| Forfatter |
|
punkeren Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 03 Juli 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været ude at købe det ovenstående plasmatv i computercity og vil lægge nogen billeder af dyret ud her så i andre kan se de flotte tv. Det kostede 9999 hvilket er en beskeden pris for så godt et 42" plasma tv. Først lidt specs.
- HD ready
- High resolution 1024 x 768 pixels
- Viewing angle 160° /160°
- High brightness 1200 cd/m2 and enormous contrast (10000:1)
- Precise reproduction of fast movements
- Multi norm dual TV tuner (PAL/SECAM)
- Various video inputs
- Teletext (5000 pages)
- Plug and Play (DDC 2B interface)
- HDMI with HDCP support
- Digital/Analogue PC input via DVI-I (DVI with HDCP, 1:1 pixelmapping)
- Silent operation thanks to the passive cooling system
- Made In Germany
- 1xHDMI, 1xDVI, 1xVGA, 2xcomposite, 1x SVHS, 2xScart + more
Og her nogen billeder !!!! Der er lige nogen problemer med serveren men kommer med billederne igen snarrest!!! Det har været svært at fange kvaliteten fuldstændig men billedet er nok 3 gange så skarpt som det bedste billede. Har kun haft tvet i lidt over 12 timer men skal nok lige poste mine videre erfaringer. Indtil videre + Opsætning kanon nemt + Billedet er super skapt med gode mættede farver + PIP funktionen virker bare super nemt + 1:1 pixelmapping ved tilkobling af HTPC + Pæn, lille og overskuelig fjernbetjening dog i alm. grå plast + Smal børstet ALU ramme som ligner en buet version af B&O's modeller.
- Ikke nogen endnu men det kommer nok  pq42 , pq-42-1 , pq 42-1 , pq42-1
__________________ Niels Nielsen
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhh kanon - Jeg overvejer selv at springe på dette tilbud, men synes ikke jeg kan finde nogle anmeldelser andre steder på nettet at dette tv. jeg har set den i computercity aalborg, dog er den kun tilsluttet en windows mediacenter og her ser det framragende ud. Hvad med tv-tuner delen ? Er billedet godt der ? Havde overvejet en Sony 32v2000 til omkring 13k, men det ville selvfølgelig være fedt med de ekstra 10"
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunerdelen syntes jeg også er rigtig god, med ikke alt for lange zappetider og godt billede plus der er 2 tunere i er også rigtig dejligt. Eneste minus er at der ikke er DVB-T tuner, men da jeg har NTA-TV, som har kabeltv gennem TDC skal man alligevel have en selector boks hvis man vil se digital tv, ligegyldig om man har digital tuner eller ej.  Den du har set i computercity Skalborg, har jeg sådan set sat op for dem da der hverken var det ene eller andet installeret plus jeg har hentet den HD-film som køre på den. De burde dog koble det til gennem DVI så de fik 1:1 pixelmapping hvilket jeg også sagde til dem, men de er nok fuldstændig ligeglade.
|
| Til top |
|
| |
fals Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
punkeren skrev:
...der er 2 tunere i er også rigtig dejligt.
|
|
|
Kan du se 2 kanaler på een gang ? TextTV / tv side om side ?
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep og det fungere ganske glimrende!
|
| Til top |
|
| |
el_barto Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil have det til samme pris (inkl. levering) er det oppe på http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198874 Ser spændende ud :) Flotte billeder iøvrigt, men er der ikke lidt meget "pang" på farverne? Hvordan er sortnivauet? EDIT: Dit ophæng, hvad er det for noget? Ser billigt og simpelt ud, jeg er ikke typen der bruge 1000 kr på et ophæng som man aldrig ser  EDIT EDIT: Følger foden der er på diverse billeder af det med i købet?
__________________ Ay Carumba!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke skrive hvilket ophæng det er du har købt - det ser fint ud (har selv en ældre model af dette TV men ikke et ophæng)
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et billigt ophæng til hylder man kan købe i Bauhauss.
Du kan ikke undgå at genkende dem når du ser dem, har givet 200kr inkl 8 8x30mm bolte for ophænget.
"Panget" i farverne er simpelthen pga. af filmen, har set dem på mit 19" TFT og det er det samme her.
Sort niveauet er rigtig godt, og ja foden følger med og er udført i ren ALU så det er kvalitet hele vejen igennem.
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed og billig løsning.
Hvad brugte du boltene til (jeg er ikke helt med) ?
Hvorledes er ophænget på tv'et monteret ? På mit tv (Myrica P42-2) er der 4 runde studser der sidder bag på apparatet 2 for oven 2 for neden.
Et billede af dit tv bagfra ville være cool 
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en lang tråd herinde om at man selv kan lave et beslag til en plasma for 170kr. jeg har selv gjort det og det spiller. alternativt har de i aldi tilbud på et vægbeslag til plasma for 170og det kan tilmed tiltes en smule. virkeligt billigt
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder 4 huller bagpå tvet hvor boltene skal holde skinnerne fast.
tog først hver skinne savede dem til i den ønskede længde med en almindelig nedstryger.
Så mærkede jeg af hvor hullerne i skinnen skulle bores, og borede derefter hullerne med et almindeligt 8mm bor til stål.
Så monterede jeg vægskinnen med 5 huller i væggen. Borede fem 6mm huller og monterede ravpluks af størrelsen 6x50mm og skruede skinnen fast med skruer af størrelsen 4,5x50mm.
Det hele kan købes i Bauhaus
Herefter fik jeg min bror til at hjælpe mig med at vippe fjernsynet på vægskinnen.
Magter ikke lige at give et billede af bagsiden lige nu, men hvis jeg piller det af væggen skal jeg nok lige huske at smække et billede op.
Dk2000, med hensyn til de studser tror jeg bare du kan skrue dem af og bolte skinnen fast istedet.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt godt ud.
Med 1:1 pixelmapping, mener du så at du kører 1024x768 fra din PC?
Hvis det er tilfældet hvordan har du så fortalt din PC at de 1024x768 pixels skal strækkes til 16:9-format?
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det betyder simpelthen at tvet gengiver hver pixel 1 til 1 altså 1024x768 grundopløsningen på tvet.
de fleste 42" plasma anvender rektangulære pixels og det vil derfor være i 16:9 format hvis du kommer op på 50" er opløsningen på plasma tit 1366x768 pga. den øgede bredde.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på hvad 1:1 pixelmapping er...
Det jeg er interesseret i at vide er hvordan du omgår 4:3/ 16:9-problematikken når du sender et 4:3-signal (1024x768) til din 16:9 skærm.
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har læst mig til er pga. brugen af rektangulære pixels ved plasma tv.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
punkeren skrev:
Har lige været ude at købe det ovenstående plasmatv i computercity og vil lægge nogen billeder af dyret ud her så i andre kan se de flotte tv. Det kostede 9999 hvilket er en beskeden pris for så godt et 42" plasma tv.
Først lidt specs.
- HD ready
- High resolution 1024 x 768 pixels
- Viewing angle 160° /160°
- High brightness 1200 cd/m2 and enormous contrast (10000:1)
- Precise reproduction of fast movements
- Multi norm dual TV tuner (PAL/SECAM)
- Various video inputs
- Teletext (5000 pages)
- Plug and Play (DDC 2B interface)
- HDMI with HDCP support
- Digital/Analogue PC input via DVI-I (DVI with HDCP, 1:1 pixelmapping)
- Silent operation thanks to the passive cooling system
- Made In Germany
- 1xHDMI, 1xDVI, 1xVGA, 2xcomposite, 1x SVHS, 2xScart + more
Og her nogen billeder              Det har været svært at fange kvaliteten fuldstændig men billedet er nok 3 gange så skarpt som det bedste billede. Har kun haft tvet i lidt over 12 timer men skal nok lige poste mine videre erfaringer. Indtil videre + Opsætning kanon nemt + Billedet er super skapt med gode mættede farver + PIP funktionen virker bare super nemt + 1:1 pixelmapping ved tilkobling af HTPC + Pæn, lille og overskuelig fjernbetjening dog i alm. grå plast + Smal børstet ALU ramme som ligner en buet version af B&O's modeller.
- Ikke nogen endnu men det kommer nok 
|
|
|
Uha da...tillykke med dit tv. Jeg må indrømme at jeg aldrig havde overvejet denne model, men jeg må indrømme at det da sagtens kunne være jeg skulle overveje at findet det et eller andet sted, så jeg kan få det set irl.
Jeg synes at det er rigtig flot, nærmest lidt B&O agtigt med den ramme rundt om skærmen og selve billedet er der vist heller ikke noget negativt at sige til, og slet ikke til prisen...det er sg billigt!
Michael
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
punkeren skrev:
Så vidt jeg har læst mig til er pga. brugen af rektangulære pixels ved plasma tv.
|
|
|
Yes yes, det er jo det der er problemet.
Men hvis du tegner et kvadrat på fx 200x200 pixels og viser det på dit plasma-TV med en opløsning på 1024x768, så er det jo ikke længere et kvadrat netop pga. rektangulære pixels.
Det jeg så gerne vil vide er hvordan du har omgået dette problem (hvilket det ser ud til på de screenshots af WHM HD klip du har vist) for klippene ser ikke ud til at være strukket ud som man ellers kunne forvente.
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om man kan sige jeg har omgået problemet da jeg bare har koblet det til HTPC gennem DVI og så ser det ellers bare rigtig godt ud. Så ved ikke om man kan kalde det et problem.
Har dog heller ikke hørt eller læst om andre plasma brugere med 1024x768 opløsning hvor billedet ser strukket ud.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi blive enige om at hvis man vil vise en 4:3-opløsning på en skærm, som har formatet 16:9, så billedet blive strukket ud?
Hvordan ser dit Windows-skrivebord ud på plamaet i forhold til på en almindelig skærm?
|
| Til top |
|
| |
punkeren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg kommer hjem her en af de næste par dage tager jeg lige et billede af det så kan du selv se hvordan det ser ud.
Men det står rigtigt tydeligt, teksten er skarp og særdeles læsbar også 3-4 meter væk.
|
| Til top |
|
| |