| Sendt: 10 August 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Dette er noe jeg ville ha spurgt Otto om. Personligt kan jeg ikke se hvorfor at signalkilden i dette tilfelde vil gøre et M61 til mere egnet end et PV60? PV60 kan køre 1:1 pixelmapping over VGA indgangen, og det har heller ingen store problemer med indbrændninger, selv om jeg tror at M61 vil være bedre på det punktet. |
|
|
Så længe det er et spørgsmål om at bruge MCE, så er jeg enig. I det øjeblik man vil bruge windows desktoppen, så er det lidt mindre optimalt, fordi de 1024x768 bliver strukket. Men udover dét, så er jeg enig - uanset signalkilde, så vil PV60 give et bedre billede. Og JA, også med HDTV selv om der er færre pixels på PV60. Der er andet end begrænsninger i signalbehandlingen der kan gøre at dén opløsning man rent faktisk ser på skærmen ikke altid er højere, fordi antallet af pixels er højere.
Jeg vil noget så gerne lave et debatindlæg omkring det ret interessante emne: Er flere pixels en garanti for højere opløsning? Det er bare så forp... svært at hoste op med konkrete fakta at bygge det op over, det er svært at måle den faktiske opløsning - der vil altid være en grad af subjektivitet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|