Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVB-T eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej,
jeg prøver at beslutte mig, om jeg vil give 1000 kr. mere for et tv med indbygget DVB-T tuner.

Jeg har et par spms. som jeg håber, at I vil svare på:
1: Er det rigtigt, at det eneste jeg vil få ud af det er, at jeg kan modtage udvalgte udsendelser fra DR1 og TV2 digitalt?
2: Tuneren understøtter ikke undertekster. Betyder det, at jeg overhovedet ikke kan se undertekster, eller blot at jeg ikke kan slå dem fra?
3: Jeg har kabeltv. For at modtage via DVB-T skal jeg sætte en antenne til, ikk'?

Jeg hælder snart mest til at købe uden og så få en selector eller satelit med tiden. Der er vel også flere digitale kanaler?

mvh
Jannik
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
Hej,
jeg prøver at beslutte mig, om jeg vil give 1000 kr. mere for et tv med indbygget DVB-T tuner.

Jeg har et par spms. som jeg håber, at I vil svare på:
1: Er det rigtigt, at det eneste jeg vil få ud af det er, at jeg kan modtage udvalgte udsendelser fra DR1 og TV2 digitalt?
2: Tuneren understøtter ikke undertekster. Betyder det, at jeg overhovedet ikke kan se undertekster, eller blot at jeg ikke kan slå dem fra?
3: Jeg har kabeltv. For at modtage via DVB-T skal jeg sætte en antenne til, ikk'?

Jeg hælder snart mest til at købe uden og så få en selector eller satelit med tiden. Der er vel også flere digitale kanaler?

mvh
Jannik

1: Du vil kunne modtage alle udsendelser fra DR, DR2 og TV2 i digitalt kvalitet.

2: Det betyder at du ikke kan se undertekster

3: Du skal bruge en stue eller tag-antenne for at hive T signalet ned.. De koster mellem 300 og 600 kr.

Personligt er det ikke noget jeg tager med i mine overvejelser når jeg skal have et nyt TV igen. Vil langt hellere have Digital Spejl fra stofa. Det samme som Selector hos dem som har TDC. Så har du også _alle_ kanalerne i digital kvalitet.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:

Ja, men det er også en stor gevinst. Det betyder nemlig, at det er ægte 16:9 (fuld opløsning) og det er en væsentlig bedre oplevelse ved film og udsendelser - fremfor at zoome på et 4:3 billede.

Jannikh skrev:

Det betyder at der ikke vil være undertekster på de digitale programmer fra DR og TV2.

Jannikh skrev:

Jo.

Jannikh skrev:

Selector vil normalt være de samme kanaler som du allerede abonnerer på, i en digital kvalitet. Dertil mulighed for at tilkøbe ekstra programpakker fra Canal Digital, Viasat og specielle sprogpakker.

Satellit er det mest frie. I den simple form vælger du dog en udbyder, køber et abonnement og peger skålen mod deres satellit.

DVB-T er gratis, men lige nu kun DR+TV2. Senere kommer andre kanaler på. Selector kræver grundpakken på kabel-tv, og koster derudover 199,- per år i abonnement. Satellit er oftest den dyreste løsning, fordi man ikke har den kollektive betaling som på kabel-tv. Til gengæld med et friere valg på hylderne.

/Lars

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hold k*ft det gik stærkt :)
Ingen undertekster? De kommer konen sgu ikke til at acceptere, og for de 1000kr. sparet kan man jo få en ekstern tuner, hvis det er.
Tusind tak for hutigt svar!

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

det var da helt vildt, der kom lige et svar til mens jeg skrev :)
Ok, for nu at undnytte jeres velvilje, så har jeg et andet spørgsmål. Jeg har set en anden skærm som jeg synes er fed, men den har kun DVI og ikke HDMI indgang. Er det en alvorlig hemsko? For jeg kommer ikke til at bruge anlægget som lyd, men jeg kan vil køre lyd op i tv'et via almindelige phono-stik? [edit]: her mener jeg jo fra en dvd afspiller eller xbox.[/edit]

pft.
Jannik

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
Ingen undertekster? De kommer konen sgu ikke til at acceptere, og for de 1000kr. sparet kan man jo få en ekstern tuner, hvis det er.

Ja, hvis du får hende overbevist om at hun skal bruge 2 fjernbetjeninger

/Lars

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Jannikh skrev:

Ja, hvis du får hende overbevist om at hun skal bruge 2 fjernbetjeninger

/Lars

Ja, det gider jeg ikke engang selv...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes