Forfatter |
|
rasmus_bt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og tænker på om mit værelse vil være ALT for lille til at investere i en projektor engang. Det jeg har tænkt mig er at købe en melaminplade. Jeg aner bare ikke hvordan billedet vil tage sig ud... hvor mange tommer det kan være uden at blive ringere i kvalliteten...? Hvor højt projektoren kommer til at vise billedet og i det hele alt muligt andet som kan være alt afgørende for om det overhovedet er muligt at få en projektor.
Min nuværende hjemmebio kan I se herinde: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1625&PN =1
Jeg håber at høre fra nogen derude... 
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
2.40 fra sideposition til lærred er rigeligt. I dette tilfælde vil du typiske kun få mellem 60 og 80 tommer billede fra projektor. Det der er afgørende er SDE (screen door effect) som er de små sorte streger rundt om hver pixel. Desto tættere man sidder på lærredet desto tydeligere. Typiske siger man at man skal være 1.5 gange fra lærredets bredde til sideposition for at være på den sikre side (afhænig af projektorteknologi). Men som sagt synes jeg bare du skal gå i gang med projektorovervejelserne. Du snakker om selv at lave dit screen, der er en meget informativ DIY sektion (Designt It Yourself) på www.avsforum.com og folk får fantastiske resultater, men det hele afhænger af projektor type og personlige referencer, men et rigtig godt lærred er typisk muligt at lave under 100$.
Held og lykke
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar! Jeg vil kigge nærmere på forumet der og se om jeg kan få nogle gode fif... 
Den projektor jeg har tænkt mig at købe (engang ) er Panasonic AE 200.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2003 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et fornuftig valg med Panny AE200. Du er også værd at se på Sanyo Z1 som man kan få for omkring 10 kg. Den er specielt en fordel hvis man har brug for keystone uden forringelse af billedekvaliteten, da den har optisk lens shift, men jeg ved ikke hvor du har tænkt dig at have projektoren?
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 21 November 2003 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmus_bt skrev:
Tak for det hurtige svar! Jeg vil kigge nærmere på forumet der og se om jeg kan få nogle gode fif... 
Den projektor jeg har tænkt mig at købe (engang ) er Panasonic AE 200.
|
|
|
¨
Hej Rasmus - det lyder som et fornuftigt valg, jeg har selv lige anskaffet en AE300 og er ovenud tilfreds .
AE200 og 300 deler optik; med en afstand på 2,4m vil du få et billede på omkring 75". AE200 kan kun lave vertikal keystone korrektion, så du skal have projektoren lige ud for lærredet, tilgengæld kan den stå på bordet eller hænge i loftet. Jeg har selv loftmonteret min og det fungerer fint. Mht. billedkvaliteten så kan du fint starte med et DIY, du kan jo altid købe et lærred senere. Jeg prøvede selv at smide billedet op min lysegrå væg, før jeg fik monteret lærredet og det virker overraskende godt, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med et rigtigt lærred.
...go' jagt! __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde som kunne tage nogle billeder at deres hjemmelavede lærreder (melaminplader, stof osv.) imens der er billeder på lærredet? Sådan at man kan se billedekvalliteten.
Jeg har før spurgt om det sammen, men blev henvist til en side hvor der godt nok var billeder, men det var med et RIGTIGT (læs: dyrt) lærred og det er ikke det jeg mener...
Men men men jeg ville være super glad hvis der var nogen derude der kunne vise mig hvordan et DIY lærred tager sig ud med et billede på! 
|
Til top |
|
|
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 07 December 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til rasmus_bt: Ser du også normalt fjernsyn på dit fjernsyn? (Hmm, det lød dumt) Hvis du skal se fjernsyn på en projektor, skal du jo også have en tuner. Den koster også lidt...
Jeg har også overvejet en projektor til mit værelse (25 m), men da jeg derfor skulle side lige ned under projektoren (der larmer noget mere end et fjernsyn) og størrelsen af billedet kun ville blive ca. 60 tommer, valgte jeg et 32 tommer fjernsyn istedet.
De fleste af mine vægge er skråvægge 
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus-> Der er somsagt masser af billeder fra billige DIY screens på www.avsforum.com
www.avforum.no har også en lærred sektion med udførlige guider.
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det... ; )
Jeg skal ikke se fjernsyn på min projektor... kun film.
|
Til top |
|
|