| Forfatter |
|
Freemen Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer
Er nu gået væk fra mine projekter drømme, da mit tv er ved at stå af. Det betyder, at pengene ikke er til både tv og projekter.
Jeg er nu på udkig efter et LCD tv til at se tv og film på via HTPC. Planen er at min HTPC skal stå for det hele. Så TV'et vil blive brugt 90 % via HTPC.
Nu er spørgsmålet bare hvad for et inden for mit budget max 1o.ooo kr.
Har kigget på dette, men er der et andet som er bedre.: Samsung LE-32R72B
Jeg har desværre ikke forstået, hvorfor det med 1:1 er så vigtig... Sorry!!
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du besøgt min nye wiki omkring dette emne : http://pixelmapping.wikispaces.com ? Tror mig når jeg fortæller dig at du gerne vil have 1:1 pixelmapping når du bruger HTPC hele tiden! Prøv at læs ovenstående, du evt, også kigge på følgende (kopieret fra en af mine posts på recordere.dk):
Citér:
Jeg har nogle gamle billeder fra mit RP 50" LCD TV som netop havde en fysisk opløsning på 1280x720.
Hvis jeg gav det et billede med 1280x720 via DVI-HDMI så det sådan ud:
http://img232.imageshack.us/my.php?image=dscn11360op.jpg
Hvis jeg tilsluttede med VGA og accepterede at køre 800x600 1:1 (meget lille billede i midten :), så ser det sådan ud:
http://img217.imageshack.us/my.php?image=dscn11385in.jpg
|
|
|
Jeg ville nok hellere satse på LG 32LB1R. Den er fra den nye LB1 serie, har EEFL backlight, og så understøtter den naturligvis 1:1 pixelmapping ved at sætte DVI-HDMI. Ifølge hifipriser koster den ~9k. Alternativt er der LC2R modellen uden EEFL backlight. Den samsung du nævner vil nok fungere godt over VGA, men det er da bittert at bruge omkring 10k på et TV også så ikke kunne bruge det digitale input!(for ikke at tale om potentielle HDCP/HD-DVD/Bluray problemer).
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. 32LB1R så er det måske lidt overkill med 2 tunere til en HTPC skærm. Er der noget med at LG laver nogle billigere versioner med færre features men samme billedkvalitet?
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG 42LC2R er noget billigere, men jeg ville ikke spare på backlight i en LCD(ifht til LB1R) :)
Personligt ville jeg nok overveje at købe i tyskland også bestille en 37" eller 42" istedet (32" er jo ingenting når vi taler widescreen skærme) ....
Anyway, det bedste er nok at se de forskellige LG LCD'er selv, og så vælge den der ser bedst ud til prisen, de understøtter stort set alle sammen 1:1 pixelmapping(se pixelmapping.wikispaces.com eller Ultimativ LCD tråd på dette forum).
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen steder, hvor man kan se disse LG tv i funktion?
Tænker på LB1R i 32" og 37".
Hvor køber man i tyskland? har fundet priser på ca. 7700-8000 kr for et LB1R 32" i tyskland
Nogen gode forhandler?
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er du dækket af nogenlunde den samme købelov i tyskland som i danmark, med den undtagelse at tyskerne rent faktisk overholder reglerne om hvem der betaler transport i tilfælde af brug af de 14 dages returret.
Hvis du (som jeg) ikke læser/skriver tysk er det en god ide at sende en email på engelsk og lige spørge om vilkår for garanti/returret osv, det giver dig også en mulighed for at tjekke deres engelsk kundskaber. Derudover skal man nok undgå helt små forretninger da de er dem der med størst sandsyndlighed vil lave bøvl vil retur etc. Jeg har handlet hos medianess.de , hvilket var okay, men de er *ikke* særlig behjælpsomme ved retur og deres engelsk kundskaber er meget ringe. Ellers er der feks cyberport.de som ihvertfald ligner en større forretning.
Jeg ved ikke lige hvor man kan se dem live, prøv at skriv til LG's support i sverige(de har den slags info) eller ring rundt til nogle af de store elektronik butikker.
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen
har nu købt et af de "blillige" LG LC2RB 37" ved den lokale 2tal, men ville gerne støtte det lokale. Nu skal jeg finde ud af, hvad for et kabel jeg skal købe mellem PC (dvi) og TV'et.
Et bud?
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare købe et DVI->HDMI kabel, se feks her: http://www.av-connection.dk/?GroupID=74&ClassID=167
Tillykke med købet, husk at give noget feedback på hvad du synes om TV'et.
Du burde ikke have nogen problemer med PC forbindelsen efter hvad jeg har hørt, men brug for en sikkerheds skyld et testpattern ( se link i signatur ) til at verificere 1:1 pixel mapping.
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, de kommer med det i morgen. Så skal det hænges op i weekenden, er lidt nervøs over det 
Jeg skal nok smide lidt info tilbage til jer om det. Kommer på "tilbud" i næste uge i 2tal. Pris 13999 kr, så det er dyrt, men jeg var nød til det (pengenød, men kan betale om 2 mdr, så betalte 400 kr for at få det her og nu). Det gamle tv er gået død.....
Er der forskel på lg lc2r og lg lc2rb??
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se på min pc, at stikket er et såkaldt DVI-I (Analog + Digital). Hvad har det af betydning for tilslutning af pc->tv og hvad med signalet kvalitet?
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er DVI-I integreret, og kan sende både analog og digital, hvor DVI-A er analog, og DVI-D er digital. (Correct me if im wrong)
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fuldstændig ret kennethB :) DVI-I er helt fint og giver mulighed for at sætte en DVI->VGA adapter på(men det skal du altså ikke gøre i dette tilfælde).
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er det så gået?
|
| Til top |
|
| |
Freemen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fået leveret kabel endnu, har haft lidt travlt. Skal nok melde tilbage.
|
| Til top |
|
| |
frold Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|