| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
var lige en tur ude i computercity for at se på FS Myrica PQ42-1, hvilket må siges at være et mega fedt plasma-tv med både HDMI DVI og VGA indgang og en opløsning på 1280x768. Nå men det var egentlig ikke det indlæget gik ud på men derimod den måde hvor de andre TV de har udstillet er koblet sammen med antenne-signalet. Alle tv havde dårligt billede, undtagen Myricaen der var koblet til en HTPC gennem HDMI og havde derfor et kanon billede med 1:1 pixelmapping. Besluttede mig derfor for at undersøge, hvorfor billedet var så ringe på de andre TV i forretningen og ledte efter kilden til signalet og gæt hvad jeg fandt!?? en HD-tuner hvor alle tv er koblet til gennem SCART. Men hvorfor er signalet så, så ringe tænker jeg og se hvad jeg så da jeg vendte HD-tuneren!!!   Nu er det lidt utydeligt da det er taget med en mobillos :-) men man kan stadig se at de har taget et phonokabel til at trække signalet med, for derefter at bruge de metal/plastik holdere der er omkring kabler, til at forbinde et Phonostik med et antennestik! Det kan derdor konkluderes at signalet i computercity aalborg er noget l**t or kunne godt forestille mig signalet er tilsvarende dårlig sammensat i andre butikker. Vær derfor kritisk når du vælger tv udfra billedkvalitet da signalet har en hel del indspil her. Få dem evt til at tilslutte en bærbar eller anden computer med en HD-film i 720p opløsning så er der mere grundlag for sammenligning af billedkvaliteten. HD-film kan evt hentes her LINK.Held og lykke med indkøb af fladskærm
__________________ Niels Nielsen
|