Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 03:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ClearLCD virker ikke på HDTV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
XXRay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005
Status: Offline
Sendt: 07 August 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så er PHILIPS ClearLCD tv'er på markedet så jeg skyndte mig ud til nærmeste butik for at lege med ClearLCD på 42pf9831d.

Konklusion: Lige meget hvor meget jeg forsøgte kunne jeg ikke se forskel på ClearLCD tændt og ClearLCD slukket, måske en tenniskamp ville have vist lidt.

Så en "lille" detalje ClearLCD virker ikke på HD signaler så det kan godt være at tv'et er HD Ready men det er ClearLCD ikke . ClearLCD sluger åbenbart lidt for meget cpu power til at kunne virke på HD signaler...en information philips nok burde dele med kunderne.

Måske kan 37pf9731d klare HD signaler, som jeg dog tvivler på fordi her er der tale om endnu mere data for dens 1920x1080 panel.

Bortset fra ovennævnte giver tv'et klart det bedste billede jeg har set på nogen LCD panel, ikke bare en smule bedre men meget bedre.
Til top Vis XXRay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XXRay

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder her med 32PF9631D og er enig i flere af dine betragtninger. Jeg er for det første meget enig i, at effekten af ClearLCD ikke fungerer optimalt på HD signaler, men det kan dog anes, hvis du kigger godt efter. Jeg tror, at HD signalerne ikke tillader frekvensmoduleringen i samme grad som SD signalerne og derfor ophæves sample and hold effekten kun delvist.

På SD signaler kan jeg dog sagtens se betydelige forbedringer ved ClearLCD. Det være sig både i praksis og teoretisk. Jeg har faktisk en teoretisk test, som illustrerer ret præcist hvor det er man opnår forbedringer.

Men alt i alt er ClearLCD i min mening kun ét skridt mod målet. Man har langt fra reduceret slør til et minimum. Det som der skal arbejdes videre på er frekvensmoduleringen og så først og fremmest blot at sænke responstiden på de flydende krystaller.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes