| Forfatter |
|
Dennishs Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg haved entenlig regnet med at købe en 436 xde. men jeg syntes at jeg kan læse at mange har probleme med at billede brænde, skal man vente til der kommer nye modeler, eller er i nogle der har posivtive med pioneer?? jeg kan se at der kommer nogle nye modeller i oktober ca.
__________________ Mit Setup.
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennishs skrev:
| Jeg haved entenlig regnet med at købe en 436 xde. men jeg syntes at jeg kan læse at mange har probleme med at billede brænde, skal man vente til der kommer nye modeler, eller er i nogle der har posivtive med pioneer?? jeg kan se at der kommer nogle nye modeller i oktober ca. |
|
|
Ja og hvis du venter et år tid mere så kommer der nogle endnu nyere! Jeg ville ikke være bange for et pioneer plasma, og i stedet for blot at høre hvad folk skriver kunne det nok være en god ide at opleve skærmen og hvad det er folk skriver om
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dennis
Jeg må indrømme at jeg også har det på samme måde. Af alle de mange plasma /lcd tv jeg har kigget på vender jeg hele tiden tilbage til Pioneer. Jeg har ellers sat et budget af som lyder på ca 13-18 k men jeg har det også sådan at jeg gerne vil have det bedste, men at design også er en vigtig faktor. Udfra bruger anmeldelser er panasonic pv60 lige en skærm som ligger til mit budget, samt uden for mange burn in anmeldelser fra andre. Men jeg kan ikke udstå pv60 designet, så derfor bliver ikke denne model! Jeg har pt ikke rigtig fundet nogle LCD som har vist min interesse da jeg gerne vil have 37 tommer og opefter..
Dette gør at jeg vender tilbage til pioneer og bliver nok ligesom dig bange for at man kan investere i dette tv, da jeg helst ikke vil give 22-25 k for et tv som efter et par måneder er defekt pga burn in, da jeg nok er villig til at rykke mig budget lidt for at få en fede skærm på væægen ..
Jeg er godt klar over man skal passe på og sætte indstillingerne rigtig for at indgå burn in, men der er mange som skriver herinde om burn in på pioneer modelen.. Har en ven som har skærmen og har ingen problemer men det skal ikke undre mig at det sker for mig ! 
Ville i andre tage chancen og købe skærmen og så håbe på at der ikke kommer burn in eller holde fingerne fra den ??
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft PIO 436 siden januar måned og har kun oplevet skygger fra logoer og lignende nogle få gange. De er forsvundet efter få timer. Har skruet lidt ned for farve og konstrast, så billedet ligner den virkelige verden og ikke fremstår som ren mickey mouse.
Så du kan roligt købe 
Gad vide hvor mange af de folk der deltager i de utallige burn in tråde der faktisk selv har et PIO ?. 
Se det var jo interessant at få svar på.
|
| Til top |
|
| |
Dennishs Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene
jeg var i nogle butikker og se og jeg er kommet til den mening, da jeg skal ud at arbejde i udlandet venter jeg med at købe. da der skulle en ny model som jeg har set nærmer på en japans hjemmeside uden at fatte en pind. ha ha men jeg kunne se at der var (lan) tilslutning Computer) og coaxical indgang.så mån ikke der er endnu bedre billed på dem. så jeg venter da den skulle komme her til oktober. vil i ikke gøre det??? __________________ Mit Setup.
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 506 xde på 10 mdr. Som har haft tekst tv på samme side i 6 timer uden burn in.
Der udover som sagt kan der komme skygger fra tv2/dr logo ér, som forsvinder ret hurtig!.
Pioneer er plasma tv´ets Mercedes...
Køb du bare...
MVH __________________ Gustav = Slukket TV
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør som DTSSOUND og køb nummeret større, 506XDE... Fy for pyffer, det er stort! Og så står det bare knivskarpt 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSSOUND skrev:
|
|
|
|
Det er en god sammenligning med tanke på Mercedes sviktende kvalitet 
Det er ikke til at stikke under en stol at problemer med Pioneer og indbrændninger nevnes i fora verden over. Precis som det for nogle år siden blev rapporteret omkring NADs sviktende kavlitet. Også da var det mange der indledningsvis mente at det kun drejde sig om forumfnidder, selv om de efterhånden stilnet av.
Hvor der er røg er der også ild. Kombinationen af problemer med indbrændning, højere priser end Panasonic og at 436 modellene mest sansynligt snart bliver erstattet ville få mig til at købe noget andet, eller vente. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et 435 FDE hos Tapeconnection for snart et år siden, det
endte dog hurtigt hos mine forældre da det simpelthen var for
dominerende i stuen (min nuværende projektor er lidt nemmere at "gemme
væk" når den ikke er i brug). Angående retention / burn-in har hverken
jeg eller mine forældre oplevet varige problemer, hverken logoer,
tekster eller andet lignende har sat sig "fast". Jeg har dog oplevet at
en energi måler / point tæller fra Kameo (x360) sad fast i en mindre
periode, men det er jo ikke Pioneers skyld at jeg spillede 8 timer i
træk på et nyt plasma tv ;-) Efter et par dages normalt brug var det
væk igen.
Panelet røg dog efter ca. et halvt år, men det kan jo ske for alle
fabrikater. Pioneer og Tapeconnection havde rigtig god service i den
forbindelse (vil da lige benytte lejligheden til at anbefale
Tapeconnection som butik, fin vejledning før køb, gode priser og sidst
men ikke mindst: Utrolig flinke / hurtige til at hjælpe da fjernsynet
gik i stykker), dog var det plasma værksted de samarbejder med ikke så
oplysende / hurtige efter mine forældres mening. Men jeg kan dog, ud
fra andre tråde her på siden, se at reperations tiden ikke engang var
specielt lang.
Alt i alt fatter jeg ærlig talt ikke alle de negative kommentarer der
kommer omkring Pioneer. For mig at se er billedet mindst lige så flot
som Panasonics modeller, og designet er i en klasse for sig.
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
DTSSOUND skrev:
|
|
|
|
Det er en god sammenligning med tanke på Mercedes sviktende kvalitet 
Det er ikke til at stikke under en stol at problemer med Pioneer og indbrændninger nevnes i fora verden over. Precis som det for nogle år siden blev rapporteret omkring NADs sviktende kavlitet. Også da var det mange der indledningsvis mente at det kun drejde sig om forumfnidder, selv om de efterhånden stilnet av.
Hvor der er røg er der også ild. Kombinationen af problemer med indbrændning, højere priser end Panasonic og at 436 modellene mest sansynligt snart bliver erstattet ville få mig til at købe noget andet, eller vente.
|
|
|
Har du selv en PIO eller er du bare endnu en ekspert der har hørt om store problemer ?  fra andre der heller ikke har en PIO.
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et 435 FDE og er fuldt ud tilfreds. Kan, som nogen af de øvrige herinde, nikke genkendende til at logoer forbliver på skærmen et kort stykke tid efter at man har skiftet kanal, men det er også alt.
/TN
|
| Til top |
|
| |
Dennishs Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg skal nok overveje at købe en 50 tommer så er jeg da færdig med at tænke på hvilken maling jeg skal have på den væg ha ha ha
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennishs skrev:
| Jeg haved entenlig regnet med at købe en 436 xde. men jeg syntes at jeg kan læse at mange har probleme med at billede brænde, skal man vente til der kommer nye modeler, eller er i nogle der har posivtive med pioneer?? jeg kan se at der kommer nogle nye modeller i oktober ca. |
|
|
Nu kan jeg se, at du har noget ret seriøst udstyr på lydsiden
Hvis du vil matche det med samme seriøsitet på billedsiden bør du gå efter et af Panasonics proffessionele PHD9 skærme, evt. kombineret med en ekstern scaler. Så får du et setup der giver konkurrenterne baghjul!
Hvis du har lidt tålmodighed - og er villig til at betale for det - så kan du også vente på Pioneers kommende 1080p skærme.
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers skulle en god gang flimmer i en nats tid, kunne gøre tricket hvis der er noget retention på ens skærm.. Har også hørt et sted at en hvid power point fremvisning, skulle kunne lave fantastiske ting, andre der har hørt det?
|
| Til top |
|
| |
Dennishs Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
panasonics phd9 skærm hvor finder man den til salg. jeg har været lidt rundt at lede og jeg kan ike rigtig finde den. pioneer 1080 er faktisk den det kommer i oktobet jeg har set påå en japansk sige. og jeg tror det bliver den... hvis du skulle vælge hvad ville du gøre?????
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennishs skrev:
| panasonics phd9 skærm hvor finder man den til salg. jeg har været lidt rundt at lede og jeg kan ike rigtig finde den. pioneer 1080 er faktisk den det kommer i oktobet jeg har set påå en japansk sige. og jeg tror det bliver den... hvis du skulle vælge hvad ville du gøre????? |
|
|
PHD9 skærmene er spritnye, men enhver Panasonic forhandler burde kunne skaffe dem hjem.
Hvis jeg skulle vælge nu....hmmm......godt spørgsmål. Hvor mange penge er du villig til at ofre? (1080p skærmen bliver bestemt ikke billig).
|
| Til top |
|
| |
simone01 Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg har et panasoic 37" plasma tv, hvor der under en rengøring blev brugt vinduesrens, med det resultatat at det har brændt sig fast , og det kan bare ikke fjernes. Jeg har talt med panasonic, og et nyt glas koster kun!!!!! 8000,00 + Arb. løn. Spørgsmål: Er der nogen der ved om der sker noget ved at få glarmesteren til at skære et nyt glas og sætte det i i stedet for at købe et originalt.
JanM.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ack! 8000kr!
Jeg aner ikke om det vil fungere, men jeg tror du vil få lengt mere reflektioner end tidligere. Det fordi som jeg har forstået det har frontglasset masser af mikroskopiske fordybninger der reducerer reflektionene.
Er det muligt at helt pille af frontglasset og bruge det uden? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Moooi Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ik for at være irriterende men hvad har dit (simone01) pv 60 samt din glas skade noget med denne tråd at gøre?? Det er mere for at holde styr på denne tråd at jeg spørger ! 
Tilbage til tråden. Jeg skam også kigget på Ph8 men efter lidt beregninger kommer den til ca at koste det samme som 436 og kan nu stadig bedre lide 436 designet. !
Kan læse udfra I andre at der er mange tilfredse pioneer kunder, så vil igen tage det op til overvejelse om man skal bruge de ekstra penge for at få en lækkert skærm.. Evt kunne jeg prøve at vente og så på de nye modeller fra pioneer og ph9, samt andre mærker, men man bliver lidt træt af at vente og man kan hele tiden vente på det nye som snart kommer 
|
| Til top |
|
| |
Dennishs Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pioneers designe ja. det er bare for lækker den skal klart tjekkes før jeg køber noget andet. de rene liner uden højtaller fedt  men mo´n ikke det bliver til samme pris som de andre 43 tommer????? jeg syntes også at general, lyder det til at pioneer er vellidt af de fleste andgående kvalitet ,de fleste der snakker om burnind lyder til at de enten har (hørt) ellers er det et andet tv de har... og ikke pioneer!!!!!! det bliver mere og mere min konkulation... hvad siger i?? __________________ Mit Setup.
Lexicon Mc1.
Krell Kav 500.
Meridian 596.
Revel F30 C30 M20.
Infinity sub kabba.
Mit 750 Shot gun Kable.
|
| Til top |
|
| |