| Forfatter |
|
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget tæt på at købe Samsung Le-40R71B, men kan ikke helt finde ud af hvor..
I butikker rundt omkring kan man få den til ca. 18.000,-, i danske netbutikker (som parallelimporterer) til okring 15.000,- og i Tyskland til
omkring 13.500,-!
Men hvis jeg køber det fra www.digitalo.de og der så opstår en fejl på tv'et, vil det så ikke være vanvittigt dyrt at sende det til reperation?
Herunder tænker jeg så på om de sidste 1500,- er godt givet ud for at handle i Danmark - og derved spare en del hvis skaden skulle ske?
På forhånd tak
NB
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er en af de overvejelser du skal tage om du vil tage chancen og købe i Tyskland og spare de penge eller gi det extra og købe herhjemme... Personligt ville jeg ikke tage den chance og spare de penge.. hellere være sikker herhjemme, og så er der den anden ting. Samsung giver jo pixelgarenti på apperater der er købt i skandinavien.. det vil jeg da tage med hvis var mig og så.. nå ja 1500 er da også penge.. men ikke hvis noget går i stykker. Håber du finder en løsning der passer dig...
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
mathias muff Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvordan det foregår hos Samsung, men med Siemens er det intet problem at købe fra udlandet. De har collect-and-return i alle EU-lande, så hvis der opstår et problem med dit TV, ringer du bare til den nationale afdeling, som sørger for afhentning på adressen samt reperation. Lettere bliver det ikke!
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når prisforskellen ikke er større end 1500 så ville jeg ikke overveje at handle i tyskland. Fragten dernede fra og hertil er ca 100€ så prisforskellen er faktisk endnu mindre.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er på den totale pris incl. fragt der er 1.500,- i forskel!
Men når det er et tv der er købt i en Dansk butik, men som de har parallelimporteret, er der vel ikke Samsungs pixelgaranti alligevel?
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
Det er på den totale pris incl. fragt der er 1.500,- i forskel!
Men når det er et tv der er købt i en Dansk butik, men som de har parallelimporteret, er der vel ikke Samsungs pixelgaranti alligevel? |
|
|
så handler du da bare et sted der ikke gør den slags  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
kolding Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du køber et Samsung TV i Tyskland er der den samme garanti som hvis du køber det i DK, nemlig 2 års producent garanti.
Der er dog 2 ting du skal være opmærksom på:
1. hvis der er pixelfejl på det skal det ombyttes af forhandleren, og ikke Samsung DK, så i dette tilfælde skal det retur til Tyskland, dette gælder
også hvis det er DOA(Samsung har 14 dages DOA).
2. Hvis TVét skal til service bliver det afhentet på adressen af Straks Service hvis det er købt en igennem Samsung Scandinavian, så hvis det er
købt i Tyskland skal du selv betale for transporten til Straks Service.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolding skrev:
Hej
Hvis du køber et Samsung TV i Tyskland er der den samme garanti som hvis du køber det i DK, nemlig 2 års producent garanti.
Der er dog 2 ting du skal være opmærksom på:
1. hvis der er pixelfejl på det skal det ombyttes af forhandleren, og ikke Samsung DK, så i dette tilfælde skal det retur til Tyskland, dette gælder også hvis det er DOA(Samsung har 14 dages DOA).
2. Hvis TVét skal til service bliver det afhentet på adressen af Straks Service hvis det er købt en igennem Samsung Scandinavian, så hvis det er købt i Tyskland skal du selv betale for transporten til Straks Service. |
|
|
Samsung giver 2 års Pixelgaranti i Danmark det får du ikke i Tyskland!! Men den almindelige garanti er næsten den samme, jeg personligt ville satse på en dansk forhandler (rigtig butik) jeg synes man er bedre sikret hvis der skulle ske noget indenfor garanti perioden.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemligja >
Tjaae.. Så er det os bare noget dyrere? :/
Kolding >
Hvis det er købt af en forhandler i DK (som højst sandsynligt har parallelimporteret tv'et fra Tyskland) er det vel ikke Straks Service der skal
reparere?
Bøje >
Du har helt sikkert ret! Jeg er bare en smule for nærrig og vil MEGET gerne spare de ca. 3.000,- der er forskellen på en alm. forhandler og en
netbutik!
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198567
Personligt ville jeg vælge SHG eller en af de danske forhandlere. Ved skader, der dækkes af reklamationsretten eller Samsung selv skal du alligevel ikke betale fragt. Men så er produktet i det mindste dansk går jeg ud fra.
OT: Jeg synes det er et rigtigt flot tv, men det undrer mig dog at man laver selv et 40" tv, der ikke kan vise en HD-DVD eller Blu ray ordentligt grundet den noget lavere opløsning. Rent praktisk går man glip af ca. halvdelen af billedet fra den høje HD opløsning. (1.049.088 mod den høje 2.073.600 HD opløsning). Det må da siges at være et tab. Hvor mange ville betale for en ht'er, der ikke kunne gengive halvdelen af lyden . Personligt synes jeg alle tv over 37" burde være i 1920x1080.
|
| Til top |
|
| |
NickB Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional >
Jeg har kig på en dansk forhandler, men det er stadig parallelimporteret, så Samsung Danmark dækker ikke!
Kan kun give dig ret mht opløsningen, men mener ikke at det kan forsvares at bruge det ekstra et 1920x1080 koster på nuværende tidspunkt!
-så hellere bruge dette nogle år og købe et nyt når der bliver brug for det (og når de er faldet væsenligt i pris!)
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=NickB]Nemligja > Tjaae.. Så er det os bare noget dyrere? :/
Ja det bliver lidt dyrere.. men kan jo desværre ikke få alt.. du må jo vælge om vil ha den tryghed eller satse og spare de penge...
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB
Ved køb over internettet er det forhandleren der skal betale for fragten frem og tilbage ved fejl. Sådan er det også i danmark selvom diverse forhandlere nogle gange prøver at slippe uden om det. Jeg har fået byttet mit TV 2 gange ved Technikdirekt i Tyskland uden brok. Begge gange kom der et nyt TV med fragtmand, som samtidig tog det defekte med.
|
| Til top |
|
| |