| Forfatter |
|
Mojndu Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg har brug for jeres hjælp 
Jeg overvejer og købe et Samsung LE-32R71B. Det er første gang jeg skal ud og købe et LCD-tv. Jeg har hørt en masse godt om Samsungs LCD tv'er, men er der noget jeg skal være opmærksom på? Er det helt skidt og købe denne model? Specifikationer er jo meget gode på denne model. Eller er der noget som er bedre, som ligger i samme prisklasse?
Håber I kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt er jeg mere til M-seriens design, og det er også en bedre skærm end R-serien...
Dog har Tapeconnection lige nu et R71 i 40 tommer til 14.999,-
Jeg får snart et Samsung LE-40M71 som er samsungs topmodel... M71 serien er helt ny, og er efterfølgeren til M61 som blev kåret til årets bedste lcd-skærm 2005-2006...
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Personligt er jeg mere til M-seriens design, og det er også en bedre skærm end R-serien...
Dog har Tapeconnection lige nu et R71 i 40 tommer til 14.999,-
Jeg får snart et Samsung LE-40M71 som er samsungs topmodel... M71 serien er helt ny, og er efterfølgeren til M61 som blev kåret til årets bedste lcd-skærm 2005-2006...
|
|
|
Okay, så jeg skal gå efter M-serien i stedet for. Det design synes jeg også bedre om.
Men den har jo et mindre antal farver? Det har måske ikke så meget og sige?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojndu skrev:
| Men den har jo et mindre antal farver? Det har måske ikke så meget og sige? |
|
|
Der er mange ting omkring fladskærme som jeg har udråbt som "det absolut mindst vigtige", men angivelsen af antallet af farver er helt sikkert en værdig kandidat... Tallet siger noget om hvilken farvedybde billedbehandlingen arbejder i. Det siger intet om selve panelets farvedybde, og absolut intet om hvor god og hvor korrekt farvegengivelsen er. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[omkring fladskærme som jeg har udråbt som "det absolut mindst vigtige", men angivelsen af antallet af farver er helt sikkert en værdig kandidat... Tallet siger noget om hvilken farvedybde billedbehandlingen arbejder i. Det siger intet om selve panelets farvedybde, og absolut intet om hvor god og hvor korrekt farvegengivelsen er.[/QUOTE]
Okay, Otto.
Så det er klart at anbefale og købe M-serien? Panelet er altså væsentlig bedre? Jeg vil bare gerne lige have det ind med skeer.. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojndu skrev:
|
Så det er klart at anbefale og købe M-serien? Panelet er altså væsentlig bedre? Jeg vil bare gerne lige have det ind med skeer.. 
|
|
|
Det er to forskellige ting... M61 har bedre kontrast/sort-niveau end R-serien, og dertil bedre lyd. R-modellerne har til gengæld bedre de-interlacing af tv-signaler, en i det hele taget bedre tv-modtagelse, samt en mere korrekt farvegengivelse. M71 er forhåbentlig en kombination af fordelene ved de to serier - det er i hvert fald hvad jeg har tilladt mig at forvente.
Jeg kan blive lidt i tvivl om hvad jeg må og ikke må inden for reglerne for branchemedlemmer, men jeg ville personligt ikke længere kigge på R7x i 10k klassen, efter at have set nærmere på Panasonic og Toshiba's bud i prisklassen. Det er ikke alt der kan læses i specifikationerne... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for den gode info. Jeg er blevet væsentlig klogere :)
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto,
Hvordan stiller du dig i forhold til HDCP?? Og hvad med 1-1 Pixelmapping? Der er så meget snak om det og det er meget få paneler der åbenbart kan 1-1. Jeg fornemmer vi er mange der har overvejelser omkring køb af paneler til vores HTPC'er.
Hvis man har HDMI på et panel har man så også HDCP??
Jeg har selv haft kig på Samsungs nye paneler men er meget i tvivl da jeg vil bruge den meget sammen med Media Center og det er måske lige nu via DVI/VGA men hdmi vil uden tvivl komme på tale..
Jeppe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
Hvordan stiller du dig i forhold til HDCP?? Og hvad med 1-1 Pixelmapping? Der er så meget snak om det og det er meget få paneler der åbenbart kan 1-1. Jeg fornemmer vi er mange der har overvejelser omkring køb af paneler til vores HTPC'er. |
|
|
Mht. 1:1, så stiller jeg mig sådan at jeg mener det er dybt tåbeligt at alle tv ikke tilbyder denne mulighed via HDMI, men generelt vil jeg ikke ofre tv'ets øvrige egenskaber for at få 1:1, hvis man er nødt til at vælge (hvilket man meget ofte er). På samme måde vil jeg hellere finde mig i at køre VGA til en god skærm, end HDMI/DVI til en dårlig. Og som det er lige nu er det umiddelbart dét der er valget - vi må bare håbe på at producenterne snart ser lyset... Jeg er klar over at Microsoft rasler med sablen omkring Windows Vista, men det findes der trods alt en løsning på.
Men hvis vi stod i en teoretisk situation hvor to tv generelt var groft sagt lige gode, men den ene tilbød 1:1 via HDMI og den anden ikke gjorde, så ville jeg snuppe dén med 1:1 mulighed.
paqi skrev:
| Hvis man har HDMI på et panel har man så også HDCP?? |
|
|
Ja. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak så blev jeg så meget klogere :-) ...
MEN hvad er det for en løsning du taler om omkring Vista?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
| Tak så blev jeg så meget klogere :-) ...
MEN hvad er det for en løsning du taler om omkring Vista? |
|
|
For det første, så tror jeg ikke på at Microsoft når det kommer til stykket har bollerne til at sende et styresystem på gaden som halvdelen af forbrugerne ikke kan bruge - lige så vel som Blu-Ray tilsyneladende alligevel ikke vil kræve HDCP. For det andet, så findes der HDMI>VGA konvertere, som vil kunne løse problemet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
malkekoen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige indskyde at du også skal kigge på Sonys S og V 2000 serie. De slår efter min mening begge klart Samsung og står i hvert fald V2000 står flottere end Toshibas 32WL66 (hvis det er den der henføres til).
|
| Til top |
|
| |
Magosa Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto,
Hvilket Tv er efter din overbevisning det bedste: Sony's V2000 eller Panasonic TX 32 LX 60. Hvad kan du ellers sige om Panasonic'en har den 1:1 Pixelmapping?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magosa skrev:
Hvilket Tv er efter din overbevisning det bedste: Sony's V2000 eller Panasonic TX 32 LX 60. |
|
|
Sony'en.
Magosa skrev:
| Hvad kan du ellers sige om Panasonic'en har den 1:1 Pixelmapping? |
|
|
Jeg gætter på den kun har 1:1 via VGA, men jeg har ikke prøvet. Ellers er der egentlig ikke så meget at sige om den - den er "kedelig", i den forstand at der ikke rigtigt er en masse fancy features at snakke om. Den fungerer bare godt, og så er det dét. Der findes bedre (Sony'en f.eks.), men til prisen er den ret imponerende. Der er lidt rigeligt sharpness på SD-materiale, f.eks. fra TV-tuneren, og det giver et lidt "kantet" look på visse udsendelser (her virker Sony'en noget mere naturlig), men til gengæld er kontrasten (i praksis) mellem det bedste der findes fra LCD-tv p.t., og synsvinklen er fornuftig. Og som den konservative vestjyde jeg nu engang er, så synes jeg faktisk det er en god ting at det er begrænset hvor meget man kan pille ved billedet... Den giver sig ikke ud for at være mere end den er, det er et fornuftigt tv til en fornuftig pris - så kan det godt ske at der ikke står 80.000:1, 170 billioner farver, Pixel plus 74, UltraClearLCDSuperPlus osv på kassen, men i praksis fungerer det som det skal. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så kan jeg godt hører/læse, at jeg skal til og kigge efter lidt andre modeller, hvis jeg skal have det bedste i denne model-/prisklasse. 
Nogen som har noget at tilføje på falderebet?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojndu skrev:
| Nogen som har noget at tilføje på falderebet? |
|
|
Ja, jeg sidder og sover - der er slet ikke VGA-indgang på TX 32 LX 60... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har set både R-serien og M-serien fra Samsung, og jeg synes helt bestemt at M-serien viser det bedste billede, både antennesignal og dvd...
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set nogle af Sonys modeller I hellerup hvor de har en Sony Store og var bestemt ikke begejstret over billedkvaliteten.. Men det viser jo bare at kassen skal med hjem i ens egen stue så man kan sidde og rode med det selv med det signal man selv har.
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre som har den samme oplevelse med Sony's V2000, som pagi? At det skuffer? Ved godt at det var i en butik, men alligevel.. 
Eller skulle man måske bare vente til Samsung LE 32M 71 kommer på markedet? Er det værd at vente på? Mange omtaler det meget positivt og designet er virkelig lækkert. Er der nogen som ved hvornår det skulle komme på markedet? Til ca hvilken pris?
Ved godt der er mange spørgsmål, men håber I kan hjælpe 
|
| Til top |
|
| |
Mojndu Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst andet steds, at Samsung LE 32M 71, hvis skulle komme til august..
|
| Til top |
|
| |