Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 13:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pc til samsung LE32M5 digital el. analog? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soulwalker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 05 August 2006 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

hey jeg er ny her og købte for nogen tid siden et Samsung LE32M5 LCD TV gennem hifiklubben i vejle. Jeg er egentlig godt tilfreds med købet og jeg spurgte dengang i hifiklubben om man ikke kunne udnytte DVI på mit grafikkort i pc'en (leadtek winfast nvidia 7800 GT med dual DVI) og koble den direkte til HDMI på en eller anden måde.

Han gav til kende at det ikke kunne lade sig gøre fordi en computer ikke har nogen kopibeskyttelse som er noget hardware dvd afspillere og andre har med HDMI så derfor kunne det ikke lade sig gøre. Derfor undersøgte jeg det aldrig nærmere og har igennem nogen tid bare haft det sat til via alm d-sub (vga) som vi alle kender på computere.

Nu har jeg så læst lidt rundt på jeres forum at det ser ud til at det rent faktisk godt kan lade sig gøre at lave det. Men hvis jeg læser korrekt kommer problemet nu at min tv ifølge http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs ikke har 1:1 digital men kun VGA 60 hz. Det 1:1 kan jeg se at det skulle være ret vigtig.

mit egentlig spørgsmål at siden mit LCD TV ikke understøtter digital 1:1 så kan det vel ikke betale sig at forbinde det digital eller kan det?? Vil det ikke være bedre at køre det digital -> analog -> digital som jeg gør lige nu når det nu understøtter 1:1 og det andet ikke gør. Hvad er jeres mening til en computernørd der ikke har så vildt meget forstand (endnu) på LCD TV's og hifi :D

Til top Vis soulwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soulwalker Besøg soulwalker's Websted
 
ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 98
Sendt: 06 August 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville holde mig til VGA. Du vil først støde på et problem når de begynder på deres HDCP pjat på HD-DVD og Bluray og DVI m HDCP eller HDMI bliver nødvendigt. Men lad os nu se om det ikke bliver muligt at omgå HDCP beskyttelsen og afspille sine high definition film som det passer en. Du kan sagtens tilslutte via DVI->HDMI, men billedet vil ikke blive pixel mapped 1:1 (hvis du gerne vil se eksempler på hvorfor det er vigtigt så kig i min signatur).

Sørg dog for at VGA er 100% korrekt indstillet, download et 1:1 pixel mapping test pattern(se igen min signatur) og få det indstillet helt skarpt( tit så er auto indstillingen ikke helt perfekt).
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes