Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye Pioneer Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/7generation.htm l

De er allerede sluppet i USA. Jeg har så vidt læst lidt omkring de på avsforum, og det virker som om at billedkvaliteten er marginalt bedre pga bedre sortniveau, og at problemene med retention og indbrændninger er væk.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at de er gået væk fra 43"... Gad vide hvorfor
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det er vistnok fordi at det er NEC paneler der nu bruges, men Pioneer har købt NEC's plasmaafdeling så det er nu egentlig Pioneer paneler, alt efter hvordan man ser på det.

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

+ at tuneren nu bliver indbygget i alle modeler, og det er jo både godt og skidt!

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Ud over at de har fjernet den adskilte tunerbox har de også forhøjet opløsningen på 50" og lavet en højtaler der kan monteres under skærmen.

Jeg har allerede bestilt en 50" og glæder mig som sindsyg til først i September når jeg for den.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Benton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Ud over at de har fjernet den adskilte tunerbox har de også forhøjet opløsningen på 50" og lavet en højtaler der kan monteres under skærmen.

Jeg har allerede bestilt en 50" og glæder mig som sindsyg til først i September når jeg for den.

Oliver

Må man have lov at spørge om, hvor meget du skal give for det? Har ikke kunne finde nogle priser på dem endnu.

Til top Vis Benton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benton

gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Oliver

Hvilken opløsning kommer den til at køre?
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Listeprisen er vidst lige omkring 36.000 inkl. moms, for modellen med digi tuner, så det lader ikke til at det er blevet dyrere. Det skal siges at jeg ikke er helt klar over om det er en vejledende udsalgspris

Opløsningen bliver 1.365 x 768

Oliver

se iøvrigt:http://www.areadvd.de/hardware/2006/pio_plasma_jul_06.shtml

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

vildt nok. men er ikke specielt positiv over for at tuneren er bygget ind i.

og nu 42. latterligt. 43" var jo netop det der gjorde at her er et ægte pioneer hele vejen igennem.

Ved ikke helt men syntes det lugter en smugle af "vi skal spare og dermed ha større fortjeneste" men self hver sin mening. men den dag jeg ser billedet er betydligt bedre end det gamle såååå. . .

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Listeprisen er vidst lige omkring 36.000 inkl. moms, for modellen med digi tuner, så det lader ikke til at det er blevet dyrere. Det skal siges at jeg ikke er helt klar over om det er en vejledende udsalgspris

Oliver

Opløsningen på de gamle 50" var da 1364x768 - så de har altså smidt én ekstra pixel med i pakken?

Men hvorfor ikke gå linen ud og bestille 1080p udgaven?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

wow en pixel ekstra. den må jeg eje
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Oligru skrev:

Oliver

Opløsningen på de gamle 50" var da 1364x768 - så de har altså smidt én ekstra pixel med i pakken?

Nej man får smidt 768 ekstra pixel i nakken

Men jeg er enig med det sidste. At betale 36.000 for et tv, der ikke engang kan vise Blu ray og HD dvd ordentligt er vel lidt sørgeligt? Det må ikke være specielt pænt med en så lav opløsning på et så stort tv. Har man råd burde man købe et tv, der kan klare 1080 nativt. At betale så mange penge for et, der ikke kan er vel næsten bondefangeri.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
jdg1 skrev:
Oligru skrev:

Oliver

Nej man får smidt 768 ekstra pixel i nakken

Men jeg er enig med det sidste. At betale 36.000 for et tv, der ikke engang kan vise Blu ray og HD dvd ordentligt er vel lidt sørgeligt? Det må ikke være specielt pænt med en så lav opløsning på et så stort tv. Har man råd burde man købe et tv, der kan klare 1080 nativt. At betale så mange penge for et, der ikke kan er vel næsten bondefangeri.

Tjoo, prisen er vel bare den dobbelte. Om man vil betale det dobbelte for at kunne vise den fulde opløsning af 1080p er jo op til ens pengepung. Jeg vil absolut ikke kalde det bondefangeri, da plasma-TV med 1080p native endnu ligger i et helt andet prisleje.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Rolig nu

Jeg har selv en BenQ 8700+ projektor med en opløsning på 1280x720, den sidder jeg 2,5 m fra med et lærred på 120 x 210 cm. Der er jeg stort set ikke i stand til at se de enkelte pixels.

Jeg mener personligt ikke 1080p er nødvendigt på 50" men ville selvfølgelig super gerne ha en projektor med denne opløsning.

Iøvriget havde den gamle model af 50"erene en opløsning på 1280x768, med "dårlig" matematik ved opskalering til følge.

Der er ingen tvivl om at jeg også helst havde set at de beholdte den externe tuder del, af den grund overvejede jeg da også om jeg skulle købe den gamle model, men efter lidt studeren på avforum er jeg ret overbevist om at det er en ny model med forbedringer. Der ud over koster den gamle model stort set det samme.

Oliver

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Iøvriget havde den gamle model af 50"erene en opløsning på 1280x768, med "dårlig" matematik ved opskalering til følge.

Du har helt ret - jeg havde helt glemt at Pioneer halter efter konkurrenterne på dette punkt

Oligru skrev:

Jeg mener personligt ikke 1080p er nødvendigt på 50" men ville selvfølgelig super gerne ha en projektor med denne opløsning.

Blot af ren nysgerrighed; hvordan er du kommet frem til den konklusion?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Oligru skrev:

Du har helt ret - jeg havde helt glemt at Pioneer halter efter konkurrenterne på dette punkt

Oligru skrev:

Som jeg nævnte har jeg i forvejen en projektor med 720P opløsning, på trods af en meget stor skærm har jeg ikke en fornemmelse af at se de enkelte pixels ved dennes brug. Det sagt, er det klart at især på de meget store læreder er 1080P en fordel.

Jeg forestiller mig at komme til at sidde ca. 3,5m fra plasmaskærmen, nu er jeg for trær til at regne det ud, men skærm siddeafstands ratioen må være langt under det halve af min hjemmebio situation.

Jeg var inde og tjekke det ny Sony der kører 1080P, selvklart smider det nogle fantastiske still billeder men når filmen kører kan jeg simpelthen ikke se at det er de to forskellige opløsninger der gør forskellen. For mig personligt er det sortkniveau og evne til panorering der betyder alt.

Der ligger også en meget interessant indlæg fra Otto her på sitet hvor han teoretiserer en del over emnet (mine udsagn er 100% subjektive). Hvis jeg kunne få dyret med 1080P opløsning inden for samme økonomiramme ville jeg da heller ikke nægte

Oliver

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:
jdg1 skrev:

Oligru skrev:

Oligru skrev:

Som jeg nævnte har jeg i forvejen en projektor med 720P opløsning, på trods af en meget stor skærm har jeg ikke en fornemmelse af at se de enkelte pixels ved dennes brug. Jeg var inde og tjekke det ny Sony der kører 1080P, selvklart smider det nogle fantastiske still billeder men når filmen kører kan jeg simpelthen ikke se at det er de to forskellige opløsninger der gør forskellen. For mig personligt er det sortkniveau og evne til panorering der betyder alt.

Der ligger også en meget interessant indlæg fra Otto her på sitet hvor han teoretiserer en del over emnet (mine udsagn er 100% subjektive). Hvis jeg kunne få dyret med 1080P opløsning inden for samme økonomiramme ville jeg da heller ikke nægte

Oliver

dvs. du har set Sony projektoren med en 1080p (i) kilde? (og ikke blot opskaleret)

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg var faktisk så heldig at Sony netop havde udstyret computeren med en 1080P film ( meget tydeligt da samtlige andre skærme i Sony hjørnet gik kolde af dette signal) Desværre, som jeg har nævnt i et andet indlæg, var det kun still billederne der imponerede, alle panoreringer eller sågar bevægelige genstande i billedet var et stort hakkeri. Der er nogle herinde der har foreslået at det må være computeren der ikke har kunnet trække den tunge opløsning. Det håber jeg for ellers er det da et dødsygt fjernsyn.

Når det er sagt skal det siges at jeg generelt bare ikke er til LCD skærme.

Oliver

Jeg så lige at du skrev projektor, der var tale om det ny X2000 tv.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Der er et forholdstal mellem skærmstørrelse og afstand for hvor man i det store og hele kan se nogen forskell mellem 720p og 1080p. Jeg kan ikke huske det nøjaktige tallet, men om ikke min hukommelse har sviktet mig helt så skal du minimum 3.5m fra skærmen på en 42" før du kan ane nogen forskell. Jo større dette forholdstallet bliver, jo større er mulighederne for at du skal kunne se forskellen.

Naturligt nok bliver det derfor typisk de med projektor der kan få det beste udbyttet ud af 1080p

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Ja, jeg var faktisk så heldig at Sony netop havde udstyret computeren med en 1080P film ( meget tydeligt da samtlige andre skærme i Sony hjørnet gik kolde af dette signal) Desværre, som jeg har nævnt i et andet indlæg, var det kun still billederne der imponerede, alle panoreringer eller sågar bevægelige genstande i billedet var et stort hakkeri. Der er nogle herinde der har foreslået at det må være computeren der ikke har kunnet trække den tunge opløsning. Det håber jeg for ellers er det da et dødsygt fjernsyn.

Når det er sagt skal det siges at jeg generelt bare ikke er til LCD skærme.

Oliver

Jeg så lige at du skrev projektor, der var tale om det ny X2000 tv.

Hakkeri har ikke meget med signalet at gøre, men nærmere manglende datakraft og/eller elendig de-interlacing.

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes