Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: trådløs tv antenne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dingodix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som kan hjælpe med gode råd ang trådløst tv antenne. Det må være muligt at sætte en form for sender i antenne stikket, som sender et trådløst signal til ens tv-apparater. De skal selvfølgelig udstyres med modtagere...

Hvordan fungerer det og hvor anskaffes det billigst/bedst?

Mvh Peter

Til top Vis dingodix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dingodix

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej med dig.

Ja det findes, men man kan diskuterere hvor godt det virker. Jeg har en kammerat som har en sådan løsning af indretningsmessige årsager og umiddelbart vil jeg sige at det fungere fint MED MINDRE man bor i en etage egendom eller på anden måde tæt på andre mennesker som man ikke kan "styrre" når man ser tv.

Problemet er, i alle tilfælde i hans tilfælde, at hvis overboen bruger elektriske apperater, feks en hårtørre eller andet, så er der "sne" på skærmen hos ham og en masse larm.

Hvor han lige har fået "systemet" henne ved jeg ikke, men det er jeg da villig til at undersøge, med mindre der er andre som ved noget.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

NEJ det findes ikke! Der findes til gengæld sendere der kan sende et video signal viddere, men hele tv frekvens spektret kan man ikke sende viddere...

Ulempen ved video signalet er jo så bare at tv tuneren skal stå sammen med senderen. Men der findes løsninger som kan sende ir signalet fra fjernbetjeningen retur, og du på den måde f.eks. kan styre en video maskine, som så fungere som tuner...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

NEJ det findes ikke! Der findes til gengæld sendere der kan sende et video signal viddere, men hele tv frekvens spektret kan man ikke sende viddere...

Ulempen ved video signalet er jo så bare at tv tuneren skal stå sammen med senderen. Men der findes løsninger som kan sende ir signalet fra fjernbetjeningen retur, og du på den måde f.eks. kan styre en video maskine, som så fungere som tuner...

Måske er jeg tumpet, men jeg forstår ikke hvad det er du skriver. Jeg har altså en kammerat der, har jeg set ved selvsyn, har en dimz i antennestikket (sender går jeg ud fra) og en tilsvarende på sit tv, og på den måde ser sit tv!

dingodix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

tak for svarene...

Mener også jeg har hørt at det findes - om ikke andet må det være en oplagt opfindelse, idet man efterhånden har mange tv-apparater i hustandene!?!

Min plan var faktisk at bruge en DVD eller video som tuner og dermed "montere" modtageren på DVD/videoen, idet jeg vil investere i en projektor. Endvidere har jeg fjernsyn i køkkenet - og derfor ville en trådløs sender være at foretrække idet man undgår for meget kabeltrækkeri!

Du må meget gerne forhøre dig, hvor ham din kammersjuk har anskaffet sig sit udstyr?  

Mvh Peter 

Til top Vis dingodix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dingodix

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

dingodix skrev:

tak for svarene...

Mener også jeg har hørt at det findes - om ikke andet må det være en oplagt opfindelse, idet man efterhånden har mange tv-apparater i hustandene!?!

Min plan var faktisk at bruge en DVD eller video som tuner og dermed "montere" modtageren på DVD/videoen, idet jeg vil investere i en projektor. Endvidere har jeg fjernsyn i køkkenet - og derfor ville en trådløs sender være at foretrække idet man undgår for meget kabeltrækkeri!

Du må meget gerne forhøre dig, hvor ham din kammersjuk har anskaffet sig sit udstyr?  

Mvh Peter 

Hej Peter

Det skal jeg gøre.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Husk at du skal have én sender for hver modtager, og ligeledes én tuner for hver sender (hvis du da ikke vil se det samme på alle TV).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes