| Forfatter |
|
Benny B Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 06 Juli 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I hvilken butik på sjælland kan man Live se "Panasonic TH-42PV600 VS Pioneer 436 XDE" ?
Hvad gør det ene bedre end det andet ? Pris: Panasonic 24.000,- / Pioneer 27.000,- Farver: Panasonic op til 29 milliarder farver / mod Pioneer 7 milliarder farver Kontrastforhold: Panasonic 10.000:1 / mod Pioneer med 3.000:1 Udgivelse: Panasonic helt ny / mod Pioneer 1 år gl. model Tuner type: Panasonic indbygget / mod Pioneer separat enhed Højtaler inkl?: Panasonic JA / mod Pioneer Nej
Fællesnævnere: Begge har 2 x HDMI indgange Begge separat Pc indgang Begge får ros for deres tuner (også analog) Begge får ros for billedkval. (dyb sort mv) Begge op til 720p Begge pænt design
Ja den er sgu vanskelig at tage stilling til !! Så hjælp/erfaring søges...
Benny
__________________ Benny B
Sorround Receiver: Marantz SR6200
DVD afspiller: Marantz DV6200
Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)
|
| Til top |
|
| |
Benny B Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen som vil dele lidt ud af erfaringerne ?
__________________ Benny B
Sorround Receiver: Marantz SR6200
DVD afspiller: Marantz DV6200
Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok ikke så mange der har erfaring med PV600 endnu, da den jo er helt ny.
Begge skærme er gode, ingen tvivl om det. Specifikationerne skal du ikke gå så meget op i, fabrikanterne har forskellige måder at "måle" på, så man kan ofte ikke bruge dem til at sammenligne alligevel.
Jeg har selv PV500 og er rigtig godt tilfreds med det. Jeg valgte dog ikke Panasonic frem for Pioneer fordi jeg mente det var bedre, men simpelthen fordi det var billigere.
PV60 kunne måske også være en mulighed? Det er ikke helt så "lækkert" som de andre, men billedkvaliteten fejler intet og så er det betydeligt billigere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at noget af det viktigste at tage hensyn til er hvordan de forskellige apparatene fungerer i det daglige. Jeg har selv et PV60 så det ved jeg da lidt om. Den største ulempen med det er blæserstøj. Jeg ved at alle siger at det er lydløst, men det er det altså ikke i mit rum og i mine ører. Ikke misforstå, det larmer ikke, men blæserene kan altså høres om man anstrenger sig. Specielt når jeg er træt om aftenen kan jeg nemt høre at de ikke er der lengere når jeg slukker.
Den største fordelen, og da specielt kontra Pioneer er at det er immunt i mod indbrændninger. Du kan bruge det til hvad du vil uden at skal bekymre dig, og det er noget der betyder meget for mig.
Ting der kunne ha været bedre med det er billed aspektene. Det er ikke muligt at selv justere position og størrelse, men man skal nøje sig med de vanlige zoom formatene, 14:9, 16:9, 4:3 og et stræk format der hedder 'just'. Dog når det er sat til autoaspect har det et trick i baglommen. Det kan da zoome ind og rykke billedet op et hak sådan at om teksterne ligger langt nede i billedet kommer de aligevel med. Det fungerer meget godt, og er en funktion jeg er glad for.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pana60 og Pana600 er jo fuldstændig ens mht billedydelse.På Areadvd.de har man lavet en ualmindelig grundig test,hvor man holder netop Pana60 op mod Pio436 XDE.Konklutionen er meget kort,at Pio´en slår Pana60 i samtlige enkeltdicipliner m undtagelse af evnen til,at gengive sort.De fleste forskelle er måske nok ret så marginale,men Pio436 har altså ubetinget førertrøjen.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke set dem ved siden af hinanden, men jeg har kigget MEGET på både pioneer 436 XDE og Panasonic PV60 og PV600 ingen tvivl om at PV600 og pioneer er bedre end PV60, PV60 er dog efter min mening klart bedst når man også kigger på prisen.
PV600 vs pioneer 436XDE, her mener jeg at pioneer vinder på stort set alle punkter. vigtigst af alt er billedet på pioneer altså bare bedre(ihvertfald efter min mening) designet på pioneer er også klart federe og ser mere stilrent og kvalitets-agtigt ud hvis man kan sige det.
Om man er til indbygget tuner eller seperart er jo forskelligt men jeg syntes pioneer løsningen er genial, så har man kun 1 billedkabel op til skærmen og så kan man gemme boxen af væk. derudover er det også lettere at sætte nye ting til da man bare sætter disse i boxen og ikke i skærmen.
Jeg har en kammerat som lige har købet PV60 og den er rigtig lækker men det er fandme irreterende at skulle stå og bærer skærmen i luften imens den anden sætter kablerne i bare fordi man ikke kan komme til med fingrene når skærmen hænger på væggen.
Alt dette var min mening, ingen tvivl om at begge er rigtig godt skærme jeg vil sige det er marginaler der adskilder dem.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på Pana60 og Pana600 er design,højtalere og en kortlæser. Panel og billedbehandligselektronik er FULDSTÆNDIG identisk.
Pana600 kan PT købes til under 16K i de billigste Tyske netbutikker.Hvorimod Pio436XDE koster ca 22.2K.
|
| Til top |
|
| |