| Forfatter |
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et Samsung LE32M61B i tirsdag(30-5-06) og får det sat til. Da jeg ser at den røde farve er blandet med noget lilla ved tv og ved dvd film(star wars 3) hvad kan det være der er galt
mvh. Filur
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej filur...
Prøv evt. at vælge den dynamiske kontrast fra for at se om det hjælper. Hvis det hjælper så prøv evt. at justere manuelt på kontrast/farve. Den dynamiske kontrast fungerer ved at skrue ned for baggrundsbelysningen for at vise sort mere sort, og måske det er derfor den viser det røde næstent lillat hvis kontrasten er sat for kraftigt...
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Hej filur...
Prøv evt. at vælge den dynamiske kontrast fra for at se om det hjælper. Hvis det hjælper så prøv evt. at justere manuelt på kontrast/farve. Den dynamiske kontrast fungerer ved at skrue ned for baggrundsbelysningen for at vise sort mere sort, og måske det er derfor den viser det røde næstent lillat hvis kontrasten er sat for kraftigt...
M.v.h. Strong
|
|
|
Hej strong
jeg har sat konstrast og farven på det halve og længer ned og det er der stadig det er på mennesker sær læber og på kroppen i star wars 3 var det også på den planet med volcano
mvh filur
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok... Prøv evt. at gå i den lokale Fona og kigge på et magen til der, for at se om det er det samme der... Hvis dine signaler ellers er iorden har jeg ikke andre forslag, andet end en mulig defekt. Hvad bruger du af signalkabel fra dvd'en? Hvis det er scart så sørg for at køre RGB, endnu bedre med komponenet eller HDMI selvfølgelig.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
ok... Prøv evt. at gå i den lokale Fona og kigge på et magen til der, for at se om det er det samme der... Hvis dine signaler ellers er iorden har jeg ikke andre forslag, andet end en mulig defekt. Hvad bruger du af signalkabel fra dvd'en? Hvis det er scart så sørg for at køre RGB, endnu bedre med komponenet eller HDMI selvfølgelig.
M.v.h. Strong
|
|
|
Oki jeg smutter i hifi klubben i weekenden og kigger på deres. Jeg køre med scart i stik 1 med RGB men der kommer komponenet sener min dvd har desvære ikke HDMI
mvh. Filur
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
filur skrev:
strong skrev:
|
M.v.h. Strong
|
|
|
Oki jeg smutter i hifi klubben i weekenden og kigger på deres. Jeg køre med scart i stik 1 med RGB men der kommer komponenet sener min dvd har desvære ikke HDMI
mvh. Filur
|
|
|
Kunne ikke vente til weekenden så var inde med det i dag og fik at vide at jeg kunne hente mit nye nyer på onsdag (det kunne ikke laves så får et nyt )
mvh. Filur
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon service der Så var det en fejl de kendte til? eller bytter de den bare på mistanke?
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Kanon service der Så var det en fejl de kendte til? eller bytter de den bare på mistanke?
M.v.h. Strong
|
|
|
Det var på mistanke jeg fik så et 26"(LCD ) med hjem indtil de får mit det nye hjem
mvh. Filur
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået mit nr.2 lcd ind af døren og får det sat til da jeg kan se at den lider osse af den lilla farve men godt nok kun ca. 50 % af hvad det første.lcd gjorde
DET KAN DA IKKE PASSE AT ET LCD TIL CA.15K SKAL HAVE DET PROBLEM ELLER HVAD.
MVH. filur
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
filur skrev:
|
Har fået mit nr.2 lcd ind af døren og får det sat til da jeg kan se at den lider osse af den lilla farve men godt nok kun ca. 50 % af hvad det første.lcd gjorde
|
|
|
M61 har generelt nogle ret skæve farver, og det er ikke et ukendt fænomen for LCD-tv. Så jo, det kan faktisk godt passe. Det lyder som om du er en af de desværre ret få mennesker der interesserer sig for om et tv rent faktisk viser farverne nogenlunde som de skal være. Ergo: Køb et andet tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
filur skrev:
|
|
|
|
M61 har generelt nogle ret skæve farver, og det er ikke et ukendt fænomen for LCD-tv. Så jo, det kan faktisk godt passe. Det lyder som om du er en af de desværre ret få mennesker der interesserer sig for om et tv rent faktisk viser farverne nogenlunde som de skal være. Ergo: Køb et andet tv.
|
|
|
Ja jo hvilket andet tv/lcd. Og nu er nr 1 og2 sent til rep. så må jeg se hvilket der kommer hjem først (3 til 4 uger) det får jeg så hjem "igen" men ikke hvis der er den mindeste ris så bliver det et nyt igen
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej filur...
Har kigget grundigt efter på en m51b model (modellen mindre end din), og den gør også rødt næsten lilla Jeg er sikker på at du aldrig får et med perfekt rød med samsungs dynamiske kontrast som jeg har mistænkt for at lave det nummer med den røde farve... Har selv Sony og det viser rødt som rødt, måske fordi sony ikke bruger dæmpning af baggrundsbelysning (dynamisk kontrast) og derfor bedre kan styre farverne korrekt da belysningen er konstant... Det er bare min teori
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Maxn Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit Le 40m61 er der absolut ingen problemer med at
gengive farverne, der er rødt "rødt" og alle andre farver står som de
skal, prøv evt. anskaffe dig en kalibrerings DVD, der vil du få et optimalt
resultat.
Mvh. Max
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strong
Din teori er god nok men jeg har set et 32m61 ude i butikken som var fin nok og som Max skriver er der ikke noget på hans 40m61 og en vens 40m51 er der heller ikke noget.
jeg vil gerne prøve et andet mærke men hfk tager ikke retur (kun hvis købt på internet)
mvh filur
Hej MAX
Jeg har brugt The calibrator til at indstille farverne det gav samme resultat
mvh. filur
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186