Forfatter |
|
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 01 December 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har tænkt mig at investere i et Da-Lite lærred til min kommende projektor, men har haft svært ved at finde nogen danske forhandlere. Den eneste danske forhandler jeg har været i kontakt med var ALT for dyr i forhold til priserne i USA. Så kender I nogen billige da-lite forhandlere indenfor EU (helst online)?

|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg ved ikke hvilken forhandler du har prøvet.
Men kontakt LISSAU i Vejle www.lissau.dk, de er den danske importør/agent af Da-lite, og de kan henvise dig til nærmeste forhandler.
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Bare til information! Så ejer PROJECTA Da-Lite, og de bruger de samme due til lærreder. Så du kan sparre en del ve ikke at fragte lange kasser over atlanten.
www.projecta.nl
Peter
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
crtcinema i USA er MEGET billige med dalite lærreder.
Jeg har selv bestilt et 92" 16:9 fast rammer med Cinema Vision 1.3 gain ISF certificeret dug til ca 3300kr inkl fragt.
Dertil kommer så told og voms....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert skrev:
Hejsa.
Men kontakt LISSAU i Vejle www.lissau.dk, de er den danske importør/agent af Da-lite, og de kan henvise dig til nærmeste forhandler.
|
|
|
Tak for linket. Jeg vil checke dem ud og evt. sende dem en mail. 
CPH-R skrev:
Hej,
Bare til information! Så ejer PROJECTA Da-Lite, og de bruger de samme due til lærreder. Så du kan sparre en del ve ikke at fragte lange kasser over atlanten.
www.projecta.nl
Peter
|
|
|
Projecta har jo kun to forskellige lærredtyper at vælge imellem, hvor Da-Lite har 14 eller flere forskellige, så det kan da vel ikke være helt det samme, eller har jeg misforstået noget? 
Webmonkey skrev:
Jeg har selv bestilt et 92" 16:9 fast rammer med Cinema Vision 1.3 gain ISF certificeret dug til ca 3300kr inkl fragt.
|
|
|
Ja, det er godt nok billigt, men de har ikke lige præcis den type lærred jeg leder efter. Jeg kan jo prøve at skrive til dem om de har den jeg leder efter (HCCV - High Contrast Cinema Vision i fast ramme). Dog ser den hjemmeside lige lovlig amatøragtig nok ud. Det virker ikke helt professionelt. Var du tilfreds med deres service da du bestilte der?
|
Til top |
|
|
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
Robert skrev:
Hejsa.
|
|
|
Tak for linket. Jeg vil checke dem ud og evt. sende dem en mail. 
CPH-R skrev:
Hej,
www.projecta.nl
Peter
|
|
|
Projecta har jo kun to forskellige lærredtyper at vælge imellem, hvor Da-Lite har 14 eller flere forskellige, så det kan da vel ikke være helt det samme, eller har jeg misforstået noget? 
Webmonkey skrev:
|
|
|
Ja, det er godt nok billigt, men de har ikke lige præcis den type lærred jeg leder efter. Jeg kan jo prøve at skrive til dem om de har den jeg leder efter (HCCV - High Contrast Cinema Vision i fast ramme). Dog ser den hjemmeside lige lovlig amatøragtig nok ud. Det virker ikke helt professionelt. Var du tilfreds med deres service da du bestilte der?
|
|
|
Nej! Projecta har 12 og ikke 2 forskellige lærreds typer ! 
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan jeg se en oversigt over de 12 lærredtyper?
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja, jeg bør jo nok lige nævne at når jeg siger "lærredtype" så snakker jeg om selve lærreddugen (Da-Mat, HCCV osv.) og IKKE indramningen (motoriseret, manuelt osv.) . Bare lige for at forhindre en misforståelse!
|
Til top |
|
|
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jeg også 

Også skulle der være kommet en ny Cinema High Contrast som ikke er i blandt overstående !
|
Til top |
|
|
pass Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, Lissau er ikke distributør for Da-Lite. De laver deres egne lærreder, som ikke har noget med Da-Lite at gøre. Det er iFORE der er det.
Men prøv evt. hos Hifiklubben på åboulevarden, de forhandler da-lite lærreder.
Hilsen
pass
|
Til top |
|
|
pass Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Da-Lite der har andel i Projecta og ikek omvendt. Men de gode duge som Cinema Vision fåes ikke i projecta serien. Det er kun de billige duge der bruges dertil.
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for oversigten Fynni.
pass, nu leder jeg efter den mest økonomisk rigtige pris på Da-Lite og HiFi Klubben er ikke ligefrem kendt for deres billige priser, men tak for svaret alligevel. Det kan være jeg tjekker dem ud alligevel.
|
Til top |
|
|
Quality Screen Branchemedlem

Branchemedlem
Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 04 December 2003 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Danny
Du skal være velkommen til at ringe til mig, jeg har ikke Da-Lite men kender branchen rimlig godt så jeg kunne måske hjælpe dig.
Med venlig hilsen / Best Regards
Quality Screen
John Sulsbrück Jensen Lundtofteparken 37 2800 Kgs. Lyngby
Tlf. +45 45 930 832 - Fax. +45 45 930 892 Mob. +45 40 389 862
E-mail salg@qualityscreen.dk
www.qualityscreen.dk
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
pass skrev:
Men prøv evt. hos Hifiklubben på åboulevarden, de forhandler da-lite lærreder.
|
|
|
Jeg skrev til HiFiKlubben og deres pris for følgende lærred var 15.995 kr.!
92" Cinema Contour m/Pro Trim og High Contrast Cinema Vision dug.
I USA kan man få det samme for ca. 6000 kr., dog uden moms og told iberegnet. Men jeg tvivler på at moms og told løber op i 10.000 kr. ...eller hvad?
Quality Screen skrev:
Hej Danny
Du skal være velkommen til at ringe til mig, jeg har ikke Da-Lite men kender branchen rimlig godt så jeg kunne måske hjælpe dig.
|
|
|
Tak for tilbuddet, men jeg har nu rimelig gode forbindelser selv...eller rettere sagt min far har gode forbindelser med rabatter og så'n. Jeg ville bare lige høre om der var nogen der kendte nogen billige Da-Lite forhandlere indenfor EU. Jeg tvivler dog på at jeg kommer til at købe lærred i Danmark. Vores priser er lige lovlig pebrede...desværre. Men tak for tilbuddet. 
|
Til top |
|
|
Lissau Vejle Branchemedlem

Lissau A/S
Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 15 December 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer på banen da det er nødvendigt for mig at slå fast at :
Der hos Lissau A/S anvendes den "rigtige" HCCV (High Contrast CinemaVision) fra Da-Lite USA.
Og prisen på et 16:9 rammelærred med HCCV i størrelse 92" (billedmål 203,5cm x 114,4cm) kan købes hos vores forhandler til en vejl. pris på 5637,00kr incl moms.
For nærmeste forhandler kontakt os venligst på nedstående adresse eller mail.
Lissau A/S Bakken 4 7120 Vejle Ø tlf. 75 81 66 33 Fax 75 81 66 34 eller mail as@lissau.dk
Med venlig hilsen
Lissau A/S
Allan Skovsgaard
|
Til top |
|
|
Jens krogsgaard Branchemedlem

Best-Seat
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
Hej
Jeg har tænkt mig at investere i et Da-Lite lærred til min kommende projektor, men har haft svært ved at finde nogen danske forhandlere. Den eneste danske forhandler jeg har været i kontakt med var ALT for dyr i forhold til priserne i USA. Så kender I nogen billige da-lite forhandlere indenfor EU (helst online)?

|
|
|
Hvilken projektor skal lærredet bruges sammen med? __________________ Jens Krogsgaard, Best-Seat, http://www.best-seat.dk
|
Til top |
|
|
pulse83net Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens krogsgaard skrev:
Hvilken projektor skal lærredet bruges sammen med?
|
|
|
Panasonic PT AE300
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quality Screen skrev:
Hej Danny
Quality Screen
www.qualityscreen.dk
|
|
|
Jeg hoppede lige ind på din hjemmeside og checkede dine produkter ud. Ganske interessant! Har du hørt om copyright og ophavsret? Det er 2 ord for det samme, og jeg tror ikke at Sony og de andre producenter, vil blive særlige glade når de ser at du manipulere deres produktbilleder og indsætter egne produkter på dem 
Det er en grov overtrædelse af loven om ophavsret og i strid med markedsføringsloven. Du kan få et stort erstatningskrav serveret af deres jurister og normalt vil dete udgøre en faktor x 3 af hvad et sådant billede er værd og normalt koster hos et billedebureau. Så jeg vil råde dig til at pille det omgående af. Produktbilleder stilles til rådighed for producenternes forhandlere og må ikke manipuleres på nogen måde. Du går 10 meter over stregen om jeg må have lov at sige min mening lige ud 
|
Til top |
|
|
Quality Screen Branchemedlem

Branchemedlem
Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 16 December 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian M. Andersen
Først vil jeg gerne takke dig for din omtanke, det var pænt af dig både at sende mig en mail privat og her på HiFi4ll.

Men nu ligger landet sådan at ophavsretten til de billeder, der er på min hjemmeside ligger hos Draper, og at billederne er lavet specialt til producenten af de filmlærred jeg har salg og distributionen af her i Danmark, hvilket iøvrigt også er Draper.
Men du har fuldstændig ret, der er brugt produkter fra Jamo og Hitachi på billederne, og de 2 nævnte producenter har naturligvis også lov til at bruge dem i deres kataloger og brochurer. "Den ene tjeneste er vel den anden værd."
Hvis du kender til produktion af katalogbilleder, så vil du også vide at man ikke har motiver på eksempelvis digitalkamera, tv og filmlærred når billedet fysisk tages, det sættes altid på bagefter, og hvis du så har set et tilsvarende billede, som mange af de besøgende på www.qualityscreen.dk har, hos Jamo eller Hitachi uden billede på filmlærredet, så er det fordi det ikke er det produkt de sælger, og at et filmlærredet med billede på "stjæler lidt af påmærksomheden fra de produkter de gerne vil sælge.
Jeg håber at mit svar er fyldestgørende nok.
Endnu engang tak for din omtanke.
Quality Screen
www.qualityscreen.dk
|
Til top |
|
|