Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe nyt TV, men er blevet meget i tvivl på det seneste. Mit valg var i første omgang på LE-40R72B, men nu sidder jeg og læser en masse der siger der findes bedre skærme til samme pris. Jeg læste dog også en masse god ting om overnævnte tv så er derfor blevet meget i tvivl :(

Nogen der kan hjælpe lidt?
Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

MortenSJ skrev:
Jeg står og skal købe nyt TV, men er blevet meget i tvivl på det seneste. Mit valg var i første omgang på LE-40R72B, men nu sidder jeg og læser en masse der siger der findes bedre skærme til samme pris. Jeg læste dog også en masse god ting om overnævnte tv så er derfor blevet meget i tvivl :(

Nogen der kan hjælpe lidt?

Den er nem. Svaret er Panasonic PV 60
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Enig i at Panasonic PV60 er et lækkert alternativ.

Hvis du vil have LCD så ville jeg dog tage den Samsung, Samsung har efter min mening markedets bedste LCD skærme til prisen. jeg har en kammerat som har 40M61 og min søster har den gamle 32R51 og jeg syntes altså begge er rigtig lækre.

Så hvis det var mig som skulle have LCD tv nu ville valget nok falde på en 40R72 eller den nye 40M71 som er den nye topmodel som snart kommer på markdet. (den afløser 40M61)

Nicolai

Mesl26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Er glad for at i siger PV60 da jeg bestilte det i søndags :-) Men har i et fif til et godt vægbeslag? Gerne så skærmen sidder så tæt til væggen som muligt. Et lidt underligt spørgsmål, men ved om PV60 i kasse kan være i stasioncar/taxa eller om man skal få en minitrans, skal nemlig hente det på posthuset :-(
Til top Vis Mesl26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mesl26

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Vi fik fint plads til den i en st. car men den fylder godt.

Et godt ophæng som man kammerart købte og som fungere rigtig godt er dette. http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=2373&menu=Multi&menuid=249&catid=329

Det er et billigt og rigtig lækkert ophæng.

Nicolai

Mesl26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

tak for svarene Nicolai, så håber jeg at det er kommet oppe på posten imorgen og ind i en taxa og hjem og nyde de 42 tommer  

Det ser faktisk meget godt ud det ophæng, du ved ikke om man kan købe det i en butik elgiganten eller lignende?. Hvis plasmaen kommer imorgen vil jeg jo ikke vente en uge med at få det op at hænge  

Mesl26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet det til 636 kr, øv har lige bestilt anlæg fra dem som ikke er kommet endnu, så skulle have bestilt det ophæng med

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=72272

MortenSJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg det klogere :) .. Tror nu jeg vælger at invistere i en LE-40R72B som først valgte :)
Til top Vis MortenSJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSJ

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

MortenSJ skrev:
Så blev jeg det klogere :) .. Tror nu jeg vælger at invistere i en LE-40R72B som først valgte :)

Dansk radioteknik

Andkærvej 14

7100  vejle 75857300 har det til salg iflg. annonce til 15.999 de har lukket uge 29-30

P.S Jeg har ikke nogen forbindelse til firmaet , men det har eksiteret i mange år, startet primært med mobiltelefoner.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

doze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 August 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej har selv lige bestilt samsungs LE - 40 R 72B FRA . NYPRIS.DK til 13699 
Til top Vis doze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doze

P. Holm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 20 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hov hov, bemærk venligst at plasma SKAL transporteres stående!!!

At der er en der har haft held med at transportere det liggende, bør ikke få dig til at spare de par hundrede kroner. Der er MANGE tilfælde på folk der har transporteret deres plasmafjernsyn liggende, hvor resultatet har været et flækket panel.

Der er INGEN garanti såfremt panelet har ligget ned, så hvis i kører over et lille bump er der stor sandsynlighed for at det flækker, og så stor du med et 100% ødelagt tv, og ingen garanti - kun mange mange 1000 kroner fattigere.

Sig ikke at du ikke er blevet advaret hvis du alligevel vælge taxaen!

Til top Vis P. Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P. Holm

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 August 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lidt i tvivl m hensyn af valg mellem LCD vs plasma :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14263

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 21 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Hvis du er lidt i tvivl m hensyn af valg mellem LCD vs plasma :

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14263

Jeg har kun læst de første sider - og jeg kan ikke se, at det kan fjerne nogens tvivl - det ligner en stor gang mudderkastning

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Alle diskusioner om LCD vs plasma har det med,at ende ud i noget religionskrig hvor brugerne retfærdiggør deres eget køb eller beslutning.

Derfor synes jeg,at branchefolk der har erfaring med, og ikke mindst sælger begge teknologier,bidrager med de vigtigste betragtninger.

Min egen mening er,at der garanteret er masser af gode grunde til,at købe LCD(- ellers blev der jo ingen solgt).Men almen fjernsynskigning via dagens antennesignaler må IKKE være den afgørende grund  - for her vinder plasma .     

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Min egen mening er,at der garanteret er masser af gode grunde til,at købe LCD(- ellers blev der jo ingen solgt).Men almen fjernsynskigning via dagens antennesignaler må IKKE være den afgørende grund  - for her vinder plasma .     

Fordi????

Jeg vil umiddelbart mene, at plasma er bagud på point mht. TV-brug på grund af indbrænding af logoer, 4:3-rammer, undertekster m.m.

LCD-med gode tunere og korrekt indstilling leverer hverken værre eller bedre billede end plasma med samme antennesignal.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil vove den påstand,at 9 ud af 10 LCD´er i str omkring 40" m korrekt indstilling og god tuner leverer et synligt dårligere billede på diverse SD antennesignaler end 42". Phillips 9831 måske undtaget.

Ellers enig.   

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Tjah - det er jo en påstand. Der er ganske rigtigt mange dårlige LCD derude - men også en del gode - også med alm. antennesignal. Min egen Samsung LE46-M51B håndterer ihvertfald vores (meget dårlige) antennesignal mindst lige så godt som vores 32" Phillips CRT gjorde - faktisk bedre! Man kan derfor ikke slutte, at LCD pr. definition ikke kan bruges til TV - kun at nogle LCD er dårlige til det.

jacobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 August 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Kaso, når du nu har 46M51 kunne du så ikke give mig nogen detaljer om hvad du synes om den, da jeg har gået og ventet på at det skulle falde i pris samtidig med vi skulle være færdig med husbyggeri, men nu hvor vi så er færdige med husbyggeri og skal til at købe, ser man der kommer en 46M71, men som man må antage også bliver mindst 10000k dyrere. Så er det jeg gerne vil spørge dig som jo har haft det nogen tid, måske kunne komme med dit bud på om det ville være bedre at vente. 

46M71 bliver jo også billigere og der kommer nyere modeller og så står man der jo igen. Jeg har jo selvfølgelig været inde og se det, og synes egentligt bare det ser godt ud, men jeg har heller ikke sammelignet den med nogen andre, og den bliver jo ikke bedre en mit kabel tv, som ikke er noget at prale af.

Vil meget gerne høre hvad du siger til mit problem.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

jacobi skrev:

Kaso, når du nu har 46M51 kunne du så ikke give mig nogen detaljer om hvad du synes om den, da jeg har gået og ventet på at det skulle falde i pris samtidig med vi skulle være færdig med husbyggeri, men nu hvor vi så er færdige med husbyggeri og skal til at købe, ser man der kommer en 46M71, men som man må antage også bliver mindst 10000k dyrere. Så er det jeg gerne vil spørge dig som jo har haft det nogen tid, måske kunne komme med dit bud på om det ville være bedre at vente. 

46M71 bliver jo også billigere og der kommer nyere modeller og så står man der jo igen. Jeg har jo selvfølgelig været inde og se det, og synes egentligt bare det ser godt ud, men jeg har heller ikke sammelignet den med nogen andre, og den bliver jo ikke bedre en mit kabel tv, som ikke er noget at prale af.

Vil meget gerne høre hvad du siger til mit problem.

Generelt er jeg særdeles godt tilfreds. Jeg har et dårligt antennesignal (UHF-antenne, der blot ligger på loftet) + digital satellitreceiver. Der er ingen tvivl om at sidstnævnte giver klart bedste billede, men selv med det dårlige antennesignal får jeg et fint billede. Det krævede ½ time med indstillinger, men forskellen var stor ifht. fabriksindstillingerne.

Dynamisk kontrast, der skal give bedre oplevelse af sort, synes jeg er generende, og jeg er endt med at slå det fra.

Jeg synes, at det er lidt længe om kanal-/input-skift, men det gælder vist de fleste fladskærme. Bortset fra disse detaljer er jeg særdeles tilfreds og synes som beskrevet andre steder, at billedkvaliteten matcher de bedste TV på markedet pt. - uanset teknologi. Lyden har jeg ikke hørt - al lyd kører over sorroundanlæg.

Personligt ville jeg idag vælge 46M71. Dette skyldes dels det bedre S-PVA panel og dels at det svjv. har flere HDMI-tilslutninger (M51 har kun 1). I praksis tror jeg heller ikke, at det bliver væsentligt dyrere end M51 er idag. 40M71B ligger svjh. ikke meget over 40M61, så det samme burde gælde for 46"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes