Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lagring af videokanaler?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan hjælpe med lagring af TV-kanaler/se LOKAL-TV i en kombineret video/DVD gennem hybrydnet/Selector?

Jeg har en 37" Alfaview skærm. Lyden kører over anlægget ved hjælp af et scartstik med 2 RCA-stik. Der går scartstik fra fladskærm til Selector (med de 2 RCA-stik). Scartstik fra Selector til video/DVD. Kabel fra video/DVD til fladskærmens antennestik. Jeg kan sagtens se video/DVD-film. Men når jeg går over på fladskærmens indgange bl.a.: TV, SCART 1, SCART 2, S-VIDEO/AV og tænder min video/DVD kan jeg ikke få noget signal frem. Der står i manualen, at man skal vælge S-video/AV på fjernsynet og tænde for video/DVD. Så skulle der komme en menu frem, hvor man automatisk kan lagre TV-kanalerne. Men ligemeget hvilken jeg står på af TV, S-VIDEO/AV kan jeg ikke få noget signal frem. Kanalen TV skulle bruges i forbindelse med lokal-TV, der jo ikke sender digitalt. Her kan jeg heller ikke komme til at "lægge kanaler" ind. Så jeg har 2 problemer:

INGEN LOKAL-TV og INGEN kanal-lagring på videokanalen så jeg ikke kan optage!

Er der en, der kan gennemskue mit problem og hjælpe?

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Det SCART kable der går fra din selector til din video/DVD, er SCART stikket på video/DVD'en ikke en udgang og ikke en indgang? Hvis det er en udgang skal den forbindes til dit TV.

Du mangler at få antenne forbindelse til din video/DVD, det kan du f.eks. tage fra din selector antenne ud.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

svanen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Det SCART kable der går fra din selector til din video/DVD, er SCART stikket på video/DVD'en ikke en udgang og ikke en indgang? Hvis det er en udgang skal den forbindes til dit TV.

Du mangler at få antenne forbindelse til din video/DVD, det kan du f.eks. tage fra din selector antenne ud.

Takker - prøver i morgen formiddag at forbinde scart-stikket fra video/DVD direkte til TV i stedet for Selector. Så får vi se

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes