| Forfatter |
|
Hanga Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt der findes utallige tråde om disse tv'er, og har også læst en del af dem, men jeg tillader mig lige at oprette endnu en tråd. Hvilken af disse ville i vælge ? Samsung LE-32M61B http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198877Samsung LE-32R71B http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198644Samsung LE-32R72B http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=196895Umiddelbart hælder jeg mest til M61B, men er lidt i tvivl om den er de ekstra 1500 kr. værd. Hvad er forskellen på R71B og R72B egentlig ? Og kan det virkelig passe at M'eren ER bedre end R71 serien, selvom den har ældre skærmteknologi? Jeg så M61B og R72B i electric city, og umiddelbart havde jeg svært ved at se en kæmpe forskel, dog var R72B vist en anelse mere "lys" i billedet, men det kunne jo bare være indstillinger. Der var så desværre kun en tegnefilm og tour de france at vælge imellem, så kunne ikke sammenligne så godt. En anden ting: Det er noget med at man kan købe en box der forbedrer alm. fællesantenne signal? Det er ikke nødvendigt ved stofa kabel tv vel? På forhånd tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv r71 modellen efter at have overvejet både m61 og r71.
r71 og r72 er samme tv bare med farveforskel og vist også en lille designmæssig detalje i bunden.
M serien er samsungs top serie hvor r serien er den lidt mere skrabede. Der kommer inden længe en m71 model som ganske givet vil sparke røv på begge de to andre modeller men det må tiden vise.
Om m61 er bedre end r71/r72 det er svært at sige. jeg valgte r71 fordi den netop var billigere og jeg ikke kunne se den helt store forskel. dog kan jeg bedre lide designet på m modellerne.
Nogle mener at netop sort-niveauet på m modellen er bedre en på r modellen
Det er klart anbefalelsesværdigt at investere i en digitalboks, især til fladskærme. Jeg har en selector med TDC kabel tv, stofa har ganske givet også noget lignende. Den digitale boks gør det muligt at modtage digitalt tv og få ægte 16:9 på bla dr1/dr2/tv2 og en del flere. Det er værd at tage med
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soma:
Den digitale boks, var det en du fik gennem TDC, eller er det en du har købt ved siden af? Og hvad koster sådan en fætter?
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en selector. Det er en boks man skal tegne abonnement på ved siden af og man skal have enten mellempakken eller fuldpakken.
Man kan også købe den uden at tegne abonnement men så koster den 199 kroner om året i kortgebyr. Jeg købte den for 1½ år siden og tegnede samtidig abonnement på canal+ kanalerne. Derved fik jeg boksen gratis men bandt mig for et år på canal+ pakken som koster 219 kr. pr måned.
Du kan læse mere om den på TDC KabelTV her:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P12800243181145881566768&_nfls=false
Men i dit tilfælde skal du nok ind på stofas side og undersøge mulighederne
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter på M71 modellen, og synes du skal gøre det samme inden du køber...
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt, men det eneste jeg har kunnet finde frem til er noget de kalder "det digitale spejl" http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=stofaxtraddsGår ud fra det er deres svar på det du beskriver. For ellers skal man vist op og have en HD boks, og det er vist lige mere end jeg vil give.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld at jeg bryder ind med lidt OT i din tråd, Hanga, men har lige et spørgsmål til Soma:
Du skriver at du har R71 modellen.. Jeg har bestemt mig for R71 el R72 og er MEGET i tvivl hvilken jeg skal vælge, havde først bestemt mig for
R71, da jeg syntes den ser mest neutral ud, men så var jeg i Fona og se de to ved siden af hinanden og der syntes jeg at den blå kant så en
smule lilla ud.. Var det bare lyset derinde der var helt galt, eller er den godtnok lidt lilla i det?
-NB
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
Undskyld at jeg bryder ind med lidt OT i din tråd, Hanga, men har lige et spørgsmål til Soma:
Du skriver at du har R71 modellen.. Jeg har bestemt mig for R71 el R72 og er MEGET i tvivl hvilken jeg skal vælge, havde først bestemt mig for R71, da jeg syntes den ser mest neutral ud, men så var jeg i Fona og se de to ved siden af hinanden og der syntes jeg at den blå kant så en smule lilla ud.. Var det bare lyset derinde der var helt galt, eller er den godtnok lidt lilla i det?
-NB |
|
|
Jeg synes det kommer lidt an på i hvilket lys du ser det i. Jeg har ingen probelmer med farven da jeg synes den falder meget godt ind i den sorte. Men du har ret i at den er en smule over i den lilla nuance.
Men der er jo også en mindre design forskel fra r 72 og så de andre r7x modeller. Personligt kan jeg bedst lide de andre r7x modeller og pænest er selvfølgelig r75 da den er helt sort i bunden. Det er dog kun Expert der forhandler denne model så vidt jeg ved, og de tager sig godt betalt for den
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1144368145&archive=&start_from =&
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Jeg venter på M71 modellen, og synes du skal gøre det samme inden du køber... |
|
|
Jeg er helt enig hvis budgettet er til det
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. jeg kan ikke få sådan en dekoder uden at bestille Canal+ pakken eller købe den for 1.495 kr.? Det var dog sindsygt dyrt i forhold til den pris du nævnte ved TDC.
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have boksen uden abonnement på noget andet skal du købe den for 1495,-, det er det samme hos TDC.
Så skal du som jeg forstår det betale 50,- (25,- ) pr måned hvis du ikke vil abonnere på nogen programpakke. Dette beløb skal lægges oven i det du betaler for den store TV pakke.
Edit: Jeg glemte at skrive at en selector hos tdc selvfølgelig også koster et engangsbeløb på 1595,- ud over det årlige kortgebyr på 199,- Min fejl
Derudover er det så en smule billigere hos tdc da det om året hos stofa vil koste 600,-/300,- forat få det digitale spejl
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg læste dit indlæg forkert, troede du mente at du kunne købe din selector for 199 kr.
Dvs. at hvis jeg vælger at bestille Canal+ pakken oveni den store pakke som jeg har tænkt mig at vælge, får jeg boxen gratis, og får lov til at beholde den gratis selvom jeg ikke vælger at fastholde Canal+ pakken efter de 12 måneder?
Og så lige en anden ting. I bilka så jeg en box til omkring 700 kr., kan ikke huske hvad den hed, men det var også noget med digital signal. Er der tale om det samme, og kan man i givet fald bruge den i stedet for, og få samme resultat?
Og hvad er en DVB-T tuner? Er det det samme som overstående?
Undskyld alle de mange spørgsmål, er ret grøn på dette område, og tusind tak for hjælpen so far.
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanga skrev:
Okay jeg læste dit indlæg forkert, troede du mente at du kunne købe din selector for 199 kr.
1. Dvs. at hvis jeg vælger at bestille Canal+ pakken oveni den store pakke som jeg har tænkt mig at vælge, får jeg boxen gratis, og får lov til at beholde den gratis selvom jeg ikke vælger at fastholde Canal+ pakken efter de 12 måneder?
2. Og så lige en anden ting. I bilka så jeg en box til omkring 700 kr., kan ikke huske hvad den hed, men det var også noget med digital signal. Er der tale om det samme, og kan man i givet fald bruge den i stedet for, og få samme resultat?
Og hvad er en DVB-T tuner? Er det det samme som overstående?
Undskyld alle de mange spørgsmål, er ret grøn på dette område, og tusind tak for hjælpen so far. |
|
|
1. Ja
2. Der må jeg melde pas da jeg ikke er sikker i min sag. Umiddelbart er mit bud at man skal anvende en boks fra stofa men det bedste er nok at kontakte dem og høre ad.
Her er en tråd fra et andet forum der omhandler Stofa. Måske kan du finde noget brugbart her
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12739& PN=3
|
| Til top |
|
| |
Hanga Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tusind tak for hjælpen Soma.
Jeg er stadig interesseret i at høre folks meninger om hvilket fjernsyn jeg skal vælge.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så var mine bange anelser gode nok.. Syntes det virker en smule gay med et lilla tv i stuen! :P
Men tænkte nok at det havde noget med lyset at gøre!
|
| Til top |
|
| |