Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PV60E Kontra Samsung PS-42Q7H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har nu fulgt med i flere tråde/emner omkring hvilket tv der er bedst (til mine behov)

Jeg har brugt noget der minder om 6 måneder på at lede efter et tv. og i starten af denne uge, troede jeg, jeg havde fundet det i form af Samsung PS-42Q7H.

Derfor fulgte jeg denne tråd med stor begejstring.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40088&K W=42Q7H&PN=0&TPN=1

Efter ca. 8 sider, begynder fejlene dog at melde sig. Selvfølgelig er der fejl ved alt, men den fejl med eksempelvis Jarhead er simpelthen for meget til mig. Synes heller ikke at der var nogen ansvarsfølelse at spore hos Samsung i de indlæg der var omkring det.

Hvorom alting er, så søgte jeg lidt videre her og på recordere.dk og faldt over PS60'eren som mange folk ikke kunne få armene ned over. Det skulle simpelthen være det bedste tv (plasma eller lcd) i prisklassen. Min pengepung siger max 15k, så dette tv så ud til at være min endelig indgang til fladskærmstv.

Derfor har jeg brugt den seneste uge på at læse tråde/indlæg på div. fora, tests, sammenligninger o.a. og det så ud til at leve op til mine 'strenge' krav.

Jeg var så i Expert i Fields for at se på det og vurdere med mine egne øjne. Der løb jeg jo selvfølgelig ind i en sælger som først sagde de ikke havde PV60E...
Det kunne jeg så fortælle ham, at det havde de.

Det første jeg så bed mærke i er hvor ualmindeligt uattraktivt det er. Det er jo på grænsen til grimt? Der har Panasonic godt nok tabt bolden i min bog. Så kan man diskutere om hvorvidt det er designet eller billedkvalitet man går efter. Jeg synes at tingene godt må passe sammen..

ANYWAY! De havde det så stående ved siden af Samsungs "nye" (??) Q7 som liiige var kommet ud fra fabrikken (ifølge sælgeren) og det var altså det ypperste indenfor plasma - igen ifølge sælgeren.

Dog var jeg utroligt skuffet over at PV60'eren stod så dårligt i forhold til Q7'eren. Selvfølgelig dukker hele den der debat op om at det er dårligt signal, det går ud til flere skærme, bla, bla, bla.. Men signalet til Q7'eren og PV60'eren var vel det samme? Måske er Q7'eren et skide godt tv?

Jeg er i syv sind og hvad jeg skal erhverve mig. Jeg har et budget på 15k og jeg ønsker selvfølgelig det bedst mulige billede uden at det bliver nødvendigt at gå på kompromis med designet.
Det tv'et (40-42") hovedsageligt skal bruges til er tv kiggeri og dernæst dvd og lidt xbox360. Derfor er et godt tv billede værdsat. Er klar over at intet fladskærmstv står som et CRT, men vil da gerne komme så tæt på som muligt.. Er det utopi?

Har ladet mig fortælle at intet tv i sort (bryder mig ikke om sølv) under 20k kan matche PV60'eren i billed.

Hilfe?

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 August 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis du er tilfreds med både design og billedkvalietet på Samsungen ud fra hvad du selv har set så er det vel ligemeget hvad andre synes.

Med hensyn til PV60 så er design jo en smagsag - jeg synes at den er utrolig flot hjemme i min stue. Da jeg begyndte at se på fladskærme for 1 års tid siden, var jeg også mest til de piano lakerede sorte rammer, men jeg er efterhånden kommet frem til, at skinnende sort er upraktisk pga. støv, små ridser og genskin/reflektioner.

PV60 har et kanon billede på såvel analoge kanaler, satelit og dvd - jeg har igen persolig erfaring med Samsungen, men iflg. de indlæg jeg har set kan den ikke måle sig med PV60.

Med hensyn til dit besøg i Expert kan fornemmelsen af billed kvalieten skyldes, at de står med fabriksindstillingerne, hvor Samsung (på de jeg har set) står med meget høj kontrast og farve og dermed umiddelbar ser indbydende ud. Tro mig når du kommer hjem i stuen og får skruet ned til det niveau som du vil køre med i daglig brug, så ser tingene anderledes ud.

Men igen, hvis du er tilfreds med Samsungen så køb den og tænkt ikke så meget på hvad andre mener.

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun forholde mig til de oplevelser andre har haft med de forskellige tv da jeg ikke har ejet nogen af dem selv.

Det eneste der tiltaler mig ved Samsungen er designet. Piano lakken er flot men er den upraktisk fås den jo også i mat sort. Det eneste der tiltaler mig ved PV60'eren er billedet, da hvad jeg har hørt, skulle være et af de bedste i prisklassen. Men designet/farven er et kæmpe turn off.

Så jeg skal måske i virkeligheden lede efter en helt 3. skærm?

De fabriksindstillinger PV60'eren tilsyneladende stod med var VIRKELIGT dårlige. Sådan kan det da umuligt stå fra fabrikkens side. Jeg må ha' set et tv en amatør sælger  har pillet for meget ved.

Er der nogen der ved om 60'eren i Panasonic Centret på Frederikbsberg er indstillet godt?

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal kigge efter en 3. skærm og det skal være plasma kan du jo vælge at se på:

• Pioneer (sort pianolak og top billedkvalitet) pris 20.000+
  • LG 42PC1R(R) - EISA award for bedste Plasma

Pioneer sender nye modeller på gaden i september hvor den billigste har en vejledende pris på ca. 22.000 - kan måske kommer under 20.000 i butikkerne.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 August 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

DannyBeyer skrev:

Jeg kan kun forholde mig til de oplevelser andre har haft med de forskellige tv da jeg ikke har ejet nogen af dem selv.

Det eneste der tiltaler mig ved Samsungen er designet. Piano lakken er flot men er den upraktisk fås den jo også i mat sort. Det eneste der tiltaler mig ved PV60'eren er billedet, da hvad jeg har hørt, skulle være et af de bedste i prisklassen. Men designet/farven er et kæmpe turn off.

Så jeg skal måske i virkeligheden lede efter en helt 3. skærm?

De fabriksindstillinger PV60'eren tilsyneladende stod med var VIRKELIGT dårlige. Sådan kan det da umuligt stå fra fabrikkens side. Jeg må ha' set et tv en amatør sælger  har pillet for meget ved.

Er der nogen der ved om 60'eren i Panasonic Centret på Frederikbsberg er indstillet godt?

Panasonic laver jo en version med bedre design, som så er lidt dyrere. Den hedder PV600.

Den er nok stadig ikke så enkel i designet som fx en Pioneer, men lidt der henad.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

LG kunne være en kandidat.. Har kun læst om dem i forhold til PV60.. Og der er den jo ikke lige så god.

Ja PV600 er lidt pænere men også det dyrere :( og det eneste man får for pengene er flere tilslutninger og et anderledes design.

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Om den har bedre design er jo en smagsag, men ellers har PV600 følgende forbedringer i forhold til PV60:

• Bedre højtalere
  • PIP og PAP
  • SD kortlæser
  • Anden fjernbetjening

Billedet på de 2 modeller og tilslutningsmulighederne er de samme. 

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

DannyBeyer skrev:

LG kunne være en kandidat.. Har kun læst om dem i forhold til PV60.. Og der er den jo ikke lige så god.

Du må nok desværre indse, at med mindre du vil betale for en Pioneer så kan du ikke få Panasonics billedkvalitet med Samsungens design i noget tv, som er på markedet idag.

Du må derfor gøre op med dig selv om du vil gå på kompromis med enten billedkvalitet eller design eller betale det ekstra som en Pioneer koster - eller også vente til der kommer en model som lever op til dine krav.  

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 25 August 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Panasonic pv600 kan fås til gode priser i tyskland!?! der har jeg købt mit...

Jeg har alm kabel tv fra tdc og mine antenne forhold er ikke jordens bedste! men mit tv står godt og klart! hvis man kommer for tæt på skærmen, kan man selvføjlig godt se det er lidt sløret. (men der er alle skærme) Men ikke fra kigge afstand! Jeg kan klart anbefale pv600.

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg skal ind og se både PV60 og PV600 med korrekte indstillinger i Panasonic centret på Frederiksberg. Tror måske jeg overreagerede mht. designet. Kan være jeg blev så skuffet over billedet at jeg ikke rigtig fik set det med neutrale øjne.

Hvor meget 'dårligere' er Samsung dog? For det er nu altså flot at se på..

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Panasonic pv600 kan fås til gode priser i tyskland!?! der har jeg købt mit...

Jeg har alm kabel tv fra tdc og mine antenne forhold er ikke jordens bedste! men mit tv står godt og klart! hvis man kommer for tæt på skærmen, kan man selvføjlig godt se det er lidt sløret. (men der er alle skærme) Men ikke fra kigge afstand! Jeg kan klart anbefale pv600.

Har du links? Hvilke shops kan anbefales? Aldrig kigget i Tyskland efter tv.

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også at man ser lidt skævt til designet på Panasonic når man har billedet af sort Piano lak på nethinden - det gjorde jeg ihvertifald - endte alligevel med en Panasonic efter nærmere eftersyn og er bestemt ikke blevet skuffet. Det er noget helt andet når den kommer hjem i stuen der ser den altså godt ud.

Jeg tror ikke at billedet på Samsungen er så meget dårligere at man ikke kan leve med det - det kommer nok an på hvor kritisk man er.    

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

DannyBeyer skrev:

Har du links? Hvilke shops kan anbefales? Aldrig kigget i Tyskland efter tv.

[/QUOTE]

www.medianess.de

42PX60 til 1.767 euro (med DVB-T)

42PV60 til 1.644 euro

42PX600 til 1.998 euro (med DVB-T)

42Q7H til 1.805 euro

42C7H til 1.680 euro (mat lak)

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ullum, inde i Expert var PV60'eren omgivet af Samsung skærme og jeg kunne høre på sælgeren at det klart var denne skærm der var favoritten (Samsung). Så måske skal den ses i 'vante' omgivelser hos Panasonic så, om nogen, må kunne få den til at fremstå så flot som den kan.

Tak for links! Men er der ingen PV600?? (uden digi tuner)
Har hørt lidt om at den bliver ubrugelig når HD bliver en standard herhjemme (MPG4).

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige været inde og kigge på www.idealo.de efter PV600. Såvidt jeg kan se er den dyrere end PX600. Er det ikke det samme tv bare med digital tuner??

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

DannyBeyer skrev:

Tak for links! Men er der ingen PV600?? (uden digi tuner)
Har hørt lidt om at den bliver ubrugelig når HD bliver en standard herhjemme (MPG4).

De har den ikke hos Medianess. 

Der går jo nok lidt tid inden HD bliver standard herhjemme - det sker i hvertifald ikke de første 2-3 år og ind til da kunnne man godt havde glæde af DVB-T til at modtage TV2 digitalt hvis idag fanger den med alm. antenne.

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

DannyBeyer skrev:
Nu har jeg lige været inde og kigge på www.idealo.de efter PV600. Såvidt jeg kan se er den dyrere end PX600. Er det ikke det samme tv bare med digital tuner??

Jo det er samme TV hvor PX har DVB-T - det kan være fordi det ikke er de samme butikker som forhandler dem.

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Er der nogen kanaler idag der viser HD?

C More FIlm (HD)?

Er det forkert antaget at det eneste jeg så behøver er et tv der er HD ready og så den kanal og så er jeg kørende? Eller er den digital tuner nødvendig? Og kan den tuner i PX'eren klare det?

Det virker som et dumt spørgsmål men det jeg tænker er at, hvis kanal allerede er HD så er det vel ikk nødvendigt for en tuner at 'behandle' signalet.. oder was?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 August 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Den digitale tuner i PX60/PX600 har ikke noget med HDTV at gøre, men den kan fange alm. tv-signaler digitalt via DVB-T-nettet.

C More er vist den eneste, der endnu sendes til DK, og du skal bruge en sat.modtager eller selector/stofa samt et abonnement, der understøtter den. Mao.: ved HDTV bruger du en ekstern tuner, ikke den interne, og slutter det til via HDMI
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

DannyBeyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

puha.. jeg er en rookie når det kommer til tv signaler og alt det der.

Jeg har en Parabol på taget og en Grundig modtager stående. Mangler jeg andet ud over en ekstern tuner? Hvorfor kan den indbyggede i PX600'eren ikke bruges? Troede at det var lige præcis det den var til.. Tror jeg der er mange der gør

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes