Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg gøre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Red Devils
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 September 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg søger nogle gode råd da jeg er kommet meget i tvil ang. køb af nyt tv. Har i øjeblikket et Philips 32" PW 9617 som er 4 år gammel og som har et udemærket billede, men der er kommet nogle ridser/belægninger øvrest i skærmen, som dog kun ses når det er meget mørkt og så er fjernbetjenningen også ved at gå i stykker, så jeg har været lidt ude og kigge på især Lcd men også lidt plasma og må indrømme jeg blev dybt skuffet over Lcd skærme og her snakker vi topmodellerne fra Philips, Sony og Samsung, som alle ser gode ud når de skal vise dvd, men som har store problemer med fodbold. Græsset ligner noget grød og jeg tænker så hvorfor jeg skulle skifte mit gamle tv ud, når de har så store problemer med fodbold.

Jeg fik så set et Pioneer 50" plasma forleden dag desværre kun i ca 1o minutter, men det fodbold jeg nåede at se så faktisk udemærket ud.Ville jeg få en forbedring ved at vælge et Pioneer plasma i forhold til min gamle skærm eller er andre børnersygdomme?
Til top Vis Red Devils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red Devils

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Du vil jo få et større TV - om ikke andet

Fodbold på en 42" eller 50" skærm er meget sjovere end på en 32".

Hvis du vælger en Pioneer tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om billedkvaliteten den er tæt på at være på højde med dit nuværende på alm. tv og bedre på dvd.

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

EyeOfBeauty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 September 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Ifølge en expert på DR1 i sidste uge er det bedste køb et billedrørstv - du får mest for pengene og farverne er naturtro - det er de ikke på et LCD TV.
Til top Vis EyeOfBeauty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EyeOfBeauty

Fumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

ET "gammelt daw´s" CRT tv er stadigvæk det bedste billed på alm. TV heriblandt oxo fodbold som du selv nævner, der kan hverken plasma eller LCD komme helt op endnu, de er på vej og den store Pioneer som du selv nævner er der næsten men dog ikke helt endnu. Hvis du udelukkende kigger på det som en investering i et godt billed over alm. analog fjernsyns kiggeri så skal du ikke købe hverken plasma eller LCD, men derimod et CRT du for MEGET mere for pengene i kvalitet, men design og "fylde" må du så leve med.

Hvordan man ser farverne på de forskellige typer er ligeså forskellig som vores smag på sko bare for at tage noget, det billed du måske syntes er et super billed er i andres øjne noget være crap, da de ser efter andre ting, så stol på dine egne øjne og køb ud fra dem.

Dette er jo min egen helt personlige mening og andre kan mene anerledes.

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 September 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

EyeOfBeauty skrev:
Ifølge en expert på DR1 i sidste uge er det bedste køb et billedrørstv - du får mest for pengene og farverne er naturtro - det er de ikke på et LCD TV.

Nu spurgte manden jo om han ville få et bedre billede med plasma - så en sammenligning med LCD kan jo ikke bruges til meget i den sammenhæng.

Jeg vil fastholde, at billedet på både Pioneer og Panasonic plasma er på højde med CRT når man tager i betragtning, at de samme pixels skal fylde en større skærm (42" ved plasma kontra 32" ved CRT).  

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes