Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AutoZoom - Att. Otto TC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

- m.fl.

Jeg håber, at nogen med kendskab til markedet kan hjælpe her. Jeg skal hjælpe en ældre dame med at købe et 32" LCD-tv. Problemet er, at hun ikke selv kan finde ud af at bruge zoom/skifte format - så TV-et skal helst have en "autoZoom"-funktion, der selv sørger for at udnytte mest muligt at skærmen - uden at miste underteksterne. Signalet er TDC-kabelTV (uden Selector).

Såvidt jeg kan se, har Philips' topmodeller denne (9830 m.fl) denne feature på papiret - men jeg har ikke set det i praksis - så fungerer det også i ovenstående situation?

Hvilke TV har ellers en sådan mulighed?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Helt generelt synes jeg at Philips' auto-funktion er ret velfungerende i forhold til mange andre, så det er nok ikke helt skævt. Man kan så overveje om et 9830 måske generelt er overkill til hendes forbrug.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig Ottos kommentar. Jeg købte et Philips 37" 9986 for et år siden, og synes at det er forrygendel. Pragtfuldt billede og glimrende autozoom. Især med overgang fra Film i 16/9 til reklamer og andet i 4/3 format.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Helt generelt synes jeg at Philips' auto-funktion er ret velfungerende i forhold til mange andre, så det er nok ikke helt skævt. Man kan så overveje om et 9830 måske generelt er overkill til hendes forbrug.

Det lyder godt. Fungerer den fuldautomatisk - eller skal hun selv trykke på en knap?

Det er rigtigt, at det er overkill til hende - men hvilken model er billigst - og med denne funktion (i 32" ?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 Juni 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Det lyder godt. Fungerer den fuldautomatisk - eller skal hun selv trykke på en knap?

Det er rigtigt, at det er overkill til hende - men hvilken model er billigst - og med denne funktion (i 32" ?

Det fungerer automatisk. Alle Philips'er har funktionen i en eller anden grad, men det fungerer bedst i de større modeller. Tag et kig på 32 PF 9531, det er mindst på højde med 9830 billedmæssigt, mens du sparer ambilight, motorsokkel og NXT-højttalere væk. De mindre modeller er ikke rigtigt gode nok på det billedmæssige, ældre dame eller ej...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Det fungerer automatisk. Alle Philips'er har funktionen i en eller anden grad, men det fungerer bedst i de større modeller. Tag et kig på 32 PF 9531, det er mindst på højde med 9830 billedmæssigt, mens du sparer ambilight, motorsokkel og NXT-højttalere væk. De mindre modeller er ikke rigtigt gode nok på det billedmæssige, ældre dame eller ej...

Tak for tilbagemeldingen. Jeg havde faktisk set ovenstående model på jeres hjemmeside - og den ser fin ud til formålet. Jeg tror jeg må forbi butikken endda og se nærmere på den. Ved du om det er lagervare (og til at se) i Karrebæksminde?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Vi fortsætter korrespondancen herfra per pb...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes