Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pioneer 436xde -forsinkelse på billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg har lige været ude at investere i sådan en skærm! -og jeg må sige at jeg er meget tilfreds med den...

-Men jeg har observeret at der ofte er en lille tidsforskydelse af billedet i forhold til lyden!!  Tidsforskydelsen er ca. ½ til 1 sekund, og blivere mere og mere, jo længere tid den pågældende film eller program varer. (irriterende at se på!) og forsinkelsen er der selvom det er dvd eller alm analog tuner signal som bliver vist. -Jeg har aldrig oplevet dette med det gamle TV, som jeg kørte på samme lydanlæg! (NAD T753 reciever)

Er der noget jeg gør forkert? -eller kunne det tyde på at der er en fejl i TV'et..? -Eller skal man bare leve med det (hvilken jeg ikke håber på et TV i denne prisklasse!!)

Til top Vis musikkman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musikkman

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Er der ikke sådan noget med delay i din nad

Og hvad med hvis du kører antennesignalet direkte i din pioneer er det så også forsinket ?

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:

Er der ikke sådan noget med delay i din nad

Og hvad med hvis du kører antennesignalet direkte i din pioneer er det så også forsinket ?

Har kigget efter om der er delay funktion i NAD'en... men kan ikke finde noget...

-Jo, der er også forsinkelse ved aalm. antennesignal..

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogle som har et bud på dette problem?

Er lidt desperat efter en løsning... :) -håber ikke jeg skal til at sende tv'et ind til rep.. :(

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

musikkman skrev:

Er der ikke nogle som har et bud på dette problem?

Er lidt desperat efter en løsning... :) -håber ikke jeg skal til at sende tv'et ind til rep.. :(

Det er helt normalt. Forsinkelsens skyldes, at det tager lidt tid for den indbyggede elektronik i skærmen at behandle billedsignalet.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

LarsGert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har 435xde'eren og har aldrig oplevet dette problem...
Til top Vis LarsGert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsGert

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Vi har fået et par henvendelser før om dette, og det er i kilden at du skal finde fejlen.

Desværre er ikke alle TV-stationer lige gode til at sende lyd og billede i sync. Især TV2 nyhederne er berygtede for at have lidt forsinkelse , både fra kabel og almindelig luftbåret TV-signal. Men det er ikke altid - nogengange er det fint.

Med hensyn til DVD-film, så er alle film stadig overdubbet. Det vil sige at skuespillerne ikke har mikrofoner på sig under optagelsen, men at de gentager deres replikker i et lydstudie bagefter, og så lægges lyden på filmen sammen med lydeffekter i en helt tredie proces. Ofte rammes synkronisationen slet ikke og nogen scener i nogen film er helt frygtelige at se på, men lige så snart at der klippes, så er der perfekt sync igen.

Et eksempel er Taxi 2 i starten, hvor hovedpersonerne kører med i et rally løb. På et tidspunkt klippes der over til en kommentator der sidder ved mållinien, og hans dialog er næsten ½ sekund ude af sync. Både før og efter dette klip er mundbevægelser og tale helt okay.

Det næste er at det heller ikke er alle overførsler til DVD-discs er helt perfekte. Så fejlen kan også ligge hos den danske filmdistributør.

At du ikke har lagt mærke til det på dit gamle TV er højst sandsynligt pga at det sikkert var en mindre størrelse, og at man derfor lægger meget mindre mærke til det. Men det har sikkert også været der hvis du viste de samme DVD-film.

Det undrer mig godt nok lidt at du siger at forsinkelsen bliver mere og mere i løbet af filmen.Det kunne tyde på at der kan være en fejl i MPEG decoderen i din DVD-afspiller.

I hvert fald så er TV et ikke i stand til sådan at 'ophobe' billeddata - det ville kræve at der var en kæmpe RAM hukommelse indbygget, og det er der ikke.

Og når du siger at der nogen gange ikke er noget problem, viser også at der ikke burde være noget galt med dit tv - altså at det ikke 'generelt' forsinker billedet.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Maj 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
<FONT face=Helv size=2>

Med hensyn til DVD-film, så er alle film stadig overdubbet. Det vil sige at skuespillerne ikke har mikrofoner på sig under optagelsen, men at de gentager deres replikker i et lydstudie bagefter, og så lægges lyden på filmen sammen med lydeffekter i en helt tredie proces. Ofte rammes synkronisationen slet ikke og nogen scener i nogen film er helt frygtelige at se på, men lige så snart at der klippes, så er der perfekt sync igen.

Et eksempel er Taxi 2 i starten, hvor hovedpersonerne kører med i et rally løb. På et tidspunkt klippes der over til en kommentator der sidder ved mållinien, og hans dialog er næsten ½ sekund ude af sync. Både før og efter dette klip er mundbevægelser og tale helt okay.

Det næste er at det heller ikke er alle overførsler til DVD-discs er helt perfekte. Så fejlen kan også ligge hos den danske filmdistributør.

Et andet eksempel kan f.eks være "Eagles - Hell freezes over" DVD'en... hos mig er den frygtelig ude af sync.. det er måske et par hundrede millisekunder, men når man ser en der spiller trommer eller spiller solo på guitar, kan det være ret så irriterende.

Mvh

Lars
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

musikkman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene... -det var måske nok det som jeg håbede på, der var galt... :)

for at være mere konkret, var det også tydeligt da DR1 sendte Eurovisionens melodigrandprix...-faktisk der, mig og nogle venner specielt bemærkede det...

:)

Zamenhof
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Med hensyn til DVD-film, så er alle film stadig overdubbet. Det vil sige at skuespillerne ikke har mikrofoner på sig under optagelsen, men at de gentager deres replikker i et lydstudie bagefter, og så lægges lyden på filmen sammen med lydeffekter i en helt tredie proces.

Det er noget forfærdeligt vrøvl. Ingen amerikanske eller danske film er dubbede (bortset fra tegnefilm). Skuespillerne har ALTID mikrofoner på sig eller en boom hængende over sig. Af og til opdager man i postproduktion, at der er problemer med lyden i enkelte klip (enten udefrakommende støj eller simpelt hen en dårlig levering af replikken), og så hentes skuespillerne ind til en række "adlibs".

Til top Vis Zamenhof's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zamenhof

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes