Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fladskærm til ca 16K??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har nu siddet og kigget godt igennem forummet og læst og læst.

Jeg har kigget til på Samsung LE40M61 Det er et flot tv og skulle være idelt som Media center skærm. Når jeg så nu læser indlæg kan jeg se at Otto fra TC mener at et Panasonic Pv60 plasma bør være et bedre køb, så er jeg i tvivl. Hvad er folks holdning. Det er mest film det skal være godt til og så klart media center som den skal bruges til. Så stik til dette skal skærmen have, går ud fra man enten kan bruge HDMI til DVI eller lign til dette.

Jeg håber folk giver besvare mig seriøst selvom der er mange lign. indlæg. har siddet og læst men er stadig i tvivl synes jeg.

På forhånd tak

\René

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 09 August 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

hvis du skal bruge den til mediacenter må jeg nok anbefale lcd og der vil en le40m61 nok være et oplagt valgt efter min mening.

Generelt hvis du skal have et mediacenter, så vil en lcd nok være at foretrække fremfor plasma.

videoilu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 August 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Enig
Til top Vis videoilu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af videoilu

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Dette er noe jeg ville ha spurgt Otto om. Personligt kan jeg ikke se hvorfor at signalkilden i dette tilfelde vil gøre et M61 til mere egnet end et PV60? PV60 kan køre 1:1 pixelmapping over VGA indgangen, og det har heller ingen store problemer med indbrændninger, selv om jeg tror at M61 vil være bedre på det punktet.

Uanset hvad signalkilden er så vil ikke det kunne endre på apparatets grundlæggende egenskaber, så om PV60 har et bedre billede med DVD som signal vil det nok også ha det om signalet kommer i fra en PC

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Sendt: 09 August 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke et kritikpunkt fra Otto, synes det er rart at folk har en mening og især når de kan forsvare den, så ikke noget der, men kunne være andre havde en anden mening eller måske den samme.

Har selv været lidt bange for plasma, pga indbrænding osv, men synes sku det er svært.

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Dette er noe jeg ville ha spurgt Otto om. Personligt kan jeg ikke se hvorfor at signalkilden i dette tilfelde vil gøre et M61 til mere egnet end et PV60? PV60 kan køre 1:1 pixelmapping over VGA indgangen, og det har heller ingen store problemer med indbrændninger, selv om jeg tror at M61 vil være bedre på det punktet.

Så længe det er et spørgsmål om at bruge MCE, så er jeg enig. I det øjeblik man vil bruge windows desktoppen, så er det lidt mindre optimalt, fordi de 1024x768 bliver strukket. Men udover dét, så er jeg enig - uanset signalkilde, så vil PV60 give et bedre billede. Og JA, også med HDTV selv om der er færre pixels på PV60. Der er andet end begrænsninger i signalbehandlingen der kan gøre at dén opløsning man rent faktisk ser på skærmen ikke altid er højere, fordi antallet af pixels er højere.

Jeg vil noget så gerne lave et debatindlæg omkring det ret interessante emne: Er flere pixels en garanti for højere opløsning? Det er bare så forp... svært at hoste op med konkrete fakta at bygge det op over, det er svært at måle den faktiske opløsning - der vil altid være en grad af subjektivitet.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes