Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye plasma fra Pioneer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke rigtigt klar over om man må dette for moderator. Nu da det lykkedes diverse trolde at få lukket den anden tråd vil jeg prøve med en ny.

Pioneer kommer med to nye HD plasma skærme, som skulle ramme Danmark her i sensommeren. Jeg er blevet lovet at kunne få midt i september.

Det jeg har læst på andre fora har været ret positivt (folk i US har fået deres apparater hjem) især 50"'eren vækker begejstring.

Kritikpunkterne kører meget på det faktum at man har droppet mediaboxen samt det faktum at Pionner har købt NEC. Dette sammenholdt med at Pio er gået "ned" til den traditionelle 42" størrelse har fået mange til at frygte at kvaliteten skulle været blevet dårligere (ligeledes på fx AVSforum). et andet kritikpunkt er at højtaleren under 42" ikke kan afmonteres.

På designsiden ser de ud til at ligne sig selv, dog syntes jeg det ser ud til at men ikke har kunne dyg sig for lige at lave en lille afrundning af hjørnerne på 42" hvilket jeg syntes er synd

Disse to skærme er kostbare men indenfor rækkevide hvorimod de "ægte" 1080P skærme der kommer efter min mening er for dyre.

http://www.areadvd.de/hardware/2006/pio_plasma_jul_06.shtml

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har læst mig frem til, skulle der være væsentlig forskel på Pioneers plasma'er på det amerikanske marked sammenlignet med det europæiske. Kan du bekræfte dette? Jeg ved SONY, kører med en ny Bravia model, som ikke indgår i produktionsplanerne i EU.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Ja det bliver spændende!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Det var et spørgsmål jeg ikke fik besvaret før tråden blev lukket, er det nogen der kender prisen for 42"'en?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det var et spørgsmål jeg ikke fik besvaret før tråden blev lukket, er det nogen der kender prisen for 42"'en?

"Pioneer has announced a trio of new plasma TVs featuring Freeview tuners and its G7 (seventh-generation) PureBlack 2 glass, said to offer higher luminous efficiency.
The new 2,000 UK pound PDP-420XD 42 inch screen, with 1024×768 resolution and a single HDMI input, will be joined by the 2,300 pound PDP-427XD which adds a second HDMI input, PC input and an ISF picture-calibration mode.
Top of the range is the similarly specified PDP-507XD (pictured above), with 1365×768 resolution glass, for around 3,300 pounds. Joining the group later this year will be a new 60 inch model, the PDP-607XD."

Herhjemme skal man nok lægge 7-10k til de ovenstående priser...

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Det der er britiske priser? Så vidt jeg kan se er ikke fladskærm billigere i England sammenlignet med Danmark. Så vejledende på 420 vil da måske blive

2000/1175*1250*11=23404. Vejledende på PV60 er 21000, så de bliver nok direkte konkurrenter

og 427

2300/1175*1250*11=26914

Ikke så langt i fra hvad PV600 koster

Alt over det koster mere end hvad jeg har, så det gidder jeg ikke at regne på ;)

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Det der er britiske priser? Så vidt jeg kan se er ikke fladskærm billigere i England sammenlignet med Danmark. Så vejledende på 420 vil da måske blive

2000/1175*1250*11=23404. Vejledende på PV60 er 21000, så de bliver nok direkte konkurrenter

og 427

2300/1175*1250*11=26914

Ikke så langt i fra hvad PV600 koster

Alt over det koster mere end hvad jeg har, så det gidder jeg ikke at regne på ;)

Ja, UK pound er en britisk valuta . Grunden til at jeg har opgivet britiske priser, er fordi Pioneer i skrivende stund ikke har oplyst os om priserne herhjemme. Desuden tvivler jeg på, at de nyere Pioneer modeller bliver billigere end de nuværende. Det vil i mine øjne være usandsynligt.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Det burde ikke være så svært at finde ud af om man sammenligner britisk vejledende for 436 med vejledende for den nye serien?

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået nogle listepriser der viser at de lander nogenlunde på niveau med de priser der er idag.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det burde ikke være så svært at finde ud af om man sammenligner britisk vejledende for 436 med vejledende for den nye serien?

PDP 436XDE ligger i en prisleje som er nede i ca. £2.000 i UK, hvilket svarer til ca. 22k. Herhjemme koster selvsamme model 27-30k. Så mit gæt er, at prisen på de nye modeller bliver tilsvarende de nuværende modeller i DK.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Det virker lidt som om at udviklingen på plasma har stagneret en smule, de bliver ikke så voldsomt meget bedre, og i Pioneers tilfelde heller ikke billigere

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

AM-E: det svarer til i overkant af 23k når man tager hensyn til forskellen i moms. Det er vel ikke så langt i fra hvad XDE sælges for nu på tilbud?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Her er priser på både nye og gamle Pioneer plasma

http://www.avland.co.uk/plasma/index.htm#plasma

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
AM-E: det svarer til i overkant af 23k når man tager hensyn til forskellen i moms. Det er vel ikke så langt i fra hvad XDE sælges for nu på tilbud?

Hmm, forstår ikke helt, hvad du mener. Momsen herhjemme er 25%. Føromtalte tv koster £2054, hvilket svarer til 22.455 med dagens kurs. 22455 + moms bliver til ca. 28k...Hvis du har set en 436XDE til 23k herhjemme, så er jeg da meget interesseret i at vide, hvilken forhandler der er tale om.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det virker lidt som om at udviklingen på plasma har stagneret en smule, de bliver ikke så voldsomt meget bedre, og i Pioneers tilfelde heller ikke billigere

god pointe. det kan man ikke sige om LCD'erne. der kører det bare der ud af.

Men danm hænger højttalerne fast på 42? neeeej det må de ikke gøre. tror seriøst de taber på det. folk der køber pioneer er dem der gåer op i hifi også har man selv ordentlige højttalere.

Hva er jeres mening om at der sidder højttalere på?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

ManicMiner skrev:

god pointe. det kan man ikke sige om LCD'erne. der kører det bare der ud af.

Men danm hænger højttalerne fast på 42? neeeej det må de ikke gøre. tror seriøst de taber på det. folk der køber pioneer er dem der gåer op i hifi også har man selv ordentlige højttalere.

Hva er jeres mening om at der sidder højttalere på?

Højttalere er ekstra udstyr. Pioneer har vist udviklet en ny ht, som kan monteres under tv'et. Lyden skulle vist heller ikke fejle noget...Ellers har svenske DLS lavet en fed og god højttaler til montering under tv'et

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
ManicMiner skrev:

Hmm, forstår ikke helt, hvad du mener. Momsen herhjemme er 20%. Føromtalte tv koster £2054, hvilket svarer til 22.455 med dagens kurs. 22455 + moms bliver til ca. 27k...Hvis du har set en 436XDE til 23k herhjemme, så er jeg da meget interesseret i at vide, hvilken forhandler, der er tale om.

Hvor i landet bor du, her hvor jeg bor er momsen 25%  Også er den 17.5% i GB

Men uanset så ser det ud for at 436 og 427 vil koste ca det samme, og vanligvis vil priserne falde efter et stykke tid sådan at 427 de facto måske bliver en smule billigere. Det håber jeg nu for jeg håber da ikke at prisene skal stagnere hvor de er nu, selv om det måske vil fremskynde introduktionen af SED?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrækker egentlig at det sitter højtalere på da de tit bliver dyrere om de skal købes i løsvægt. Men for designets del er det utvilsomt en fordel at de ikke er der

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

AM-E skrev:
ManicMiner skrev:

Hmm, forstår ikke helt, hvad du mener. Momsen herhjemme er 20%. Føromtalte tv koster £2054, hvilket svarer til 22.455 med dagens kurs. 22455 + moms bliver til ca. 27k...Hvis du har set en 436XDE til 23k herhjemme, så er jeg da meget interesseret i at vide, hvilken forhandler, der er tale om.

Hvor i landet bor du, her hvor jeg bor er momsen 25%

Ja, sorry...25%. Det er rettet.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Off topic:

Lige et spørgsmål om Panasonic:

Hvad hedder topmodellen indenfor 37"? Er det PV600?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes