Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 09:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE32M61B kontra KDL32V2000AEP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fritter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Som emnet siger!

Hvad er bedst. Valget står mellem disse 2 modeller! Som udgangspunkt har Sony jo Digital tuner, men hvor stor en forskel vil det give fra det anloge signal?

Til top Vis Fritter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fritter

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Fritter skrev:

Hvad er bedst. Valget står mellem disse 2 modeller! Som udgangspunkt har Sony jo Digital tuner, men hvor stor en forskel vil det give fra det anloge signal?

Jeg har svært ved at se et argument (udover design måske) for at vælge Samsung'en, hvis valget står mellem de to. Helt generelt, så er jeg lidt overrasket over de ret store fremskridt som nyeste generation LCD-skærme fra de forskellige producenter har gjort. Sony V2000 er i mine øjne klart bedre end A10 serien, Philips' 9531 er klart bedre end 9967, osv. Sidste års modeller er yt...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Fritter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Philips, LG, Toshiba osv bliver ikke aktuelt, da jeg kun har valget mellem enten Samsung eller Sony.

Samsung bliver jo rost mange steder, og samtidig har den jo et billedekontastfohold på 5000:1 hvor Sony kun har 1300:1. Hvor meget skal jeg lægge i det?

Ydermere skal jeg nok tilkoble den et Mediecenter, samt bruge den "lidt" som computerskærm - ca. 10%

Resten af tiden vil være alm. TV (Analogt signal) + DVD.

Er det stadig Sony som vinder på disse punkter! Design er en smule sekundært!

Til top Vis Fritter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fritter

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Fritter skrev:

Philips, LG, Toshiba osv bliver ikke aktuelt, da jeg kun har valget mellem enten Samsung eller Sony.

Så er det en "no-brainer" i mine øjne.

Fritter skrev:
Samsung bliver jo rost mange steder,

Hvem siger flertallet har ret?

Fritter skrev:
 og samtidig har den jo et billedekontastfohold på 5000:1 hvor Sony kun har 1300:1. Hvor meget skal jeg lægge i det?

Absolut _intet_. Kontrasten er i praksis bedre på Sony'en.

Fritter skrev:
Ydermere skal jeg nok tilkoble den et Mediecenter, samt bruge den "lidt" som computerskærm - ca. 10%

Resten af tiden vil være alm. TV (Analogt signal) + DVD.

Er det stadig Sony som vinder på disse punkter! Design er en smule sekundært!

Jo bedre signal du fodrer skærmen med, jo mere vinder Sony'en. Men selv på et almindeligt antennesignal ville jeg generelt foretrække Sony'en. Jeg kan godt lide Samsung'ens behandling af tv-billeder, men det opvejes af at Sony'en har bedre kontrast og farvegengivelse, især fra skæve vinkler.

Det lyder groft at sige det om en særdeles populær model der kun er få måneder gammel, men Samsung'en virker simpelthen forældet ved siden af V2000, og flere af de nye modeller fra andre producenter. Sony'en og de nye Philips med ClearLCD er så også dyrere, så i forhold til dem er Samsungen "fin til prisen" - det bliver straks sværere at argumentere for Samsung overfor Pana og Toshiba. MEN det skal siges at jeg naturligvis er groft påvirket af vores prissætning og af hvilke modeller vi har til rådighed - derfor kan jeg jo godt være lidt "twisted" i vurderingen af hvad der er godt til prisen og hvad der ikke er, i forhold til det generelle marked...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes