Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: PLV-Z4 vs. PT-AE900 vs. PJ-TX200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Hej folkens. Jeg har kigget lidt på de 3 ovennævnte projektorer, og de ser jo alle 3 rigtig fine ud. Så ville høre om nogen af jer kunne svare mig på, hvilken projektor der er bedst. Når jeg siger bedst, mener jeg bedste billed samt mindst efterslæb og støj.
Håber nogle af jer har set alle 3 live, og kan svare mig på spørgsmålet, for de ligger jo alle 3 i det samme prisleje, så det kan være lidt svært at gætte sig til hvilken en der er bedst.

Ud over det, har jeg også et andet spørgsmål. Hvis jeg har den nye selector box, og ønsker at slutte den til projektoren via. HDMI, kan dette så lade sig gøre? Og kan det lade sig gøre at slutte et LCD tv samt projektoren til, begge via HDMI, evt. via en HDMI splitter?
Håber der sidder et par kloge hoveder der kan besvare mine spørgsmål :)

ps. hvis nogle af jer har et par gode forslag til et lærred, ville det være lækkert. havde tænkt på noget fast ramme lærred af art. Men skriv endelig hvis i har forslag, eller kender nogle gode forhandlere.
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

fonzelius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har set PJ-TX200 live, og den har et fint billede

Er glad for at du nu overvejer projektor efter vores lille snak!

soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

...jeg sidder med nøjagtigt det samme svære valg mellem de tre projektor kandidater - så jeg er med på en lytter!

Indtil videre er jog dog mest til PT-AE900 da jeg, til netop denne model, har læst flere yderst positive anmeldelser samt flest "personlige" bruger-anmeldelser. Desuden synes jeg dens størrelse passer lidt bedre ind i mit hjem.

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge herinde.. der er flere tråde om det samme i forummet

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

umiddelbart vil jeg mene at 900 og z4 er de mest interessante, jeg valgte selv z4, fordi flere har haft problemer med 900, og z4 har marginalt bedre billede. læs evt. otto-tc testen: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30073&K W=z4

Har du lidt flere penge bør du kigge på de nye dlp: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38102&K W=dlp

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Filur999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Har læst at Hitachi'en skulle have en elendig behandling af analog sd tv-signal i forhold til de to andre, og personligt synes jeg at den automatiske skydelåge der dækker linsen på Z4'eren når den er slukket er genial, da man nemt kan komme til at skubbe lidt til projectoren når man skal sætte dækslet på linsen efter brug..

Så mit valg ville være en Z4..

DenUkendteFisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har en tx200 er og vildt glad for den. Har ikke oplevet noget tidspunkt hvor jeg har tænkt noget negativt om billedet. Synes virkelig den leverer et flot billede. Men som stku siger, hvis du kan skrabe lidt mere sammen så kig på DLP, de er bare bedre 

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 10 August 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

OK. tak for svarende.. Z4 er nok den jeg hælder mest til, også efter at have læst diverse reviews osv. Hvad med henblik på lærred? Har kigget lidt på Lissau Plano fastramme, med grå dug. Ville det være at skyde helt ved siden af?

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg havde først en PTA900 og derefter en Z4 til test.... Første indtryk af PTA900 var rigtig godt, farver og kontrast var tæt på perfekt indstillet ved modtagelse.... Første indtryk af Z4'eren var derimod en anelse screen door og temmeligt kedelige farver.... efter lidt tweak blev Z4'eren dog helt forrygende og såvel farver, kontrast og ikke mindst skarphed i billedet, synes jeg overgår PTA900 markant....

Mit råd vil være: er du til tweak vælg Z4, hvor du vil få et for mig markant mere skarpt og lækkert billede.... er du ikke til tweak vælg PTA900, hvor du får mest out-of-the-box billede.... vil du sidde mindre end 1,4 (billedebreddefaktor til observeringsafstand) bør du også overveje PTA900, da denne stort set intet hønsenet har grundet smooth teknologi (samme årsag til at Z4'eren virker skarpere).... sidst synes jeg Z4'eren er langt den flotteste i finish.

Tjek evt. mit WWW for link til opsætning af Z4'eren....

Håber du kan bruge det til noget....

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

DenUkendteFisk skrev:
Jeg har en tx200 er og vildt glad for den. Har ikke oplevet noget tidspunkt hvor jeg har tænkt noget negativt om billedet. Synes virkelig den leverer et flot billede. Men som stku siger, hvis du kan skrabe lidt mere sammen så kig på DLP, de er bare bedre 

Har du set den i en battle mod de andre 2? Ked af at sige det, men billedet er bare en smule flottere på de 2 andre konkurenter! -Self. bare min mening. Jeg skal også selv igang med at købe i starten af næste måned, og mit valg falder på en Z4! Hvorfor? 1. flot og skarpt billede 2. Auto. dæksel over linsen er genialt 3.Det er ekstremt nemt at rense støv på panelerne.

Vælg: PLV-Z4

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 August 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Har også lige bestilt min Z4 :) bliver godt at få den ind ad døren. nogen der ved hvor jeg kan finde et motorlærred med ca. 1 meters dropdown? Mit lærred ska hænge i loftet, så det kører ned foran mit LCD TV, derfor ska der være temmelig stor dropdown på det, så jeg ikke får hold i nakken.
Nogen der har nogle forslag? Og vil i i øvrigt mene at en hvid dug med 0,8 i gain ville være en god lærredstype? kan ikke mørkelægge mit rum 100%, men tæt på.

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:
Har også lige bestilt min Z4 :) bliver godt at få den ind ad døren. nogen der ved hvor jeg kan finde et motorlærred med ca. 1 meters dropdown? Mit lærred ska hænge i loftet, så det kører ned foran mit LCD TV, derfor ska der være temmelig stor dropdown på det, så jeg ikke får hold i nakken.
Nogen der har nogle forslag? Og vil i i øvrigt mene at en hvid dug med 0,8 i gain ville være en god lærredstype? kan ikke mørkelægge mit rum 100%, men tæt på.

Så må du lige love at gi' en kort anmeldelse af den!

Jeg er sikker på at du bliver glad for den...

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 17 August 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:

DenUkendteFisk skrev:

Har du set den i en battle mod de andre 2? Ked af at sige det, men billedet er bare en smule flottere på de 2 andre konkurenter! -Self. bare min mening. Jeg skal også selv igang med at købe i starten af næste måned, og mit valg falder på en Z4! Hvorfor? 1. flot og skarpt billede 2. Auto. dæksel over linsen er genialt 3.Det er ekstremt nemt at rense støv på panelerne.

Det er jo heldigvis meget individuelt hvad man vil ha.. da jeg skulle vælge kom valget også ned mellem de tre, men Z4 blev hurtigt fjernet, da jeg synes farverne er MEGET flottere og mere rene på de to andre og så ligner den, efter min mening, noget der er løgn og burde være "Made in U.S.S.R. Ligner en gammel skoda (undskyld sammenligningen, men dens design er ikke kønt).

Jeg valgte så PJ200 pga det flotte billede og flot design. Eneste jeg kan savne lidt er lidt større zoom, men har ikke været noget problem og håber heller ikke det bliver  

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Wilhelmsen skrev:

DenUkendteFisk skrev:

Det er jo heldigvis meget individuelt hvad man vil ha.. da jeg skulle vælge kom valget også ned mellem de tre, men Z4 blev hurtigt fjernet, da jeg synes farverne er MEGET flottere og mere rene på de to andre og så ligner den, efter min mening, noget der er løgn og burde være "Made in U.S.S.R. Ligner en gammel skoda (undskyld sammenligningen, men dens design er ikke kønt).

Jeg valgte så PJ200 pga det flotte billede og flot design. Eneste jeg kan savne lidt er lidt større zoom, men har ikke været noget problem og håber heller ikke det bliver  

Synes jeg fornemmer et dejavu?

-Hvis Z4'eren bliver kalibreret ordenligt, når din TX200 den ikke til sokkeholderne, (har set dem op mod hinanden) og den er fuldstændig håbløs på alle analoge signalkilder. Og selv på digitale kilder kan de to ikke sammenlignes. Designmæssigt synes jeg den ligner noget der er revet ud at et sommerland. Z4'eren er meget mere stilren og elegant! ..Meen hvis du er glad for den, skal jeg ikke spolere din glæde!

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 18 August 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tror godt jeg ved hvilken projektor Wilhelmsen har (plus han jo selv nævner det)

Personligt synes jeg faktisk at panasonics er den kedeligste af de tre modeller. Det hænger nok sammen med at det er den mest neutrale design. Z4 har det der industri look som jeg faktisk synes er ret fedt (lidt hen af sammen stil som NAD). TX200 ligner faktisk noget fra et sommerland men er sku også fed fordi den skiller sig ud i forhold til de fleste andre projektorer.

Smag og behag

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Jeg tror godt jeg ved hvilken projektor Wilhelmsen har (plus han jo selv nævner det)

Personligt synes jeg faktisk at panasonics er den kedeligste af de tre modeller. Det hænger nok sammen med at det er den mest neutrale design. Z4 har det der industri look som jeg faktisk synes er ret fedt (lidt hen af sammen stil som NAD). TX200 ligner faktisk noget fra et sommerland men er sku også fed fordi den skiller sig ud i forhold til de fleste andre projektorer.

Smag og behag

Lige præcis

Jeg nævner da ingen steder at jeg er ejer af en Z4? -Meeen, jeg skulle gerne blive det i løbet af den næste måned!

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 18 August 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja men det er jo også stort set det samme (er det ihvertfald nu  )

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 August 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Har selv en TX-200 som jeg købte for 2 måneder siden. Dette link nedenfor, er fra den første dag jeg fik den op og hænge, så nyere billeder har jeg ikke. Men jeg har efterfølgende finjursteret den.

Se link

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39943&K W=hebsbebs

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes