Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Indstillinger af LCD/nyt tv....Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen, jeg håber I kan hjælpe mig her.

Jeg har købt et Philips 42PF5421, men jeg er ikke helt tilfreds med det. Jeg syntes at det er meget mørkt, når jeg ser tv og film med mørke sener. Der ud over syntes jeg ikke det er super skarpt, når jeg ser fodbold, eller bruger det til playstation.

Spørgsmålet er om det er indstillingerne jeg ikke har sat rigtigt? Hvordan vil I anbefale at jeg sætter det op, lys, farver, kontrast o.v.s?

Skal jeg eventuelt have et helt andet tv? Jeg har købt det med returret, så jeg kan sagtens få en andet hvis det er.

Jeg håber I kan hjælpe mig, for det er ikke lige min stærke side det her.

Til top Vis nubii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nubii

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Du kan jo købe dig til en ISF kalibrering  Hvis tv'et understøtter de indstillingsmuligheder der er nødvendige for at gøre dette... Men ellers brug øjnene og indstil det til noget som du kan li!
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg ikke om det gør, jeg er ikke lige så skarp der

Problemet er at jeg ikke syntes jeg kan få det pænt bare ved at sidde og stille på det. Jeg ved måske ikke helt hvad jeg skal skrue på, så derfor håber jeg at der er en der kan give mig en indstilling jeg kan prøve.

Det skal lige siges at jeg har overvejet at købe et 37PF9830 i stedet for.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

nubii skrev:

Det ved jeg ikke om det gør, jeg er ikke lige så skarp der

Problemet er at jeg ikke syntes jeg kan få det pænt bare ved at sidde og stille på det. Jeg ved måske ikke helt hvad jeg skal skrue på, så derfor håber jeg at der er en der kan give mig en indstilling jeg kan prøve.

Det skal lige siges at jeg har overvejet at købe et 37PF9830 i stedet for.

Sidstnævnte understøtter ihvertfald en ISF kalibrering, men det er vel også en del dyrere?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Ok, hvad så end en ISF kalibrering er.

Men jeg syntes bare ikke det kan passe at et TV til 18000 ikke kan vise mørke scener i en film? Er det kontrasten der er sat forkert, eller hvad gør jeg galt?

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Du kan starte med at skrive hvilke forbindelser du bruger fra din Playstation til TV'et og om du bruger alm. kabelantenne eller DVB-C/T osv.

Når du ikke skriver det, er det lidt svært at rådgive om noget..

Bortset fra det, havde du vel set det i funktion i forretningen før du købte det?... LCD TV _har_ problemer med bl.a. sortniveau og f.eks. fodbold via en analog antennekilde ser ikke godt ud på ret mange LCD fjernsyn. Du bør nok overveje et PDP i stedet for.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ok, ja selvfølgelig.

Playstation er forbundet via Gul,rød,hvid stik (ved ikke lige hvad det hedder :-) Jeg bruger almindelig analog antenne, som går i min DVD, og videre til TV. DVD´en er også forbundet via scart.

Hvad er PDP?

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

nubii skrev:

Ok, ja selvfølgelig.

Playstation er forbundet via Gul,rød,hvid stik (ved ikke lige hvad det hedder :-) Jeg bruger almindelig analog antenne, som går i min DVD, og videre til TV. DVD´en er også forbundet via scart.

Hvad er PDP?

Ok.. det er 'composite' stik du snakker om. Det er faktisk den ringeste forbindelse man overhovedet kan bruge.. Ikke for at 'bashe' dig, men det er det altså... - Check f.eks på www.gamebits.dk og søg på 'component kabel' - Der er både et uoriginalt og et originalt Sony. Det vil give dig et langt skarpere billede. Det er i hvert fald min erfaring, fra da jeg havde en PS2 sat til min projektor.

Du vil desværre opleve et 'grødet' billede på LCD ved analog antenne.. Der kan du evt. overveje en DVB-T løsning eller DVB-C (TDC selector eller Stofa Digital spejl) - Det vil gøre billedet klart bedre, specielt med en af de nye bokse med digital udgange. Du vil ikke umiddelbart opleve en stor forbedring ved at købe 37PF9830, medmindre du har en HD kilde som f.eks. en HD-DVD eller Blu-Ray afspiller eller en parabol med HD signal, da den model har en høj opløsning på 1920x10890.

PDP er Plasma TV.. de er generelt bedre med sort niveauet og bedre til at håndtere et alm. antennesignal.. Der er så bare en risiko for indebrænding af billedet, men det er der masser af tråde om her på sitet.

Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg får fat i et component kabel til min PS2.

Da jeg har TDC kabel tv, må det jo være selectoren jeg skal ud efter. Men hvis jeg vælger en selector, skal jeg så skifte kanaler på den, eller er det bare for at få signalet igennem digitalt? TDC er også kommet med en HD selector, er der nogen speciel fordel i den?

Hvad med kabler til selectoren, og min DVD afspiller, kan jeg gøre det bedre end scart som jeg har i dag? Og der er stadig det med indstillingerne, jeg ikke helt kan finde ud af?

nubii
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Kan jeg ikke bruge en digital tv modtager i stedet for en selector? F.eks. en Philips DTR200. Jeg ved ikke hvordan den fungerer men jeg vil jo meget gerne have at jeg ikke skal skifte kanal på "boksen" men på mit tv. Jeg har jo også en DVD optager signalet skal igennem, og jeg vil da være meget træt af at jeg ikke kan optage en ting, og se en anden, men sådan er det måske slet ikke?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes