Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 37" LCD hvilket mærke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LKHanberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 04 August 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Mit gamle Sony Triniton 32" Widescreen 50hz skal pensioneres, så jeg har været ude og kigge i Electric City, Elgiganten og Bilka for lige at få indtryk af udvalget.

Jeg vil have et større end 32", og har fundet et par med, efter min mening, godt billede, til omkring de 14k.

ViewPia LC42IE11 - 14999,-

LG 37LC2R - 13999,-

Philips 37PF5320 - 13499,-

JVC LT37S60BU - 13999,-

Sony KLVS40A10E - 14799,-

LG 37LZ55 - 15999,-

Synes billedet på LG 37LC2R er rigtig flot, og jeg har fundet det til 11995,-, så det er lidt gået over til at blive min maxpris.

Forhandleren har dog også dette Samsung LE-37S71B, men der har jeg ikke set billedet, men det koster 200kr mindre.

Eftersom jeg INTET forstand har på fladskærmsTVer, er jeg bange for at købe noget der ikke er fremtidssikret.

Det skal kunne sættes til min PC, digital DVD, parabol, bredbånd(hvis jeg får det), er det LG jeg har valgt så OK, eller kan jeg bruge 12k på et bedre 37"? Hvad er vigtigt af specs? Kan forstå at lysstyrke og kontrast er noget man skal vurdere på billedet, og ikke ud fra specs, men hvad med indgange, analog/digital tv-tuner, eller når de bare skriver TV-tuner?

Skal hente LGet på fredag, så skal jo have besluttet mig inden da.

Til top Vis LKHanberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LKHanberg
 
videoilu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 04 August 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Prøv også at kigge på LG 37LB1.
Til top Vis videoilu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af videoilu
 
LKHanberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 04 August 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Udover det har Dual-TV-tuner, hvad får man så for de ekstra 2000kr?
Til top Vis LKHanberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LKHanberg
 
videoilu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

"Under det stilrene ydre gemmer sig det nyeste inden for fladskærms-tv – den nyeste generation af lcd-paneler, S-IPS og EEFL backlight, som kombineret med den nyeste generation af XD Engine 3 giver knivskarpe billeder med en naturtro farvegengivelse. "
Til top Vis videoilu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af videoilu
 
ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 98
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

EEFL backlight og 14-bit billedbehandling hvis du sammenligner med LC2R.

Tjek altid den svenske LG side, den har en del info.

Hvis du bekymrer dig om fremtids sikring så kan du vente et par måneder og købe LG's nye 37" LCD med 1920x1080p opløsning(ie 'Full HD'). Den skulle komme til at koste +10% i forhold til deres tilsvarende 1366x768 modeller. Jeg har personligt besluttet mig for at vente på 42" udgaven af denne til min HTPC.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor
 
LKHanberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 04 August 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Udover producenten mener EEFL backlight og S-IPS er guds gave til TVet, hvad gør det så præcist?

Synes billedet på LC2R stod rigtig flot, med kraftige farver.

MHT opløsning, har det så nogen betydning for DVD-film og digital parabol/kabel, eller er det kun ved PC?

Når jeg skriver det skal kunne sluttes til PC er det mest for at kunne spille lidt spil på stor skærm.

Tilføjet: Kan se LC2R også har S-IPS

Til top Vis LKHanberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LKHanberg
 
roxx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 04 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

jeg har et lg 37 lp1r og det er jeg rigtig godt tilfreds med. pc via dvi står bare flotter en noget andet jeg har set. har xbox360 sat til componet 720p og det er også smukt... og dvd med hdmi opscale til 720p det er nice

så kan varmt anbefalde LG... bare ikke LG 37LZ55  det så jeg også på da jeg skulle købe men syntes ikke det var godt nok...

Til top Vis roxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roxx
 
ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 98
Sendt: 05 August 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

EEFL backlight er mere strømbesparende og skulle efter sigende give en mere jævn baggrunds belysning(mange LCD'er lider af af områder på skærmen hvor lyset er stærkere end andre steder hvilket er meget synligt i mørke). Om det er de ekstra penge værd kan jeg ikke sige, har kun set dem hver for sig.

Mht. til ekstra opløsning og hvis vi ser bort fra HTPC-brug, så giver det mulighed for 1:1 mapping direkte fra kilden af 1080i/p materiale. Derudover vil man nok kunne sidde tættere på et 1080p display da de enkelte pixels ganske enkelt er mindre. Men det er ikke noget man skal give meget ekstra for hvis man ikke har en HTPC, og nu er 37" jo heller ikke vildt stort.

Grunden til jeg venter på LG's 1080p LCD er pga. af HTPC og pga. af deres påstand om at det kun vil koste ca. +10% ekstra. Derudover kommer de nye displays til at have 6ms respons tid i forhold til de nuværende 8ms, hvilket potentielt hjælper ved hurtige bevægelser i billedet.

Den LP1 der snakkes om i ovenstående post har også EEFL.

Jeg tror bestemt at både LC2R og LB1R er et godt køb.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor
 
nichlas H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 05 August 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nichlas H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nichlas H Besøg nichlas H's Websted
 
roxx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 05 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

den der sharp du linker til, har kun 1 hdmi ik nogen dvi ingang og en kontrast på 800:1 skal helst op over de 1000... og lys styrken er da heller ikke for godt... er godt klar over at ikke kan samenligne ud fra spec alene... men.... der er også kun en lysstyrke på 450

Så det var alså ikke en skærm jeg kunne bruge til noget.

Til top Vis roxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roxx
 
fedtmulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 13 August 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

jeg syns du skulle tage ned i en hifiklub og se det sharp tv, jeg var ned i foregrs og teste det med xbox 60 tv osv og det var et kanont tv flot billede, flot design. det lev. bare varen. der hang et samsung ved siden og der kunne ikke ses forskel på de 2 tv
Til top Vis fedtmulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fedtmulle
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes