Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 32PW9551 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Nogle der kender dette CRT TV Philips 32PW9551 ?

Skulle være et HD rady med HDMI indgang

Er der nogle der måske set det, og kunne give lidt indsigt
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Det tvivler jeg stærkt på at det er HD Ready som du også akn læse på specs
Vær øjenvidne
Det fladere billedrør giver en bredere betragtningsvinkel, samtidig med at det minimerer reflekser og giver det bedst mulige billede. Den særlige Invar-skyggemaske gør det nemmere at bevare fokus og undgå uskarphed, når der sammenlignes med standardbilledrør.
HD-forberedt TV giver dig mere detaljerede og skarpere billeder end almindelige TV'er. Billederne er så realistiske og levende, at du føler det, som om det du ser er virkelighed. Dette TV er udstyret til at modtage high definition-TV-signal og er fuldt ud forberedt til HD-kilder som HDTV-udsendelse. Dette TV kan også klare al HD-tilslutning som HDMI- (HDCP), YPbPr- og DVI-lyd.
Dette apparat anvender Pixel Plus-processoren til at øge antallet af linjer og pixel. Resultatet er knivskarpe billeder med utrolig mange detaljer og en enestående dybde - hver gang og fra en hvilken som helst kilde.
Et almindeligt TV viser et billede ved at scanne det 50 gange i sekundet (50 Hz). Denne frekvens opfattes af det menneskelige øje som billedflimmer. 100 Hz TV viser et billede ved at scanne det 100 gange pr. sekund og fjerner derved flimmer. Philips Digital Scan fordobler antallet af linjer, så flimmer elimineres. Resultatet er et fuldstændigt stabilt billede, der er afslappende for øjet.
Active Control er en unik og smart måde at optimere billedkvaliteten på. Det sker ved at måle og analysere det indgående signal og derefter automatisk tilpasse billedkvaliteten. Active Control med Light Sensor bruger en føler til at tilpasse lysstyrke i forhold lysforholdene i det rum, hvor skærmen befinder sig.
Fantastisk lydgengivelse
Virtual Dolby Surround er en signalbehandlingsteknologi til forbedring af surround-lydeffekter. Den skaber en virkning som Dolby Pro Logic uden brug af ekstra baghøjtalere. Du kan fordybe dig fuldstændigt i din TV- og filmoplevelse.
Skabt til god komfort
Video og Teletext Dual Screen giver dig mulighed for at få vist video og tekst-TV fra samme kanal ved siden af hinanden på én skærm.
De fleste TV-stationer sender tekst-TV. Med 1200 sider smart text kan du lynhurtigt skifte sider.
For forbedret ydeevne
HDMI opretter en ukomprimeret digital RGB-forbindelse fra kilden til skærmen. Ved at eliminere konvertering til et analog signal giver den et fejlfrit billede. Det uforringede signal, reduceret flimmer og giver et tydeligere billede. HDMI kommunikerer intelligent den højeste udgangsopløsning med kildeenheden. HDMI-indgangen er fuldt bagudkompatibel med DVI-enheder, men omfatter digital lyd. HDMI anvender HDCP-kopibeskyttelse.
Komponent-video er den højeste kvalitetstilslutningsstandard for analog video. Det er skarpere end S-video og Komposit-video. Philips DVD-optagere kan optage direkte fra komponent-videokilder (f.eks. YPbPr), herunder satellitmodtagere

+ Produktspecifikationsark (folder)    Sprog: Danish,  Filtype: PDF
//'; } if(div.id == 'data') { if(div.parentNode.id == id && (div.style.display != null && div.style.display != 'none')) { displayed=true; } div.style.display='none' ; } } var children = document.getElementById(id).childNodes; for(i=0;i; if(child.nodeName == 'DIV' && !displayed) { if(child.id == 'arrow') { child.innerHTML = ''; } if(child.id == 'data') { child.style.display='block'; } } } } //]]> mvh.
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Ergo du får atlså ikke et HDTV men et der understøtter diverse formater uden at vise det i den opløsning. Det svare til at du har et billed på din PC som har en større opløsning en din PC skærm har. Billederne nedskaleres.

Mvh.

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Er det ikke det samme som med CRT Pj., der bliver bilde vel også nedskaler, men til gengæld er man udover mangle kontrast som mange LCD og Plasma TV lider af.

Er der nogle der ved hvilken prisklasse dette TV er i ?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Er det ikke det samme som med CRT Pj., der bliver bilde vel også nedskaler...

Mange CRT projektorer blæser LCD og DLP projektorene fuldstændigt af banen når det kommer til opløsning. Så nej det er ikke det er slet ikke det samme.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Ca. kr. 5.700,-

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Nej men kan dette TV ikke det samme som en CRT projektorer ?

Prise er vel ikke så ringe enda (kontra hvad man får for penge med LCD og Plasma TV)

Nogle der har set det med en HDMI kilde ?

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Nej men kan dette TV ikke det samme som en CRT projektorer ?

Jeg er bange for at jeg ikke helt forstår hvad du mener.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Mene at TV bygger på CRT teknologie, vel stadig er beder end både LCD og Plasma, og man i bund og grund ville opnå et finer bilde på et CRT tv end på dito 32" fladskærm, man bruge da stadig Prof CRT montiors ved HD redigering og CRT Rj. stadig er i høj kurs hvis man skal havde en rigtig hjemmebiograf og de er også HD rady, og så er der jo prisen. 

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Billedet er kanon!!! Det  flotteste analoge signal jeg har set.

Kan ikke sige med HDMI, men har haft en X360 på som viste det i nedskaleret HD - var ret flot alligevel, godt køb synbes jeg.

NAD C352
Classic No.01B
B&W 603S3
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D

[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop bestilt Phillips 32PW9551 på nettet til 3999,-

Jeg skal have tilsluttet min Denon DVD A-11 til tv'et, men skal jeg tilslutte via Component eller via HDMI ?

Jeg vil selv mene at HDMI vil give det bedste billede, men hvis Component (ikke composit) er lige så godt så vil jeg vælge den signalvej til min Denon Dvd A-11. Dermed kan jeg bruge HDMI indgangen til noget andet (Selector HD, Xbox 360, etc)

Er der nogle der har erfaringer med hvilken indgang der vil være bedst til DVD ?

Jeg er godt klar over at min A-11 ikke har HDMI kun DVI indgang, men der kan man jo købe et kabel med DVI til HDMI.

Kom gerne med andet RIs & ROS til det Phillips 32PW9551 crt Tv.

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 September 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft det tv i over et år nu, og det er et fint tv til prisen hverken mere eller mindre.

Har kørt med hdmi og component og er gået til rgb fra min pioneer hs645 recorder, det gir meget bedere billede, og køre med component fra min harman kardon dvd31 spuer godt billede,

Har faktisk valgt den løsning at køre recorder på rgb scart og h/k dvd31 på component da det er det klart bedste, det er som at billedet flimre lidt med en 720 eller 1080 der bliver nedskaleret (lidt som en gammel crt monitor der køre 60hz eller under)

Så det eneste "hd" signal jeg har prøver er fra pioneer recorderen. 

Dvs den opskalere først op smider det i tv'et hvor efter tv'et nedskalere til et billede den kan vise op..og..ned  nej det var ikke godt, måske er billeder fra en rigtig hd klide bedere, da den kun skal skaleres en gang.

At skæmen er hd prepared tror jeg kun man skal ta som en ting, der kan bruges hvis alle andre former for billed signal bliver slukket i morgen, så kan den godt vise billede til man får købt sig et rigtigt hd tv.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Så har fragtmanden været med mit 9551 tv :) Da jeg fik det stillet op også tændte det, så var den gal :( Det slukkede selv efter 5 sek. med et mærkeligt billede med grå bagrund blandet med farve samt en 2 cm stribe foroven. Flamingoen i kassen var også knækket på det stykke der sad i det ene hjørne og kassen er lidt trykket så det har sikkert fået et slag ! Så jeg ringed til der hvor jeg har købt det og håbede på at de ville sende et nyt. Men de havde ikke flere og de kan ikke skaffe flere Philips laver ikke crt tv mere så der kun dem der er på lager rundt omkring !!! De ville gerne komme og lave det ! Men jeg vil ikke have et defekt tv fra start så nu har jeg bestilt det et andet sted i dk på nettet og det tv er også det sidste de har på lager. Så nu håber jeg på at det virker når det ankommer på mandag med TNT.

Så ikke noget tv i denne weekend :( Men så er der masser af tid til at høre noget godt musik på anlægget. Jeg har igennem de sidste 8 mdr. købt en japan import cd'er som jeg ikke har fået lyttet så meget til. Men ellers super lækker lyd på japan cd'er :)

Jeg vender tilbage i næste uge også håber jeg det bliver med godt nyt om 9551 !

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Som jeg skrev i mit indlæg skulle TNT komme med et andet 9551 mandag i denne uge. Men der var sket en fejl i deres interne komunikation så det blev førs afsendt mandag og jeg modtog den så tirsdag. Men denne gang lykkedes det så og få ent der virker 100%  Og jeg må sige at det er et SUPER fedt crt tv, virkelig et super skarpt billede også ved alm tv. Men det er når jeg afspiller dvd fra min Denon DVD-A11 der via component levere et meget klart og skarpt billede på 9551. Jeg har prøvet både med rgb via scart også component. Men ved scart kan 9551 køre i 100 Hz, men ved component er der ikke mulighed for at vælge 100 hz menuen med digitale muligheder er der ikke ved component signal. Men hold da op for et super billede via component, jeg har aldrig set så godt et billede på crt !

Men 9551 har jo også en HDMI indgang hvor der understøttes 575p, 720p, 1080i. Men da mit dvi-hdmi kabel er blevet væk i posten, så har jeg ikke haft mulighed for at teste det endnu ! Men jeg er meget spændt på om det kan bliver bedre end component ! Jeg tvivler da det godt nok står lige Midt i skabet  Men jeg skal nok vende tilbage når jeg modtager mit hdmi kabel !

Men alt i alt en super tv jeg er næsten klar til at sige at det banker en vilken som helst flad i samme størelse også med tilsluttet dvd. Men nu har jeg jo ikke set alt, så jeg skal jo passe på hvad jeg siger.

Ved alm analog tv som jeg modtager via tdc kabel, står det også super godt skarpt, klart og roligt. Jeg har slået ALT fra undtagen 100 hz og så 1 i skarphed, ellers bare stillet det som jeg syntes. Jeg har dog lånt Digital Video Essentials af en kammi, men jeg venter lige nogle dage til tv'et har stået meget tændt med den store kalibrering.

Så hvis du ligesom mig stod med et tv der var brændt af og ikke vil bruge 10 - 15.000 på en rigtig god fladskærm er 9551 er super godt alternativ, selvom det jo fylder lidt mere end en flad. Men det er designet så det ikke syner så meget som mit 8 år gamle 32" crt, virkelig flot tv. Det er super fedt at jeg nåede at få et af de her tv da der er rigtig meget tv for pengene. mit 8 år gamle 32" havde kostet 17.000-, 9551 koster 4000,- med component og hdmi indgange, samt 2 scart og en S-VHS indgang.

Men jeg skal nok komme med mere info omkring hdmi indgangen på 9551, når jeg modtager mit dvi-hdmi kabel

Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg tilsluttet min Denon DVD A-11 via Hdmi indgangen på 9551.

Det er et fint billede men ikke lige så godt som når jeg bruger Component indgangen på 9551. Via Hdmi er billedet ikke lige så klart og skarpt som ved Component. Klart det bedst billede med klare farver helt skarpt og rent, virkelig et super billede selvom 9551 ikke køre 100 hz men kun 50hz ved Component signal & Hdmi signal. Men med min Denon A-11 sat til progresive scan er der ikke meget flimmer at se, men en lille bitte smule i sær ved lyse sekvenser men det opvejes helt klart at det flotte billede og man ser det slet ikke, hvis man følger med i det der sker på skærmen.

Der kommer nogle få mpeg farveklodser i billedet når der feks. er et område med samme farve, med det kommer KUN når jeg bruger Hdmi indgangen. Det er jo ikke en fladskærm som kun behandler informationerne digitalt, men en analogskærm der har en digital indgang som skal lave det hele om til analog og her går det lidt galt for 9551. Men på det anden side hvor meget kan man forlange af et crt tv til 4000,-

Min Recorder har jeg tilsluttet via RGB scart hvilket også er et fint signal + 9551 køre 100 hz når scart indgangen benyttes.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes