ser en masse sport kan det være en fordel med Plasma. |
|
|
Jeg siger tak til jer alle sammen for svarene :-)
Weighlin - well jeg ser meget sport så det ser ud til det skal være plasma. 
Du siger du kan spille 6 timer i træk uden burn-in. Er det sådan at du tænker over det mens du spiller. Noget af det jeg er bange for er nemlig at det kan være lidt stressende hvis man hele tiden har i baghovedet at der måske kommer burn-in. Hvad gør du hvis du bliver nød til at pause spillet i et sykke tid. Slukker du så skærmen eller bruger du en form for screensaver?
Til rockforlife - hmm. Nu har jeg haft boxen siden december så jeg er klar over hvilke lyde den kommer med. Faktisk er jeg også den heldige indehaver af en Nilfisk-Advance C20 og den larmer betydeligt mere end min Xbox 360. 
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
Jeg kan fortælle af en af mine venner arbejder i en radiobutik. De havde et sat en xbox 360 til en panna 60E, hvor den stod et døgns tid med stillbillede. Et par timer efter de havde ændret billedet, var burnin, fuldstændig væk. 
|
|
|
Dvs. det burn-in der var kommet forsvandt af sig selv?
Nu snakkede jeg om LG 42PM1MA. Vil et billigere plasma være for dårlig kvalitet til det jeg skal bruge det til. Hvor meget har du giviet for dit LG 42PC1R hvis jeg må spørge
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes det forsvant af sig selv. Men dog er det stadigvæk vigtigt at du følger de retningslinjer jeg referede til.
Lg 42pm1ma skulle vist være samme generation som pannaén, så tror det er begrænset hvor stor forskel der er i risiko for burnin.
Hvade også først bestilt en lg 42pm1ma, men gider ikke ventetiden længere, og har bestilt et 42pc1r, i tyskland for 11200kr inkl forsendelse. Så prisforskellen er til at overse. Og her får du indbygget højttalere, og en ekstra hdmi indgang.
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
Yes det forsvant af sig selv. Men dog er det stadigvæk vigtigt at du følger de retningslinjer jeg referede til.
Lg 42pm1ma skulle vist være samme generation som pannaén, så tror det er begrænset hvor stor forskel der er i risiko for burnin.
Hvade også først bestilt en lg 42pm1ma, men gider ikke ventetiden længere, og har bestilt et 42pc1r, i tyskland for 11200kr inkl forsendelse. Så prisforskellen er til at overse. Og her får du indbygget højttalere, og en ekstra hdmi indgang.
|
|
|
Ja, det er måske meget rart med en ekstra hdmi. Ved du hvad om der ellers er kvalitetsmæssige forskelle på de to modeller?
Jeg overvejer også lidt det med 42PC1R Tyskland fordi ventetiden på LG 42PM1MA er for lang. Hvilken side købte du det fra?
Ved du om prisen er markant højere hvis man selv henter det i en fysisk butik. Tænker bare på garanti. Beklager de mange måske lidt dumme spørgsmål. Tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt spørgsmål angående køb fra Tyskland.
Der er ingen chance for nogen form for importafgift vel? Jeg ved godt begge lande er indenfor EU.
Jeg havde bare en uheldig oplevelse med nogle bøger fra Amazon i England. I England har de åbenbart ikke moms på bøger. Derfor fik jeg lov til at betale 25% her. Det betød i det tilfælde ikke det store da beløbet var småt. Men her ville det jo være en ordentlig streg i regningen.
Jeg regner ikke med det vil være et problem, da mange herinde jo har købt fra Tyskland. Jeg har altid selv haft købt ting fra alle mulige steder rundt i verden, men det er bare for at være på den helt sikre side.
Jeg overvejer at købe fra www.zarsen.de. Er der nogen der har erfaring med dem? Dyr forsendelse. 129 Euro. Men skærmen koster under 1400 derinde så det bliver ikke meget over 1500 hvilket jeg synes er ok. Og så er den på lager.
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung har en indbygget "gamemode" på deres nye plasma, som skulle gøre det sværere at få burn-in...
Mht. køb af tv i Tyskland, så skal du ikke betale moms af fjernsynet så lang tid der er betalt tysk moms. I England har de fjernet momsen på forskellige ting, bl.a. bøger, cykelhjelme osv.
Jeg havde selv bestilt 42PM1MA, og droppede det pga leveringstiden, og var derefter tæt på at bestille 42PC1R, men besluttede mig for samsung PS-42C7H pga designet og den gode omtale - primært fra www.minhembio.com.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har min 360er sat til mit pioneer 436 og der ser EKSTREMT godt ud, og du skal ikke bekymre dig om Burn-in hvis du tager "spil" mode hvor kontrast osv er lidt lavere, jeg har spillet 168 spil fifa world cup over xbox live uden at få burn in ihvertfald.
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
weiglin Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
felixen21 skrev:
weiglin skrev:
Jeg har selv en Pana PV60'er 42" Jeg bruger den primært til TV og dernæst har jeg tilsluttet min XBox 360 via component. Det giver et fantastisk dejligt billede. Jeg kan sagtens spille en 6 timer i træk uden der kommer burn-in. Plasma vs. LCD er jo lidt et spørgsmål om religion. De har begge deres fordele og ulemper. En af tingene jeg dog kan lide ved Plasma er at sort er sort og at panoreringer foregår uden hakkeri som kan forekomme på nogen LCD. Hvis du ser en masse sport kan det være en fordel med Plasma. |
|
|
Jeg siger tak til jer alle sammen for svarene :-)
Weighlin - well jeg ser meget sport så det ser ud til det skal være plasma. 
Du siger du kan spille 6 timer i træk uden burn-in. Er det sådan at du tænker over det mens du spiller. Noget af det jeg er bange for er nemlig at det kan være lidt stressende hvis man hele tiden har i baghovedet at der måske kommer burn-in. Hvad gør du hvis du bliver nød til at pause spillet i et sykke tid. Slukker du så skærmen eller bruger du en form for screensaver?
Til rockforlife - hmm. Nu har jeg haft boxen siden december så jeg er klar over hvilke lyde den kommer med. Faktisk er jeg også den heldige indehaver af en Nilfisk-Advance C20 og den larmer betydeligt mere end min Xbox 360.  |
|
|
Jeg tænker ALDRIG over det når jeg spiller eller ser fjernsyn. __________________ Weiglin
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene allesammen. Jeg tror det bliver LG 42PC1R. Samsung PS-42C7H ser nice ud men prisen bliver sgu for høj.
Sidste spørgsmål. Jeg har læst en del om garanti herinde, men fandt aldrig frem til et entydigt svar. Hvis tv'et af en eller anden "ikke selvforskyldt grund" ikke virker mere, eller bare ikker virker fra starten, kan man så få det ordnet et sted i DK under garantien?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører min XBOX360 på Panasonic TH42PA50E og har aldrig haft nogle problemer. Kører 1080i via component og det ser kanont ud selvom denne skærm ikke er HD-Ready. Men som mange siger larmer den utroligt meget når man spiller  .
|
| Til top |
|
| |
tompilgaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt mere speget end som så med dansk moms på varer købt i udlandet.
Som udgangspunkt for EU, så skal der altid betales moms i landet hvor varen bliver solgt. Hvis der købes TV i tyskland, altså tysk moms, og hvis der købes bøger i England, så engelsk moms (0% for bøger)
Danmark har imidlertid fået lavet en særregel i EU som betyder at hvis et firma sælger for mere end 280.000 kroner om året til danskere, så skal firmaet momsregistreres i Danmark, og der skal betales dansk moms i stedet. Det er denne regel Amazon er blevet ramt af, mens mindre internetboghandlere i England stadig går fri.
Så hvis en enkelt hifi butik i Tyskland bliver lidt for poplulær, så bliver de altså også ramt. Så sørg nu lige for at sprede indkøbene lidt. 
|
| Til top |
|
| |
felixen21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
tompilgaard skrev:
Det er lidt mere speget end som så med dansk moms på varer købt i udlandet.
Som udgangspunkt for EU, så skal der altid betales moms i landet
hvor varen bliver solgt. Hvis der købes TV i tyskland, altså tysk moms,
og hvis der købes bøger i England, så engelsk moms (0% for bøger)
Danmark har imidlertid fået lavet en særregel i EU som betyder at
hvis et firma sælger for mere end 280.000 kroner om året til danskere,
så skal firmaet momsregistreres i Danmark, og der skal betales dansk
moms i stedet. Det er denne regel Amazon er blevet ramt af, mens mindre
internetboghandlere i England stadig går fri.
Så hvis en enkelt hifi butik i Tyskland bliver lidt for poplulær, så
bliver de altså også ramt. Så sørg nu lige for at sprede indkøbene
lidt.  |
|
|
Ahh. Det var jeg ikke klar over. Nu giver det hele pludselig ret meget
mening. Ret klam regel i øvrigt. Men det er vel en form for
protektionisme.
Rasmus S - cool setup du har. Super god stil
|
| Til top |
|