Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 19:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung 61 vs 71 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hey. Jeg har i længere tid forsøgt at vælge mellem to modeller

Samsung LE40M61B 40" http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158312

og

Samsung LE40R71B 40 " http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=198567

De forskelle jeg har kunne finde er som følge

Design - lyssensor på LE4061B - dobbelt så mange farver på LE40R71B(12,8 mod 6,4) - jeg mener ikke LE40M61B her det der DNIe men er ikke sikker.

Jeg har spurgt to sælgere som begge sagde at de ville vælge LE40M61B selvom den anden er en nyere model. men igen de er jo sælgere så hvad kan man regne med.

En af dem sagde at LE4061B var topmodellen inden for samsung men hvad er rigtigt og forkert. hvad ville i vælge og hvorfor

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hej.. ingen af disse modeller har deres nye panel.. den hedder s....et eller andet og betyder bla at den har fire farver istedet for de tre gænge !!!! pga på de to du nævner har farven sort tildens til at være grå istedét for sort(de har mange af de ældre typer lcd skærme problemer med) men 72 har en farve sort for sig hvilket gør billedet meget bedre at se på osv!!!!

Så alt i alt de modeller du kigger på er med gammel software så måske sku du overveje et 72 istedet for!!!

Håber du kunne bruge det til noget

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Ja det er nøjagtigt det tv jeg tænker på!!!!

Den har meget bedre indmad og meget bedre billed osv osv

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Mente at panelet hed noget med s... et eller andet!! ikke tvet
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

S-pva hedder det
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Der kan man bare se. Jeg tror sku det er det tv du anbefalede jeg bestiller. Som du tilsyneladende har læst er jeg ikke den største vismand inden for dette så jeg takker.

Kunne nu ellers godt lige den funktion med lyssensoren

 

 

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

de har haft nogle problemer med lys sensoren... billede skiftede farver selvom billedetr stod stille!! så.... Ja køb det 72 det virker!!!

Jamen selv tak for hjælpen

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hey igen. Jeg har lige set af 71 også står som om den har s-pva.
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

72 var sku en dyr fætter i uge 24. så der må vel være en forskel. det Blir den. tak igen
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jamen det sku ikke være helt det samme panel og prosesser!!!! Prøv at gå ind i en butik hvor de har begge fjernsyn og så se forskellen på farverne på de to!!!! der er forskel!

Det var så lidt

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

hva kostede den i uge 24??
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

lige en indskydelse: er m61 ikke bedre end r72? m serien er generelt bedre end r serien, hvorfor jeg måske ville vælge m61 i 40" udgaven.
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

I uge 24 kostede den 19.999 hvis man skal tro kurven i bunde af hifipriser. http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=207774.
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Se nu blir jeg jo bekymret. for det er jo netop det forhandlerne også siger !!!
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=905 

Herinde kalder de også M61 for topmodellen. men hvad er der så "top" ved den hvis den er med ældre software, paneler, etc.

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

jeg ville stadig sige at 72 er et bedre!!! 61 er med gammel indmad!!!!

Det er noget som jeg bla har fra en tekniker fra samsung!!!

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

De siger det jo nok bla for at komme af med de ældre modeller??? den der hedder 51 koster 8000 kr det billigste sted og den bliver rost hos div forhandlere men de fortæller bare ikke at det er en udgået model!!!!!

Det er helt op til dig hva du ska købe men ring evt til samsung på 38322887 og hør dem af??? de er ærlige nok og kommer med gode svar

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Jeg laver tricket med at gå i butikken en af dagene.
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 01 August 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

JEg gir dem også lige et kald
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes