| Forfatter |
|
mikkelc Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det endelig. Mit gamle tv brændte sammen, og jeg står nu og skal købe et nyt tv, forhåbentlig en fladskærm af den ene eller anden art.
Da det skete lidt uventet, bliver der nok tale om et lille overtrækskøb da jeg kun har ca. 5000 i kontanter. Resten må jeg nappe fra kassekreditten, men jeg er selvfølgelig interesseret i at nappe mindst muligt fra hr. Bank.
Egentlig var mine planer at jeg ville spare op til det meget omtalte LG 42PM1MA til omkring 10.000.. men så skal jeg også investere i højttalere osv. anyways og jeg ved ikke engang om der er tekstTV på? Nogen som kan svare mig på dette spørgsmål?
Givet disse overvejelser, tænkte jeg at det måske ville være smartere at købe Samsungs LE32R51B til lidt under 8000, hvor jeg ligesom får "the whole package", til lidt billigere penge. Det har, så vidt jeg har set, fået fremragende omtale og må derfor være et godt køb.. Eller?
HVad vil i anbefale mig? det absolutte maks er omkring de 10500 som LG'en ligger på. Skal jeg holde mig til Samsungen?
Og hvad er forskellen på de forskellige modeller? T, M, R osv. som Samsung kører? Er det de ekstra penge værd at købe et LE32R71B? eller hvordan ligger landet?
Nogen som ved hvordan billedet/opdateringshastigheden på LE32R51B er in real life. Fx i sammenhæng med en fodboldkamp? Nægter at købe et TV hvor der er "skygger" på hurtigtbevægende ting!
På forhånd tusind tak.
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Samsung kan jeg oplyse dig om at T,R,M er kvalitets betegnelser, kender ikke T modellerne men tror at der er T og, R er bedre og M er bedst, angående R og M er den god nok M er bedst, stort set, men så er der 50 serien, 60 serien er bedre og 70 serien er bedst, lidt forvirrende, måske, 50 serien var den første serie, så kom 60 serien, og 70 serien er den nyeste.
Håber det kan hjælpe dig lidt hvad angår Samsung
Jeg har selv et Samsung LE-40M61B som jeg er utrolig glad for, det er et rigtig fedt LCD tv
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tusind tak for infoen. Jeg forsøger lige at surfe videre på nogle priser så :-D
Jeg sætter selvfølgelig stadig stor pris på yderligere hjælp.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
rocken Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkel
Hele R7x serien er næsten ens. Forskellene er kosmetiske... R71 har blåt lys i bunden af skærmen, R72 har sølv også er der hvis en der også har DVB-T tuner indbygget (R73?)
M61 kom før R7x og er endlig topmodellen, om M serien er bedre en R serien er der lidt delte meninger om. Personlig har jeg aldrig set en M serie ordentligt så det vil jeg helst ikke udtale mig om.
M71 er afløseren for M61 som er på vej ud.
Jeg er selv den glade ejer af et LE40R71 som godt kan anbefales, især fordi fjernsynet er så p***efedt i design. 
Mit tidligere fjernsyn var et Panasonic TH42PA50 plasma fjernsyn. I et svagt øjeblik må jeg jo nok indrømme at billedkvaliteten på alm. sd antenne signal er bedre end Samsung´en men til gengæld hvis du ser DVD vinder Samsung med flere længder.
Mht. modeller kan jeg ikke råde dig men min oplevelse af plasma kontra lcd er at plasma har et mere behagelig billed. Det er mere blødt og sortniveauet er bedre hvilken giver en god kontrast. LCD er skarpt og nok ikke helt så korrekt. Jeg er til gengæld ivrigt bruger Xbox 360 og mediecenter og her slår lcd plasma. JEg har en kammeret der har en 2 måneder gammel pioneer plasma til 22K og det kan ikke følge med min LCD på de 2 områder, så det er et svært valgt 
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. mange tak. Dejligt informerende indlæg :-)
Jeg tænker at 32R51B må være et fornuftigt køb eftersom Microsoft valgte netop denne model (vist bare i 26") til at repræsentere Xbox360 i diverse butikker osv., så jeg går ud fra at opdateringshastigheden er tilfredsstillende.. også når det gælder fx fodbold?
Er jeg helt galt på den? er r51b serien håbløst forældet?
|
| Til top |
|
| |
rocken Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
R51 er ældre end de 2 andre serie. Den 32" jeg så var ikke imponere men nu er Elgiganten jo heller ikke lige kendt for deres imponerende kalibrering...
Hvis jeg var dig ville jeg tage LG plasma alene pga. skærmstørrelse. I min verden er 32 bare for lille, jeg gik fra 42" til 40" og tro det eller ej man kan faktisk godt se forskel
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok! Ja det kunne jeg godt forestille mig, men der er jo også lige en prisforskel på 3000 :-( plus jeg nok også skal investere i nogle diskrete højttalere som jeg kan koble direkte til fjernsynet. Men jeg må lige overveje det.
Nogen der ved om Samsungs garanti ligeledes gælder i DK hvis jeg fx køber tv'et i Tyskland?
Alle kommentarer er særdeles velkomne
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg ikke vælge en 51 model, men gå efter en 70 model af Samsung skærmen, da det er et nyt og bedre panel der sidder i den model.
Angående garantien, ved køb i Tyskland kender jeg ikke noget til, da jeg købte, blev det ved min lokale forhandler, da han kom med et godt tilbud. __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Managuense Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 454
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mikkelc !
Jeg er en meget tilfreds ejer af Samsung LE 40R51B !
Det er ingen problemer med fodbold og andre hurtige bevægelser ! Syntes faktisk det er skide godt .... billig/ forældet model eller ej 
Jeg kører med tdc kabel , har også en selector men den gider jeg sjældent at tænde for !
Tror du vil blive godt tilfreds med 32" udgaven af den .
mvh
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikkelc Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svarene.
Fælleskøb? Hvad går det helt præcist ud på? Jeg har ikke rigtig hørt noget om Toshibas LCD-tv før, men er der tale om et kvalitets tv? Eftersom prisen nogenlunde matcher 32r51b, hvordan er det så ift.? bedre? nyere?
Skal jeg smide 2000 mere for Plasmaskærmen fra LG?
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|