Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BluRay og HD-DVD oplevelser! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Har lige været på ferie i USA og har været ovre og se deres BluRay og HD-DVD lineup.

Billedet: Det er hvis I spørger mig det mest fantastiske billede jeg nogensinde har set på BluRay! Ved ikke om det bare var filmen, men kunne i en anden butik også få fornøjelsen af HD-DVD, som ikke kunne nå den BluRay film til sokkeholderne!

Selv på et eller andet klamt bagprojektionstv stod det rigtig, rigtig flot. Det er om muligt en overdrivelse for nogen dette her, men jeg har trods alt snart set meget HD materiale i forbindelse med rejser og arbejde.

DVD: Alle DVD'erne har påskriften "FullHD", er det mon 1080p? Kunne meget muligt vare det, da der bagpå dem står den tager tre HD formater, men fik kun kigget hurtigt.

Afspillere:
Toshibas var mega stor, og larmer en hel del på grund af en kæmpe blæser, nok fordi der er en PC eller noget i.

Sony's BD afspiller var meget flot og i "BRAVIA-agtigt" design. Model ukendt.

Alt i alt ville jeg egentlig bare fortælle jer hvor meget jeg glæder mig, og har taget beslutningen om at det SKAL være BluRay!

Foto var desværre ikke muligt, var meget forbudt??

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Interessandt....kan du fortælle lidt mere om hvorfor BD var bedre?
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Ja hvilke klip så du? Og mere vigtig hvad Codecs blev der brugt? 

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har meget svært ved at tro at du sådan lige umiddelbart kan konkludere at BluRay er bedre end HD-DVD. Og som en anden spørger om, hvorfor?
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Hehe svært forum at være i

Som skrevet kunne jeg ikke lave en DIREKTE A-B på disse formater, men var over dem så mange gange så here goes:

HD-DVD: Flot format, helt klart. Kan sammenlignes med standard US HD format. Det JEG manglede ved dette format var en mindre form for grovhed i billedet, var ikke helt så flydende i det som BD. Som nævnt følte jeg at den Toshiba det blev spillet på var ret så ringe. Dette, og skærmen har stor indflydelse, men så det både på Samsung R serie og Sony KDL V Serien. Dybden i billedet var bare ikke helt så meget med.

BD: Anderledes bevægelse i billedet (også set på Sony KDL V serie, og desuden også bptv). MEGET mindre kornet tæt på (10-15 cm fra).

Dette er for mig at se marginaler, men sammenlignet med at BD afspilleren virkede mere som en decideret DVD afspiller uden larmende køler (føltes som der var en, men kunne ikke høre med øret på). Dobbelt kapacitet på BD er heller ikke uden evner. Desuden stod begge titler kun i 30$ for premiere (der var 15 titler pr. format cirka).

Dette er UDELUKKENDE personlig holdning, ved der er 1000 andre i denne diskussion, men fra mit POV ser det meget fornuftigt ud for Sony når man endelig har fået lov til at SE noget fra dem andet end snak. Det virker meget mere gennemført, og igen kvaliteten virker bedre.

Kan sige jeg havde mine forældre med som fatter brikker af det, de blev trukket rundt i 50 butikker for at se med, men de gav samme dom mellem formaterne.

EDIT: Så det på deciderede afspillere, så codecs??? Guderne vide det. Men så i hvert fald Lord of War ret længe på BD, på HD-DVD mindes jeg ikke titlen.

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Ja ja det er fint nok med billedet, men hvad med lyden !
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

LaMancha skrev:
Hehe svært forum at være i

Som skrevet kunne jeg ikke lave en DIREKTE A-B på disse formater, men var over dem så mange gange så here goes:

HD-DVD: Flot format, helt klart. Kan sammenlignes med standard US HD format. Det JEG manglede ved dette format var en mindre form for grovhed i billedet, var ikke helt så flydende i det som BD. Som nævnt følte jeg at den Toshiba det blev spillet på var ret så ringe. Dette, og skærmen har stor indflydelse, men så det både på Samsung R serie og Sony KDL V Serien. Dybden i billedet var bare ikke helt så meget med.

BD: Anderledes bevægelse i billedet (også set på Sony KDL V serie, og desuden også bptv). MEGET mindre kornet tæt på (10-15 cm fra).

Dette er for mig at se marginaler, men sammenlignet med at BD afspilleren virkede mere som en decideret DVD afspiller uden larmende køler (føltes som der var en, men kunne ikke høre med øret på). Dobbelt kapacitet på BD er heller ikke uden evner. Desuden stod begge titler kun i 30$ for premiere (der var 15 titler pr. format cirka).

Dette er UDELUKKENDE personlig holdning, ved der er 1000 andre i denne diskussion, men fra mit POV ser det meget fornuftigt ud for Sony når man endelig har fået lov til at SE noget fra dem andet end snak. Det virker meget mere gennemført, og igen kvaliteten virker bedre.

Kan sige jeg havde mine forældre med som fatter brikker af det, de blev trukket rundt i 50 butikker for at se med, men de gav samme dom mellem formaterne.

EDIT: Så det på deciderede afspillere, så codecs??? Guderne vide det. Men så i hvert fald Lord of War ret længe på BD, på HD-DVD mindes jeg ikke titlen.

Spændende indslag

1. Hvilken butik var der tale om?

2. Hvilket udstyr blev der brugt?

3. Var HD-DVD afspilleren sat til 720p eller 1080i?

4. Hvilket materiale blev vist?

5. Du skriver at BD har "dobbelt kapacitet"  - der må være tale om en misforståelse, da der endnu ikke findes double-layer BD discs. (HD-DVD har i øjeblikket større kapacitet end BD og bedre komprimering).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok erkende at jeg IKKE tror på at du ville kunne se forskel på kvaliteten af BluRay eller HD-DVD. Hvis du mener BluRay var bedre har det måske været pga. bedre udstyr og ikke pga. reelt bedre kvalitet. Og som andre er inde på har HD-DVD faktisk visse fordele lige pt. Det lyder til at du måske på forhånd bedst syntes om BluRay
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Det kan være et spørgsmål om personlig præference. De fleste avs-brugere (inkl. mange overvejende Blu-ray fans) er sådan set enige om, at HD-DVD p.t ser bedre ud under optimale forhold end Blu-ray under ligeledes optimale forhold.

La Manche bryder sig ikke om det 'kornede' HD-DVD billede, men hvis det er selve filmgrynene han her refererer til, så er det netop bl.a. bevarelsen af dem i transferet som gør HD-DVD meget skarpt, hvorimod Blu-ray udgivelserne indtil videre har været beskrevet som lidt for 'bløde'.

Jeg synes så at både Toshiba'en og Samsungen er 'under standard' og kan blot glæde mig til vi får 'rigtige' full featurered HD maskiner på gaden - gerne i løbet af 2007. Indtil da ved vi endnu ikke hvad HD-DVD og Blu-ray egentligt bliver istand til at levere.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Spændende indslag

1. Hvilken butik var der tale om?

2. Hvilket udstyr blev der brugt?

3. Var HD-DVD afspilleren sat til 720p eller 1080i?

4. Hvilket materiale blev vist?

5. Du skriver at BD har "dobbelt kapacitet"  - der må være tale om en misforståelse, da der endnu ikke findes double-layer BD discs. (HD-DVD har i øjeblikket større kapacitet end BD og bedre komprimering).

1. Bl.a. Sony Style og BestBuy gik ind i alle jeg lige kunne finde, hvorfor?

2. Toshiba af en art - model?

3. Fisk?

4. HD-DVD kunne jeg ikke identificere filmen, har desværre ikke set den der kørte.

5. Kun skrevet med henblik på 50GB

Det var ikke for at fornærme enten BD eller HD-DVD fanboys, det var KUN for at dele lidt synspunkter og holdninger. Det skal IKKE ses som om jeg har brugt hele dage på dette, har kun kigget på det, ikke skrevet modelnumre eller noget ned, så burde det være klart for alle.

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:

Det kan være et spørgsmål om personlig præference. De fleste avs-brugere (inkl. mange overvejende Blu-ray fans) er sådan set enige om, at HD-DVD p.t ser bedre ud under optimale forhold end Blu-ray under ligeledes optimale forhold.

La Manche bryder sig ikke om det 'kornede' HD-DVD billede, men hvis det er selve filmgrynene han her refererer til, så er det netop bl.a. bevarelsen af dem i transferet som gør HD-DVD meget skarpt, hvorimod Blu-ray udgivelserne indtil videre har været beskrevet som lidt for 'bløde'.

Jeg synes så at både Toshiba'en og Samsungen er 'under standard' og kan blot glæde mig til vi får 'rigtige' full featurered HD maskiner på gaden - gerne i løbet af 2007. Indtil da ved vi endnu ikke hvad HD-DVD og Blu-ray egentligt bliver istand til at levere.

Som skrevet ovenfor er det personlig præference, min holdning er som ovenfor beskrevet.

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jesus....

Jeg kan da godt forstå hvis LaMancha har fortrudt at poste han herinde. Han laver et indlæg hvor han fortæller om sine oplevelser og for at dele dem med os andre og så går folk nærmest til angreb

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Pointen er vel, at La Mancha har set på de to teknologier med en lægmands øjne (som ikke fokuserer på codecs osv.) og ikke en av-ekspert (håber ikke jeg fornærmer nogen her). Hans oplevelser er vel ligeså gældende som enhver andens - de to formater skal vel på et tidspunkt masseproduceres til de 'almindelige forbrugere', hvoraf en del sikkert vælger udfra andre parametre og måske har et lidt andet syn på hvad 'god billedkvalitet' er for en størrelse.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Agent Cooper skrev:
Pointen er vel, at La Mancha har set på de to teknologier med en lægmands øjne (som ikke fokuserer på codecs osv.) og ikke en av-ekspert (håber ikke jeg fornærmer nogen her). Hans oplevelser er vel ligeså gældende som enhver andens - de to formater skal vel på et tidspunkt masseproduceres til de 'almindelige forbrugere', hvoraf en del sikkert vælger udfra andre parametre og måske har et lidt andet syn på hvad 'god billedkvalitet' er for en størrelse.

Helt enig!

Men pointen er vel lige så meget, at det er svært (hvis ikke umuligt) at sammenligne de to formater på vidt forskelligt udstyr (skærme osv.) og uden kendskab til set-uppet osv.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

flemmings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Interessant at høre dine oplevelser, LaMancha - og iøvrigt en interessant diskussion. På DVDtown findes en sammenligning af Toshiba (HD-DVD) og Samsung (Blu-Ray). Toshibaen vinder her på billedkvaliteten, fordi Blu-Ray ikke har dual-layer endnu... Se artiklen her: http://www.dvdtown.com/article/toshibavs.samsung-hd-dvdvs.bl u/3595/

Jeg ved ikke, hvornår den er fra, den kan jo være nogle måneder gammel og situationen ændret.

En anden interssant ting, som kan tilkendegive, hvor markedet måske går hen, er en forbrugerundersøgelse, som også er gengivet af DVDTown. Her er der 7 gange flere af de adspurgte, der enten har eller vil købe HD-DVD end der har eller vil købe Blu-Ray. Artiklen er her: http://www.dvdtown.com/announcement/hddvdsurveybyipsos/3665

MVH  Flemming

Til top Vis flemmings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemmings

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Gad vide om PS3, kan lave om på om Blu-ray bliver vinder, når den engang komme (kan den mon forudbestilles, og hvor ?).
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Jesus....

Jeg kan da godt forstå hvis LaMancha har fortrudt at poste han herinde. Han laver et indlæg hvor han fortæller om sine oplevelser og for at dele dem med os andre og så går folk nærmest til angreb

Det var også lidt den fornemmelse jeg havde men pyt, folk er "kølet ned"

Men ja det var set fra lægmands side som en nævner, ikke direkte "av-ekspert", er desuden meget ringe til at omtale sådanne ting så malerisk som mange hifi og av entusiaster kan hehe

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Gad vide om PS3, kan lave om på om Blu-ray bliver vinder, når den engang komme (kan den mon forudbestilles, og hvor ?).

den kan forudbestilles på Merlin's hjemmeside = http://www.merlin.dk/default.asp?pageid=66 (jeg har selvfølgelig allerede bestilt en)

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Det vil sige at du har set Dual Layer BD? Det er jo noget helt andet...

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tak mathias 2.

Så kan man prøve Blu-ray, før man giver 10k til en Blu-ray afspiller. Og hvis Blu-ray ikke Vinder, har man jo en god spille maskinne
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes