| Sendt: 05 August 2006 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jeg er ny her og købte for nogen tid siden et Samsung LE32M5 LCD TV gennem hifiklubben i vejle. Jeg er egentlig godt tilfreds med købet og jeg spurgte dengang i hifiklubben om man ikke kunne udnytte DVI på mit grafikkort i pc'en (leadtek winfast nvidia 7800 GT med dual DVI) og koble den direkte til HDMI på en eller anden måde.
Han gav til kende at det ikke kunne lade sig gøre fordi en computer ikke har nogen kopibeskyttelse som er noget hardware dvd afspillere og andre har med HDMI så derfor kunne det ikke lade sig gøre. Derfor undersøgte jeg det aldrig nærmere og har igennem nogen tid bare haft det sat til via alm d-sub (vga) som vi alle kender på computere.
Nu har jeg så læst lidt rundt på jeres forum at det ser ud til at det rent faktisk godt kan lade sig gøre at lave det. Men hvis jeg læser korrekt kommer problemet nu at min tv ifølge http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs ikke har 1:1 digital men kun VGA 60 hz. Det 1:1 kan jeg se at det skulle være ret vigtig.
mit egentlig spørgsmål at siden mit LCD TV ikke understøtter digital 1:1 så kan det vel ikke betale sig at forbinde det digital eller kan det?? Vil det ikke være bedre at køre det digital -> analog -> digital som jeg gør lige nu når det nu understøtter 1:1 og det andet ikke gør. Hvad er jeres mening til en computernørd der ikke har så vildt meget forstand (endnu) på LCD TV's og hifi :D
|