| Forfatter |
|
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg har en Infocus Screenplay 4800 projektor, og har lige fået et component kabel som erstatning til mit gamle s-video stik.
Men så fandt jeg jo ud af at der ingen indgang til component er bagpå min projektor.... Og her kommer så spørgsmålet; hvad skal jeg gøre ? Skulle jeg have købt et andet slags stik, eller hvordan ?
Mvh Magnus
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
|
Hejsa..
Jeg har en Infocus Screenplay 4800 projektor, og har lige fået et component kabel som erstatning til mit gamle s-video stik.
Men så fandt jeg jo ud af at der ingen indgang til component er bagpå min projektor.... Og her kommer så spørgsmålet; hvad skal jeg gøre ? Skulle jeg have købt et andet slags stik, eller hvordan ?
Mvh Magnus
|
|
|
Hvad er outputtet fra din kilde?
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
component fra min denon 1910 dvd afspiller..
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke indgange har din projektor?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal anskaffe dig en adaptor som tillader component gennem s videostikket.
S-video to Component adapter (Part number: SP-VIDEO-ADPT)
Supports connection from the S-Video port on your InFocus digital display to Component Video for use with DVD players, HDTV Receivers, etc. Compatible with 480i signals; not for use with progressive signals.
Allows you to connect a video source such as a DVD player or cable box to your InFocus projector with component video.
m.v.h kanvas
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er kun s video og composit indgangi projektoren..
et sådant stik som du, kanvas, omtaler, er det jeg bruger nu - men er det det mest optimale ?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lige netop sådan en jeg bruger nu..
derudover kan jeg ikke forstå hvorfor den ikke kan vise 720p .?!?!? den viser 576i ?!?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk lige at du kun kan køre interlaced fra din DVD afspiller
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilket vil sige ?
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har klippet nedenstående fra projektorcentral
The X1/4800 is designed with a special seven-pin S-video connector that lets you input a component interlaced (480i) signal into the S-video port. InFocus provides an adapter that interfaces an RCA component cable to this special port. This adapter used to be shipped standard with the X1, but is no longer. It is now standard only with the Screenplay 4800. However, if you buy the X1 and you want this adapter, you can buy it for $20 on the Infocus website. So the fact that this adapter no longer ships with the X1 is not a good reason to spend $500 more for the Screenplay 4800.
Jeg kan iøvrigt ikke forstå hvorfor du lader din Dvdafspiller upskalere til 720p når din projektor kun har en opløsning på native 800x600??? Så skal projektoren jo skalere ned igen med dårligere kvalitet til følge. 
Du skal indstille din DVD til 575i. Det er jo det projektoren vil skalere til.
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lader ikke min dvd afspiller udskalere 720p, men der står bare at den kan vise 720p i manualen.. men lige nu viser den fint 576i
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er alt som det skal være. Du kører 576i component fra din DVD og projektoren omskalerer til 576p

|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 15 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |