Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alfa view/ sharp ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nichlas H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hey

 

Har et lille spg.

 

Har kigget på to tv...

http://www.alfaview.dk/Alfaview/PDF/40lcd.pdf

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SHARP _LC37GA8ES_LCD_TV_Soelv.htm

Hvad er hit skidt ?

Er der nogle her der evt. kunne skaffe rabat på et af de her to modeller ?



__________________
www.heede.biz
Til top Vis nichlas H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nichlas H Besøg nichlas H's Websted
 
DocLCD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 25 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Alfaview's LCD og Plasmaskærme er og bliver et billigt asiasisk import produkt.
I forhold til de store producenter er Alfaview et par generationer bagud mht. teknikken.
Deres sælgere lover guld og grønne skove, kvalitets produkter, fremtidssikrede tv osv. osv. Men hvorfor kan de så ikke overholde ISO 13406-2 standarden vedr. pixelfejl og "sub"pixel fejl, som deres egne produkter lider meget af!!..?

Jeg købte selv deres 32" LUXUS LCD skærm for knapt 2 år siden. Skærmen begynde efter 1 måned at vise tegn på pixelfejl. (små røde konstante pletter) Alfaview afviste fejlen da der skal 5 pixelfejl inden for en kvadart tomme.
Efter 18 måneder talte jeg 83 pixelfejl (stadig røde konstante pletter).
Alfaview fralægger/afviser sig stadig alt! ... eftersom der stadig ikke findes 5 pixelfejl
inden for en kvadart tomme.

Har nu køpt et Samsung, som nu har virket upåklageligt det sidste halve år.

Alfaview skærmen kaster bogstaveligt talt i hoved på en af deres "oversmarte" sælgere!!

Ergo køb Sharp. Men købt evt. LC37GDxxx med digital tuner. Du får meget for pengene! I Tyskland blev Sharps LC37GD8E kåret til bedste køb til prisen i sidste måned!

Til top Vis DocLCD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DocLCD
 
1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Har selv forgængeren for SHARP-tv'et og det et dejligt TV. Mine oplevelser med Alfaview begrænser sig til et besøg hos Frederiksberg-afdelingen. Jeg så her et ret ringe tv-billede og en ok dvd-gengivelse. Bryder mig ikke om deres markedsføring, hvor alting pustes op: "luksus-serie" osv. Og så skulle man betale på forhånd for et TV, der ikke var på lager(ved bestilling)og hvor skal man ellers det?

Mvh.

Lars R

 

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden
 
Nørvang
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 25 September 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg Har selv et 32 tommer delux Alfaview.

Jeg kan ikke nikke genkenden til de problemer der bliver omtalt omkring ders lcd tv.

Jeg ved ikke om jeg bare har været heldig eller der er sket noget med ders kvalitet efter jeg har købt mit. Det er købt i Aug. 2005 og det er næsten tændt hele døgnet især da pige herhjemme var gravid og i tiden efter.

 

 



__________________
Nørvang

Mit anlæg
Vincent 233
Vincent HDCD Player CD-S3
System Audio 1550
Sony DVP-S 725D.
KISS DP558.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40420&KW=N% F8rvang
Til top Vis Nørvang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørvang
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes