Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så er DVDO VP50 landet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

iScan VP50: high-definition video processor & hub

MSRP $2,999

DVDO iScan VP50
  Specifications
Inputs/outputs
Silver Front Panel
SDI Module
Datasheet
Product Manual

Order Online from the DVDO Store
Find an Authorized DVDO Reseller
 


The DVDO® iScan™ VP50 is a high-definition video processor and A/V hub that converts standard definition, high definition and PC signals from your DVD player, HD-DVD player, Blu-ray Disc player, HD DVR, game console or PC to any output resolution between VGA and 1080p, including popular HDTV resolutions such as 720p and 1080i.

The VP50 serves as your complete A/V hub, providing audio/video switching that simultaneously eliminates A/V lipsync and allows a one wire connection to display for all of your video needs.

 

VRS Video Reference Series Technology by ABT VRS Precision Deinterlacing™ technology by ABT - 480i/576i/1080i Motion, Edge & Source-Adaptive Deinterlacer

  • Five-field motion adaptive deinterlacing
  • Edge adaptive processing for smooth diagonal edges
  • Three frame video processing delay (Max)
  • Game Modes with very low latency
    • Sub-1 frame delay with edge adaptive processing
    • 2 frame delay with edge and motion adaptive processing
  VRS Precision Video Scaling II™ technology by ABT - 10-bit Scaling with Enhanced Sharpness Control
  ABT's Precision Gamma Correction - individual R/G/B Adjustments (0.5-2.5)
  ABT's Precision AV LipSync™ - intelligent digital audio delay technology to match Audio & Video timing
  ABT's RightRate™ - High-Performance Framerate Conversion
  ABT's AutoVFR™ - Intelligent Component Video Inputs with Automatic Video Format Routing
  ABT's AutoCUE-C™ - Automatic Chroma Upsampling Error detection & correction
  Analog HD Transcoding and Processing
  4 HDMI inputs which process up to 1080p-50/60 input signals
  Flexible Input and Output Aspect Ratio Controls
  Display Profiles – For multiple display, framerate, and image shift configurations (10)
  10-bit, 300 MHz Instrumentation Quality DACs (2x Oversampling for 1080p)
  Full-frame Timebase Correction
  High performance, multi-standard video decoder (10-bit: 480i/576i; 12-bit: 480p/576p/720p/1080i)
  High-quality super-adaptive comb filter with 2D Y/C separation
 

Flexible Digital and Analog Audio switching and routing – 4 HDMI audio/video inputs, 5 assignable audio inputs (4 digital, 1 analog) with 1 HDMI audio/video output and 2 active digital audio outputs.

 

Software Upgradeable

 

Ser spændende ud!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Fy for den lede da. Den ser meget seriøs ud. Nu må VP30eren jo kunne fåes for en slik. Ikke også Hr Jdg1(det var en hentydning)

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Fy for den lede da. Den ser meget seriøs ud. Nu må VP30eren jo kunne fåes for en slik. Ikke også Hr Jdg1(det var en hentydning)

MVH WRONG

Nu er det fede jo ved DVDO, at de har et "trade-in" program.

Så man afleverer den gamle model og får en ganske pæn rabat på den nye model. Derfor kommer min VP30'er ikke på brugtmarkedet

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
wrong skrev:

Fy for den lede da. Den ser meget seriøs ud. Nu må VP30eren jo kunne fåes for en slik. Ikke også Hr Jdg1(det var en hentydning)

MVH WRONG

Nu er det fede jo ved DVDO, at de har et "trade-in" program.

Så man afleverer den gamle model og får en ganske pæn rabat på den nye model. Derfor kommer min VP30'er ikke på brugtmarkedet

Den behøver da bestemt heller ikke på brugtmarkedet. Du kan bare sende en PB til mig

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Et spørsmål:
Hvis man har en scaler som denne og en dvd med HDMI er det så ikke lige meget hvor god dvdens billedekredsløb er? Jeg mener det er jo DVDO der laver alt arbejdet oder?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Et spørsmål:
Hvis man har en scaler som denne og en dvd med HDMI er det så ikke lige meget hvor god dvdens billedekredsløb er? Jeg mener det er jo DVDO der laver alt arbejdet oder?

Nej ikke helt. Hvis du har en afspiller med SDI ryger signalet fuldstændig ubehandlet over i scaleren. HDMI bliver behandlet af den scaler der sidder i afspilleren, som så igen bliver behandlet i scaleren. Correct me if `m wrong

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ok..så skal man jo "bare" have SDI
Vil en HD DVD / BD afspiller have gang af sådan en fætter som DVDO?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Et spørsmål:
Hvis man har en scaler som denne og en dvd med HDMI er det så ikke lige meget hvor god dvdens billedekredsløb er? Jeg mener det er jo DVDO der laver alt arbejdet oder?

Ja, hvis du sætter afspilleren til at spytte et interlaced signal ud (480i for ntsc og 576i for pal).

Det optimale vil dog være et SDI output.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ok..så skal man jo "bare" have SDI
Vil en HD DVD / BD afspiller have gang af sådan en fætter som DVDO?

Mener du gavn? Det er et godt spørgsmål. anyone???

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Ok..så skal man jo "bare" have SDI
Vil en HD DVD / BD afspiller have gang af sådan en fætter som DVDO?

Det kommer an på....

Ej, hvis du har en 1080p projektor/skærm, så skal der ikke foretages skalering (dog mulig justering af timings) - så den del af dvdo'en kommer du ikke til at bruge. (Heller ikke de-interlacingen, hvis der ellers snart kommer en ordentlig afspiller på markedet - med 1080p24 output).

Men den kan jo en del mere end det - herunder foretager en del billedjusteringer osv.

Men kort sagt - hvis jeg kun så HD-DVD og Blu-Ray (med 1080p24 output) og intet andet, og jeg havde en skærm/projektor der kunne vise 1080p, så ville jeg nok ikke investere i en scaler.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 August 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Raskolnikov skrev:
Ok..så skal man jo "bare" have SDI
Vil en HD DVD / BD afspiller have gang af sådan en fætter som DVDO?

Det kommer an på....

Ej, hvis du har en 1080p projektor/skærm, så skal der ikke foretages skalering (dog mulig justering af timings) - så den del af dvdo'en kommer du ikke til at bruge. (Heller ikke de-interlacingen, hvis der ellers snart kommer en ordentlig afspiller på markedet - med 1080p24 output).

Men den kan jo en del mere end det - herunder foretager en del billedjusteringer osv.

Men kort sagt - hvis jeg kun så HD-DVD og Blu-Ray (med 1080p24 output) og intet andet, og jeg havde en skærm/projektor der kunne vise 1080p, så ville jeg nok ikke investere i en scaler.

1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Raskolnikov skrev:
Et spørsmål:
Hvis man har en scaler som denne og en dvd med HDMI er det så ikke lige meget hvor god dvdens billedekredsløb er? Jeg mener det er jo DVDO der laver alt arbejdet oder?

Nej ikke helt. Hvis du har en afspiller med SDI ryger signalet fuldstændig ubehandlet over i scaleren. HDMI bliver behandlet af den scaler der sidder i afspilleren, som så igen bliver behandlet i scaleren. Correct me if `m wrong

Hvis du ikke er wrong, hvem er du så?  Seriøst: Du har delvist ret, men kun delvist. HDMI er ikke nødvendigvis skaleret, eksempelvis Pioneer's afspillere kan sende interlaced, uskaleret output ud via HDMI. Det betyder bare ikke at signalet er ubehandlet - strømmen fra MPEG-chippen skal stadig moduleres til et video-signal med sort og hvid-levels de rigtige steder, for nu bare at nævne én detalje. Der er forskelle på billedkvaliteten via HDMI der rækker ud over skalering og de-interlacing.

Mht. SDI, så er det stadig ikke et decideret ubehandlet signal der sendes til scaleren. Det er signalet fra MPEG decoderen der sendes ubehandlet videre. Det betyder at forskelle i MPEG decoderen, f.eks. chroma bug, stadig har indflydelse. Dvs. selv om du kører SDI, er der stadig forskel på hvilken afspiller du bruger. En HDMI lavet _rigtigt_, og med interlaced uskaleret output, kan i princippet levere et fuldt ud lige så godt signal til scaleren som SDI. At sammenligne SDI vs. HDMI ud fra en DV 989 står på to-do listen, men jeg har ikke haft tid til det endnu...

Mht. VP50, så ER der én på vej hjem i stuen...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 22 August 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
wrong skrev:

Raskolnikov skrev:
Et spørsmål:
Hvis man har en scaler som denne og en dvd med HDMI er det så ikke lige meget hvor god dvdens billedekredsløb er? Jeg mener det er jo DVDO der laver alt arbejdet oder?

Nej ikke helt. Hvis du har en afspiller med SDI ryger signalet fuldstændig ubehandlet over i scaleren. HDMI bliver behandlet af den scaler der sidder i afspilleren, som så igen bliver behandlet i scaleren. Correct me if `m wrong

 At sammenligne SDI vs. HDMI ud fra en DV 989 står på to-do listen, men jeg har ikke haft tid til det endnu...

Hej Otto

Det kunne være super cool med sådan en sammenlignende test (evt. også med andre afspillere?)

Der har været en del teoretisk snak om SDI vs. HDMI på bl.a. avsforum, men jeg tror nu ikke at det er en reel forskel så længe signalet hives ud af afspilleren lige efter mpeg dekoderen.

Men en faktisk test vil være et kærkomment initiativ!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 August 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.

Ja, 24 frames (48 fps output ville også være ok)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.



Ikke fordi jeg på nogen måde vil korrekse dig, Otto - men måske er det interessant at vide hvorfor lige 24 frames, når man er vant til 25 / 50interlaced fields..:

24 frames, fordi film bliver optaget med 24 frames i sekundet - derfor har det faktisk ikke været helt nemt at scanne film til video, men vi har som brugere gennem 40-50 år vænnet os til den dårlige løsning (vi har jo heller ikke haft noget at sammenligne med).

Har ikke selv set 1080p24 endnu, men jeg tror ikke det kun er teoretisk feinschmeckeri, men er overbevidst om, at det faktisk vil gi' et super roligt billede - både pga. afskaffelsen af fields, men også fordi man ikke skal konvertere frameraten.

Otto - please correct me if I'm wrong ?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 23 August 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.

Ja, 24 frames (48 fps output ville også være ok)



Mener du 48 fields ?

Hvor vil ellers få de sidste frames fra - det er mig bekendt kun highspeed kameraer - der bruges til superslow ved sportsoptagelser - der kan optage mere end 25 frames, og de benyttes som sagt kun til sportsoptagelser med det formal at blive afviklet som 25fps video... findes der udstyr der kan afspille med højere framerate ? (bortset fra NTSC's 30fps, men det er en helt anden historie).
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 August 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
jdg1 skrev:
Otto, TC skrev:
wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.

Ja, 24 frames (48 fps output ville også være ok)



Mener du 48 fields ?

Hvor vil ellers få de sidste frames fra - det er mig bekendt kun highspeed kameraer - der bruges til superslow ved sportsoptagelser - der kan optage mere end 25 frames, og de benyttes som sagt kun til sportsoptagelser med det formal at blive afviklet som 25fps video... findes der udstyr der kan afspille med højere framerate ? (bortset fra NTSC's 30fps, men det er en helt anden historie).

Du gentager 2 frames pr. gang - 2:2 (nogle projektor/skærme kan ikke vise 24, men kan godt vise 48)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 23 August 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Otto, TC skrev:
wrong skrev:
1080p24???

Er det 24 frames/bit eller???? der er tale om(de dumme må jo spørge)

24 frames.



Ikke fordi jeg på nogen måde vil korrekse dig, Otto - men måske er det interessant at vide hvorfor lige 24 frames, når man er vant til 25 / 50interlaced fields..:

24 frames, fordi film bliver optaget med 24 frames i sekundet - derfor har det faktisk ikke været helt nemt at scanne film til video, men vi har som brugere gennem 40-50 år vænnet os til den dårlige løsning (vi har jo heller ikke haft noget at sammenligne med).

Har ikke selv set 1080p24 endnu, men jeg tror ikke det kun er teoretisk feinschmeckeri, men er overbevidst om, at det faktisk vil gi' et super roligt billede - både pga. afskaffelsen af fields, men også fordi man ikke skal konvertere frameraten.

Otto - please correct me if I'm wrong ?

Hej Erla - du er på rette spor

Pal film har været konverteret fra 24 fps til 25 fps med det "berygtede" Pal-speedup som følge. NTSC film har beholdt de 24 fps. men man har været nødsaget til at bruge 3:2 pulldown for, at opnå de nødvendige 60hz.

Flere scalere og skærme/projektorer understøtter nu afspilning ved 48 hz, dvs. at man med NTSC film undgår 3:2 pulldown og derved kan få et "judder-frit" billede. Lidt det samme som med 1080p24.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 23 August 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Der har været en del teoretisk snak om SDI vs. HDMI på bl.a. avsforum, men jeg tror nu ikke at det er en reel forskel så længe signalet hives ud af afspilleren lige efter mpeg dekoderen.

Tænker du på forskel mellem HDMI vs. SDI, eller forskel mellem forskellige afspillere?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes