Forfatter |
|
Danzig Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic AE500 kan købes for 14.364 kr hos www.shopman.dk
AE300 kan købes for 12.667 kr samme sted (inkl. levering).
Jeg havde oprindeligt tænkt mig at købe 300´eren....men 1.700 kr ekstra for 500´eren er jo ikke så galt.
En fordel ved at købe over nettet (bortset fra prisen) er at man har 14 dages fuld returret ifl. den danske købelov om handel over nettet. Det dårlige er at man ikke kan se den i aktion først og spotte evt. pixelfejl...men så kan man jo sende den retur!
Er der nogen der har kendskab til Shopman.dk ??
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at folk generelt ikke er særlig glade for Shopman.dk
Jeg ville bruge en dansk forhandler, da der så er 14 dages returret som jeg skrev ovenover. Er der også det hvis man køber direkte i tyskland ??? (hvor man kan spare ca 2K på AE500 i forhold til Shopman)
Ligemeget hvad vil jeg aldrig forudbetale men betale pr efterkrav. Så kan man altid afvise produktet, hvis der går 4 mdr. og man har købt et andet sted.
Så vidt jeg kan se har man vel ikke den store risiko....eller er jeg forkert på den ???
|
Til top |
|
|
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tog kun 10 uger for ´dem at fremskaffe en surroundforstærker, så jo de har da servicen i top!.
Ps. Jeg handler ALDRIG med shopman igen!.
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danzig
Hvis du selv vil bestille en AE500 i Tyskland, og betalingen skal ske pr. efterkrav, kan jeg foreslå computeruniverse.net. Jeg har selv handlet med dem for et par måneder siden, da jeg købte en AE200. Leveringen gik ca. 14 dage over tiden, men da jeg betalte pr. efterkrav betød det mindre.
De sælger AE500'en til 1.719 Eur + ca.55-60 Eur i forsendelse ved efterkrav. Så den samlede pris skulle blive ca. 13.200 kr. leveret.
Prøv evt. dette link: http://www.computeruniverse.net/products/90093218.asp?agent= 185
Flemming
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket Flemming. Jeg har selv tjekket et par tyske sider og den billigste jeg fandt var til 1.531+ Eur, men jeg kunne ikke umiddelbart se om de solgte til DK. Måsker der ryger et stort gebyr oveni.
Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg vil købe i Tyskland. Ved du om man har returret ved tysk nethandel også ?
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det skulle jeg mene. Det står i hvertfald på computeruniverse.net's hjemmeside, at man har 14 dages wiederrufsrecht. Det mener jeg betyder returret. Hvis du går ind på deres hjemmeside, står det under info&service.
Mht. prisen har du ret i, at den står til 1.531 Eur hos Lagu.de. Dem kender jeg imidlertid ikke noget til, så derfor foreslog jeg computeruniverse.net, selv om det er dyrere hos dem. Det er min umiddelbare erfaring, at der ikke er mange netshops i Tyskland, der handler med DK pr. efterkrav. De fleste vil have forudbetaling, og det kan gå temmelig galt, hvis man ikke passer på og finder en netshop, man kan stole på.
Men jeg ved, at computeruniverse.net handler med DK pr. efterkrav, for det gjorde jeg selv i september. De holder i øvrigt én løbende orienteret, hvis varen bliver forsinket.
Som du selv er inde på, er minussiden ved at handle på nettet, at man kan løbe ind i fejl og mangler, som man ikke har haft mulighed for at spotte. Det er nævnt i andre tråde, at Panasonic Danmark ikke vil have med projektorer at gøre, som er indkøbt i Tyskland. Om det er en holdning fra Panasonics side, der holder til en nærmere undersøgelse skal jeg ikke kunne vurdere, men det er i hvertfald noget du skal være klar over og tage med i dine overevejelser.
Flemming
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg tjekket dit link ud til computeruniverse.net. Det virker faktisk ret så overskueligt og pålideligt. Det koster 57 Eur pr efterkrav og med levering af UPS. Ved du om man kan følge varen hos UPS, så man kan være hjemme når de kommer...ellers sender de den jo retur efter 3 forsøg.
Har det nogen betydning om Panasonic DK ikke vil have med projektorer at gøre som er købt i Tyskland (mærkelig holdning hos et internationalt firma!). Hvis der er fejl skal den vel aligevel til Tyskland?
Der er kun ca 1000 kr at spare i forhold til Shopman, men så vidt jeg kan se har man ingen fordele ved at købe igennem dem istedet for direkte hos en tysk forhandler. Tværtimod skal man stadig betale Shopmans gebyr (1400kr for AE500) hvis man bruger sin returret.
|
Til top |
|
|
AngelOfAgony Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er shopman det eneste sted i danmark, man kan købe AE500 og PLV-Z2?
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|