Emne: Projektor som TV til 15k ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
HQjben Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle på Hifi4all.dk
Jeg er helt ny i dette forum og jeg har lidt spørgsmål, angående hjemmebio. Jeg var ude og kigge efter nyt fjernsyn, da en ekspedient i Hifiklubben, spurgte hvorfor jeg ikke investerede i projektor...
Nu har begrebet projektor for mig altid været lig med mange $, men det er der vidst ved at blive lavet om på med de nye LCD projektorer.
I forbindelse med mit besøg i Hifiklubben så jeg på en LG projektor, denne projektor er den meget omatlte model, som diverse butikker, kører den ene eller anden form for tilbud på Jeg syntes egentlig at det var et ret godt billede til 13000 med 72" skærm.
Denne projektor er af mange herinde blevet udnævnt til, ikke at kunne konkurrere med eksempelvis Panasonics projektorer, her tænker jeg på PTAE modellerne
Mine egentlige spørgsmål kommer her:
1) Hvilken Panasonic model skal jeg vælge istedet, hvis det skal være en Panasonic? Og hvor kan jeg se en Panasonic live i KBH?
2) Da jeg skal bruge den som TV, skal den jo kunne bruges i et forholdsvist lyst lokale (ikke super lyst), så hvad skal jeg kigge efter mht kontrastforhold og Lumen?
3) Hvilken tuner ville være god til brug i forbindelse med Projektor, har overvejet tdc's selector, men har læst anmeldelser af den, hvor den får lidt hug, på et for langsomt ttv og dårlig programmering.
På forhånd mange tak for jeres tid, mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højben->
Projektor
Vi tog sidder i samme bås, dog med den forskel at det var mig selv der fik ideen med en projektor som fjernsyn. Jeg har også set LG'en i Hifi-klubben og deres ToshibaM100. Jeg har dog fundet ud af at jeg ikke vil købe projektor med DLP teknologi, så det bliver LCD som Panasonic projektoren du snakkede om også benytter. I starten kiggede jeg også mest på Panasonic, men da keystone er nødvendigt ved mit setup, blev jeg hurtig lun på Sanyo Z1 som har optical lens shift (hvilket vil sige at man ikke mister nogle pixels som man gør ved digital keystone). Sanyo Z1 har jeg set i virkeligheden, ved et dårligt set up (S-vhs indgang istedet for component og 480i).
Tv-Tuner
Imorgen har jeg en aftale med www.best-seat.com om at se på Zinwell ProV+ i kombination med Z1, som lader til at være den eneste (bedste) eksterne tuner som kan løfte opgaven tilfredsstillende (ifølge diverse projektorfora). Kvaliteten af dette setup afgør om jeg i det hele taget skal have en projektor eller ej. (Håber jeg går hjem med en tuner under den ene arm og en projektor under den anden imorgen).
Hvis du er oppe i prislejet 15.000 SKAL du læse anmeldelsen af Z2 (efterfølgeren af Z1) som er finde som emne i projektorforummet. Ellers kan du selv surfe ind på www.projectorcentral.com og finde det.
Held og lykke
|
Til top |
|
|
HQjben Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Thue
Tak for godt svar, men mht den z2'er der, så bliver det lige en tand for dyrt til mit behov tror jeg.
Skal jo både have tuner og projektor for de 15k
Jamen jeg håber da du får en tuner og projektor med hjem, men er der ikke ret meget at spare ved at købe i tyskland?
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
HQjben skrev:
Hey Thue
Tak for godt svar, men mht den z2'er der, så bliver det lige en tand for dyrt til mit behov tror jeg.
Skal jo både have tuner og projektor for de 15 k.
Mvh Rasmus
|
|
|
Find en gammel video med ok tuner, så er du godt kørende.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højben-> Jeg tør ikke købe i udlandet. Håber også at den lever op til forventningerne. Hvis det er noget der rykker kan du kigge forbi en dag til et lille show.
Administrator-> Kvaliteten er næppe sammenlignelig med det som en 480p tuner/scaler kan præstere. - men en billig løsning JA!
|
Til top |
|
|
HQjben Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der er "smart" ved en selector hvis jeg har forstået det ret, er at den leverer et digitalt signal.
Men ja en video kan selvfølgelig gøre det, men har læst mig til at det vil gå væsentligt udover kvaliteten på billedet.
Men jeg er ikke rigtigt kommet videre hvad angår projektor, desværre, så hvis nogle har nogle gode modeller, gerne fordele og ulemper komenteret, ville det være kanon.
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dig frem på www.avsforum.com
- med dit budget har jeg rimelig godt styr på hvad de 3 'bedste' er.
(ikke i prioriteret rækkefølge)
X1 (DLP)
Godt: Klart og flot billede. Prisen 10.000 kr
Dårligt: Mulighed for at se regnbuer hos 20% af befolkningen, da den hvide blandes af de tre grundfarver.
Sanyo Z1 (LCD)
Godt: Flot billede. Vertikal og horisontal lens shift. Prisen 10.000 kr.
Dårligt: Ikke DVI indgang og screen door effect hvis tættere end 1.5x lærredets bredde.
Panasonic 200 (LCD)
Godt: Flot billede. Prisen 10.000
Dårligt: Har ikke så meget kendskab, men ikke lens shift. Men personligt blev det Z1 pga. lens shift.
|
Til top |
|
|
Danzig Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 26 November 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K, ang. Lens shift. Skal man ikke stadig bruge keystone for at rette billedet op, selvom man bruger lens shift ? Jeg havde indtryk af at det var det samme som at skråtstille projektoren ?
|
Til top |
|
|
mer156 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
Sendt: 26 November 2003 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være en ide at købe en dvdbrænder, evt panny dmr-e50 som kan fås til 4k ved mm-vision? Nu kender jeg ikke så meget til dvdbrænder men er tuneren ikke udemærket?
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danzig-> NIX! - det er det som er det smarte ved lens shift.
|
Til top |
|
|
HQjben Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
->Mer156
Er der tuner i en dvd-brænder? Det er sådan en sttionær fætter right? På det område har jeg ingen form for kundskaber :(
|
Til top |
|
|
mer156 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tuner i en stationær dvdbrænder, men jeg ved ikke så meget mere om dem. Må ikke tuneren er ok da den skulle kunne optage i dvdkvali (ifølge raklamerne).
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet Viewsonic Nextvision 6 ud på en 50" plasma og billedet står forrygende!! Det er en rigtig god tv-tuner med højkvalitets scaler indbygget. Den kan smide billedesignal ud i rent RGB komponent.
Du finder mere på www.viewsonic-europe.com og priser på www.edbpriser.dk under tv-tunere.
Den slår alt hvad jeg tidligere har set jeg gav ca. 2.100,- for min.
See more with your display: TV, DVD, video and games.
Home entertainment will never be the same! Simply plug and play with the ViewSonic NextVision N6 video processor and turn any display into a high-definition, full-screen TV and |
|
multimedia entertainment center. With a built-in PAL or SECAM TV tuner and multiple video input connections for extras like a DVD player, digital camera, VCR, HDTV set-top box or game console like PS2, GameCube or Xbox, you can work, play, channel surf, watch movies and more at the touch of a button. Coupled with the fast-action UltraBrite™ display, you can do it all on your desktop. |
Overview | Features | Specs
Experience high-definition video or TV on an LCD, CRT or projection display Enjoy up to 181 channels of high-resolution TV (up to 1280x1024) at full screen in 24-bit color. Simply connect the NextVision N6 to your antenna or cable feed; or connect to your satellite, cable box or HDTV set-top-box and enjoy precision scaled HDTV on your display or projector.
Create and view digital content on your highresolution display The NextVision N6 is compatible with industry-standard digital cameras and camcorders through its multiple video input connections. You can view your own video content in multiple resolutions up to 1280x1024.
Enjoy full-screen, high-definition video entertainment with or without your PC Simply connect your DVD, VCR or gaming console to the NextVision N6 and enjoy your favorite movies on your high-resolution display or projector. The NextVision N6 provides component video (YPbPr), S-video, composite (RCA) video input connectors, audio pass-through and front-panel headphone support with or without your PC.
Advanced scaling technology, reverse 3:2 pull down and digital 3-D comb filter The NextVision N6 provides reverse 3:2 pull down correction that eliminates jitter from DVD movies that originated from motion picture film. A digital 3-D comb filter, motion and adaptive de-interlacing improves the clarity and sharpness of the video image.
TV/video input compatibility 480i, 576i, 576p, 720p and 1080i @ 50Hz
RGB output capability 640x480, 800x600, 852x480, 1024x768, 1280x720, 1280x768, 1280x1024
Picture-in-picture viewing When connected to a PC you can view a video window over your data screen.
Closed caption technology* Displays text overlay of spoken audio over video.
SAP/MTS stereo* Allows the reception of audio other than main programming audio.
RGB computer pass-through Watch TV or enjoy your DVD movie without turning on your computer.
Auto tuning Auto tuning of TV broadcast and cable TV channels.
Multiple channel viewing Multiview supports 9 individual TV channel windows with 1 active window.
Sleep timer Built-in sleep timer automatically shuts off display at pre-determined times.
Easy connection and control The NextVision N6 is an external plug-and-play tabletop configuration requiring no software drivers or internal computer installation.
Convenient 28-key remote control
ViewSonic recommends any of its UltraBrite™ displays be used with the NextVision N6 for the ultimate MediaStation® experience. |
Overview | Features | Specs
HIGH-DEFINITION VIDEO PROCESSOR WITH COMPONENT VIDEO INPUTS AND TV TUNER
ANTENNA / CABLE (RF) |
Tuner |
PAL-bg, PAL-I & SECAM-1 versions available |
Freq Range |
55.25–801.25 MHz |
Numbers of Channels |
2–69 off air, 2–125 NTSC cable |
INPUT SIGNAL |
Type |
RF, S-video, composite (RCA), component (YPbPr) RGB pass-through |
TV/Video Compatibility |
480i, 576i, 576p, 720p, 1080i @ 50Hz |
VIDEO OUTPUT |
Bit Performance |
24-bit RGB 700mV±10% (excluding RGB pass-through) |
OUTPUT MODE (excluding RGB pass-through) |
Resolution Refresh rate (Integrated or progresssive scan) |
640x480 @ 60Hz/75Hz 1280x720 @ 60Hz 800x600 @ 60Hz/75Hz 1280x768 @ 60Hz 852x480 @ 60Hz 1280x1024 @ 60Hz 1024x768 @ 60Hz/75Hz |
AUDIO OUTPUT |
MTS* |
Mono/stereo/SAP (available in RF mode) |
POWER
|
Input |
Universal 90–264V AC, 47–63Hz |
Output |
12V DC, 1.5 A |
Type |
Power adapter |
CONNECTOR |
Signal |
RF connecgtor, 3.5mm mini stereo jack for audio in and audio out. RCA left/right for audio in, component video, (YPbPr), S-video and composite input (RCA), 15-pin mini D-sub for RGB input and RGB output, front headphone 3.5mm |
Power |
DC-in jack |
CONTROLS |
Basics |
Power, input, channel +/-, volume +/- |
OSD |
Contrast, brightness, saturation, sharpness, hue, MTS, treble, bass, balance, audio source selection, OSD position, OSD language (English, Spanish, French, traditional Chinese), resolution, refresh rate, input signal, tuner input (antenna, CATV std, CATV HRC, CATV IRC), sleep, autoscan, channel add/remove, channel label, CC and text 1&2 and system info. |
Remote control |
28-key IR remote control. Power, volume +/-, channel +/-, four navigation arrows, select, menu, enter, freeze, mute input, POP (multi-view), PIP, recall, 10 numbering keys. |
OPERATING CONDITIONS |
Temperature |
0°C to 40°C (32°F to 104°F) |
Humidity |
5% - 95% (non-condensation) |
Altitude |
-150-12,000 feet above sea level |
REGULATIONS |
|
UL, cUL, FCC Class B |
ACCESSORIES |
Included |
Power adapter, VGA extension cable, 3.5mm mini stereo cable, A/V cable, user's guide, remote, batteries and stand included. |
WARRANTY |
|
Twelve months limited warranty.¹ |
¹Does not affect statutory rights in Country of purchase. | |
|
|
Til top |
|
|
mer156 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvilken udgifter kommer efter projekteren er købt. eks. Pæren skal skiftes efter 1-4 år pris ? osv. Det er man jo også nødtil at tage med i forhold til et alm. fjernsyn
Kim J
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par tusinde, afhængig af hvor du køber pære. Nu brænder et billederør jo ud efter ca. 10 års intens brug. En projekter er faktisk billigt i drift
|
Til top |
|
|
HQjben Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
->ctacta, tak for hjælpen, den ser virkelig super ud. Er der TTV på den, og kan man programmere kanalerne som man vil? Altså dr1 på 1'eren f.eks.
Mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tekst-tv desværre. Ja kanaler kan lægges som det lyster en, der er også autotunning, og manuel, og man kan flytte kanaler som det lyster en. Samt navngive dem.
|
Til top |
|
|
mer156 Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2003 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber en panny så holder pæren op til 5000 timer, det må jo siges at være ok.
|
Til top |
|
|
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 26 November 2003 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spørger på grund af jeg selv går og opvejer projekter kontra Billedetrør og så er man jo nødtil at opveje fordele og ulemper og en af de store ulemper kunne jo være omkostninger.
Hvad med Filter osv. (se mig indlæg før i denne tråd
Kimj
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|