Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: test af fladskærme i EB idag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om der er nogle der har læst det.. men der er en stor test af LCD tv i Extra Bladet idag, og jeg er hovedrystende over ham der har lavet artiklen. Ifølge han er alle billederne princippet dårlige og specielt betragtnings vinklen er elendig. Bare du flytter dig 14 grader forvringes billedet betydeligt. Det problem synes jeg bestemt ikke jeg kan kende, ihvertfald ikke på de store producenters tv.

Man bør ifølge testeren vente med at købe for de er ikke gode nok... man skal istedet købe et alm billedrørs tv for de er meget bedre... han har bl.a testet med et HD signal, men det kan jo så sjovt nok ikke lade sig gøre på et alm tv.

Synes lige jeg ville komme med min mening om det.. for synes det er for dårligt at en eller anden "tosse" (undskyld undtrykket) fra forbrugerrådet bliver sat til at teste noget han IKKE har forstand på... og så naturligvis EB der jo bare skal ha en go historie....

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Man bør ifølge testeren vente med at købe for de er ikke gode nok... man skal istedet købe et alm billedrørs tv for de er meget bedre... han har bl.a testet med et HD signal, men det kan jo så sjovt nok ikke lade sig gøre på et alm tv.

Ikke fordi jeg er uenig i at EB's artikler generelt er ubrugelige, men: Har du set et HD-signal på et CRT-tv?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Ikke fordi jeg er uenig i at EB's artikler generelt er ubrugelige, men: Har du set et HD-signal på et CRT-tv?

Det vill i så fald være en verdensnyhed.

Til top Vis Sten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sten

A-torsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis A-torsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A-torsten Besøg A-torsten's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
nemligja skrev:

Nej det har jeg desværre ikke set.. men det er jo også de færreste CRT tv der kan vise det. Ihvertfald ikke de tv han hentyder til, altså de billige tv

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Her er lidt forskellige at vælge imellem...

http://www.nobell.org/~gjm/dtv/hdtv.html

Personligt! har jeg aldrig set HD fra en fladskærm, der kunne stå mål med hd fra CRT.

Peter

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
Det vill i så fald være en verdensnyhed.

Overhovedet ikke. Jeg mener det seriøst: Har du set et HD-signal, nedskaleret til 576i og vist på et almindeligt CRT?

Eller noget andet, MEGET sjovere: Har du set et HD signal nedskaleret til 576P, sammenlignet med samme HD signal overført via 720P? Hvor stor vil du gætte på denne forskel er, sammenlignet med forskellen fra DVD til nedskaleret HD?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Min pointe er iøvrigt ikke at man skal købe CRT hvis det er et fladskærms-tv man vil have, men at et fladskærms-tv godt kan være godt, hvis det er et godt tv der bliver behandlet ordentligt.

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Overhovedet ikke. Jeg mener det seriøst: Har du set et HD-signal, nedskaleret til 576i og vist på et almindeligt CRT?

Eller noget andet, MEGET sjovere: Har du set et HD signal nedskaleret til 576P, sammenlignet med samme HD signal overført via 720P? Hvor stor vil du gætte på denne forskel er, sammenlignet med forskellen fra DVD til nedskaleret HD?

Nej, det har jeg ikke.  Men det lyder meget interessant.

Dog har jeg hørt om HD-ready CRT-skærme men har ikke læst så meget om dem, og hvor gode de er rent funktionsmæssigt.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:
Otto, TC skrev:

Nej, det har jeg ikke.  Men det lyder meget interessant.

Dog har jeg hørt om HD-ready CRT-skærme men har ikke læst så meget om dem, og hvor gode de er rent funktionsmæssigt.

HD crt-tv har været ude i USA og Japan i årevis

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Det overrasker mig ikke det mindste, idet de altid er langt mere teknologisk forud, hvad i øvrigt også gælder deres mobiltelefoner.   Dem vi har er jo ældgamle.

Om HD CRT-tv kommer til lille Danmark er et langt mere interessant spørgsmål. 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Sten skrev:

jdg1 skrev:

Det overrasker mig ikke det mindste, idet de altid er langt mere teknologisk forud, hvad i øvrigt også gælder deres mobiltelefoner.   Dem vi har er jo ældgamle.

Om HD CRT-tv kommer til lille Danmark er et langt mere interessant spørgsmål. 

Det tror jeg ikke bliver tilfældet.

HD crt skærmene havde jo et marked i USA/JAPAN for flere år siden, hvor fladskærmene endnu var alt for dyre og dårlige. Det er jo ikke helt tilfældet mere, hvorfor salget af HD crt også mere eller mindre er gået i stå.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Sten
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Nå, så den teknik er allerede forældet.  Ah, well.

Men så er der jo tre andre teknologier som jeg intet kender til:

OLED - Organic Light Emitting Diode

SED - Surface conductor Electron emission Display

FLCD - Ferroelectric Liquid Crystal Display 

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Sten: De to første kan du læse meget mere om her: http://www.flatpanels.dk/paneltek.php

Der står også relaterede nyheder under hver af dem, som følger udviklingen mod forbrugermarkedet.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes da at det er fint at de beder folk om at være kritiske og ikke kun blindt fokusere på at det er en fladskærm:

" - Når du køber fladskærms-tv og ser pixels og udflydende farver, så er der noget galt."

"Du skal stole på dine egne øjne for at få den fornødne modvægt til de mange markedsføringsbudskaber."

Og verørende HDTV: "Opløsningen er måske bedre, men til gengæld hakker de i panoreringerne."

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg synes da at det er fint at de beder folk om at være kritiske og ikke kun blindt fokusere på at det er en fladskærm:

" - Når du køber fladskærms-tv og ser pixels og udflydende farver, så er der noget galt."

"Du skal stole på dine egne øjne for at få den fornødne modvægt til de mange markedsføringsbudskaber."

Og verørende HDTV: "Opløsningen er måske bedre, men til gengæld hakker de i panoreringerne."

I modsætning til andre eller hvordan?

Det er da en meget almindelig udbredt holdning både hos entusiastiske forbrugere og testere. Indgangsvinklen i EBs artikel er som sådan ikke på noget punkt bedre. Kompetencen og nuanceringen mangler blot.

Hvis man ser det i perspektiv, så er artiklen mere nyhedsjournalistik end så meget andet. Essensen i deres materiale er jo at bringe en god historie.

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Den vigtiste er at den sælger godt.Har også købt EB idag kun på grund af overskriften.
Til top Vis Soundfreak35's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soundfreak35

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej rødder...

Ja EB sælger godt når de tar' emnet fladskærme op...

Jeg må sige, at jeg generelt er enig i, at man bør vente er par år med at købe fladskærme.. jeg vil gerne selv ha' en 50-55" fladskærm til hjemmebiffen.. men jeg har endnu ikke fundet en skærm hvor pris og kvalitet passer sammen, og som jeg vil være tilfreds med 10 år frem.. Jeg har nu et 100 hz  28"  16:9 LOEWE TV, som er et rigtigt lækkert tv

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Det værste ved den test synes jeg er hans vurdering af betragtnings vinkel. At ingen af tv'ene har en betragtningsvinkel over 35 grader før det bliver dårligt... Det kan jeg slet ikke genkende. Enten har han bare verdens bedste syn der bare kan fornemme det mindste eller også det helt modsatte. Problemet var der førhen men da slet ikke på samme måde idag!

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

har kigget kort på testen, og det eneste jeg kort nåede at registere var at der manglede informationer om hvordan testen var blevet lavet... hvilken form de havde brugt tv'ne om de kørte i 16:9 ved almindeligt tv, og om de var indstillet på nogen måde, eller bare hevet op af kassen og sat til.. De fleste er nok med på at standardindstillinger ikke er super gode.
Og så det sidste: zappe-hastighed, var noget man målte..!!!!
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes